آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

برای داشتن طرح لبخند زیبا، کامپوزیت دندان از جمله سریعترین انتخاب می باشد البته نگرانی