مزایای لمینت دندان | چرا لمینت دندان؟

مزایای لمینت دندان | چرا لمینت دندان؟

سوال اینجاست برای داشتن طرح لبخند زیبا چرا لمینت دندان؟ در این مقاله مزایای لمینت دندان به صورت کامل توضیح داده شده تا هیچ گونه ابهامی برای شما باقی نماند. طول عمر لمینت، سرعت انجام کار و ویژگی های خاص لمینت دندان در این مقاله به تفصیل بررسی شده اند.

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

روکش لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که می تواند مزایایی برای طیف وسیعی از بیماران داشته باشد. روکش لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیت دندان می تواند طیف وسیعی از مسائل از جمله شکاف بین دندن ها، نامیزانی دندان ها، لکه و آسیب های جزئی دندان را پنهان کند. تنها با چند مراجعه به دندانپزشک، می توانید مزایای لمینت دندان را برای سالهای متمادی تجربه کنید. علاوه بر این، ونیرها با سایر روشها مانند بلیچینگ  به خوبی ترکیب می شوند. اما مزایای لمینت دندان چیست؟

مزایای لمینت دندان

مانند تمام درمان ها، برای روکش های لمینت دندان نیز مزایا و مضراتی وجود دارد که باید هنگام انتخاب این روش از آنها آگاه باشید. در ادامه این مطلب مزایای لمینت دندان و نیز معایب آن آورده شده است.

نتایج لمینت دندان طبیعی به نظر می رسد

از بهترین مزایای لمینت دندان این است که روکش های آن ظاهری بسیار طبیعی به دندان ها می دهد. روکش های لمینیت از خصوصيات مينای دندان به خوبی  تقليد مي كنند و چون بسیار نازک و شفاف ساخته می شوند همانند دندان طبیعی نور را منعکس می کنند.

دوام بالا از مزایای لمینت دندان

اگر قرار دادن روکش لمینت دندان توسط دندانپزشک به خوبی انجام شود، انتظار می رود روکش لمینت 10 تا 15 سال ماندگاری داشته باشد. البته خطرات و عوارضی مربوط به روکش های لمینت دندان نیز وجود دارد. پیشنهاد می کنیم شما مقاله (طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟) را نیز جهت مقایسه لمینیت با کامپوزیت دندان مطالعه کنید. از مهم ترین  مزایای لمینت دندان است

تطابق لمینت دندان با سایر دندان ها

در مواقعی که از روکشهای لمینت برای حل مشکلاتی مانند کوتاهی یا کجی چند دندان استفاده می شود، رنگ لمینیت دندان را می توان با رنگ سایر دندان ها مطابقت داد. در این صورت نیازی نیست همه ی دندانهای در معرض دید خود را لمینت کنید. این مهم ترین نوع مزایای لمینت دندان است

نتایج چشمگیر و سریع لمینت

از مزایای لمینت دندان می توان اشاره کرد به این که روکشهای لمینت دندان می توانند پیشرفتهای بسیار چشمگیر و تقریباً فوری در لبخند شما ایجاد کنند. شما برای انجام لمینت دندان تنها به دو جلسه ی دندانپزشکی احتیاج دارید.

روکش لمینت دندان، نقص های متعدد دندان را اصلاح می کند

یکی از مزایای لمینت دندان را می توان در این مورد دانست که این روکش ها می تواند شکل، رنگ و موقعیت دندان ها (در صورت کجی جزئی) را هم زمان بهبود دهد. بنابراین اگر طیف وسیعی از نقص های زیبایی مانند فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ، لکه دار شدن یا شکستگی دندان را دارید، همه این موارد با روکشهای  لمینت دندان بطور همزمان قابل درمان هستند. بسته به وضعیت و مشکل دندان ها ممکن است یک روش ترکیبی با استفاده از سایر روشهای درمانی مورد نیاز باشد. مزایای لمینت دندان برای تصمیم درست بسیار لازم اند

مزایای لمینت دندان

لمینت دندان نسبت به تاج دندان کمتر تهاجمی است

یکی از مزایای لمینت دندان این است که برای انجام  این نوع روکش ساختار دندان نیاز به دستکاری کمتری نسبت به تاج دندان دارد.

لمینت می تواند با سایر روش های درمانی ترکیب شود

یکی دیگر از مزایای لمینت دندان این است که  می تواند در ترکیب با درمان هایی مانند تاج، پل، ایمپلنت دندان، ارتودنسی، بلیچینگ و … برای دستیابی به لبخند استفاده شود.

قابل استفاده برای یک دندان واحد یا چند دندان

از روکشهای لمینت دندان می توان برای درست کردن یک و چند دندان یا تمام دندانها استفاده کرد و یا با سایر درمانها ترکیب نمود تا اهداف زیبایی شما برآورده شود. به عنوان مثال، بعد از سفیدتر کردن دندانهایتان، می بینید که  بین دو دندان جلو شکاف وجود دارد که می خواهید آن را اصلاح کنید، در اینصورت فقط دو روکش می تواند نتیجه خوبی بدست آورد. مزایای لمینت دندان در این جا محدود نمی شود به مطالعه ادامه دهید

لمینت دندان انتخاب نسبتا سریع

یکی از بهترین مزایای لمینت دندان این است که پس از تصمیم گیری در مورد دریافت روکش های لمینت دندان، معمولاً فقط دو یا سه قرار ملاقات با دندانپزشک در طی دو هفته انجام می شود. در فاصله ی بین جلسه اول و دوم دندانپزشکی از روکشهای موقت استفاده می کنید. در این فاصله روکشهای لمینت دندان شما در آزمایشگاه دندانپزشکی بصورت سفارشی برای شما ساخته می شود.

بدون نیاز به استراحت

از دیگر مزایای لمینت دندان این است که تقریباً بلافاصله پس از قرار دادن روکش های لمینت دندان می توانید عملکرد طبیعی و روزمره خود را از سر بگیرید. البته دستورالعمل های لازم برای مراقبت از روکش های جدید خود را حتما از دندانپزشک خود دریافت نمایید.

لمینیت انتخابی مقاوم در برابر لکه

لمینیت دندان بسیار خوب در برابر لکه های قهوه، چای، سیگار کشیدن و نوشابه مقاومت می کند و می تواند سال ها  به خوبی روزی باشد که قرار داده شده است. لثه ها نیز به خوبی به حاشیه های روکش پاسخ می دهند و باعث می شود که روکش های لمینت (اگر به درستی انجام شود) بسیارتمیز دیده شوند. این مورد از بهترین مزایای لمینت دندان است قطعا

البته مقاومت به لکه، نمی تواند توجیحی برای عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باشد. این ویژگی روکش های لمینت دندان زمانی پایدار است که شما مراقبت های دندانی را به خوبی انجام دهید.

دندان ها را تقویت کرده و عملکرد آنها را بازیابی می کند

روکشهای لمینت دندان می توانند به تقویت دندانهای شکسته کمک کرده و آنها را به عملکرد طبیعی برگردانند. به یاد داشته باشید که لمینت دندان به اندازه دندانهای طبیعی دست نخورده قوی نیستند و به همین دلیل باید با کمی احتیاط با آنها برخورد کنید.

بدون نیاز به نگهداری اضافی

برای روکشهای لمینت دندان، هیچ چیز به غیر از مسواک زدن و نخ دندان خوب روزانه لازم نیست. بنابراین از دیگر مزایای لمینت دندان می توان به این موضوع اشاره کرد که آنها درست مانند دندان های طبیعی مراقبت می شوند و نیازی نیست شما برای مراقبت از لمینت دندان کارهای اضافی انجام دهید. البته ملاقات با دندانپزشک دوبار در سال می تواند عمر روکش های شما را افزایش دهد.

روکش لمینت دندان برای هرشخص سفارشی ساخته می شود

شکل، رنگ و اندازه روکش ها را می توانید متناسب با دهان و دیگر ویژگی های صورت خود انتخاب کنید تا لبخند خاصی را که همیشه می خواستید به شما ببخشد.

معایب لمینت دندان

پس از شرح کامل مزایای لمینت دندان بهتر است به صورت کوتاه به معایب آن نیز بپردازیم

  • وقتی روکشهای لمینت دندان در جای خود قرار بگیرند دیگر شکل و رنگ آنها قابل تغییر نیست. مگر اینکه آنها را با روکشهای جدید جایگزین کنید.
  • روش لمینت دندان برای افرادی که عادت به دندان قروچه یا بهم فشردن دندان ها دارند، مناسب نیستند. زیرا فشار اضافی می تواند باعث شود که روکش های لمینت دندان آسیب ببینند.

کلینیک دندانپزشکی عرشیان به شما پیشنهاد می دهد مقاله (تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان) را مطالعه کنید.

جهت مشاوره رایگان و انجام لمینت، کامپوزیت ونیر، بلیچینگ و… با ما تماس بگیرید. کلینیک دندانپزشکی عرشیان به صورت تضمینی تمامی خدمات زیبایی دندان را برای شما عزیزان انجام می دهد. طرح لبخند زیبا را با ما تجربه کنید.

کلینیک دندانپزشکی

 

رفرنس

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه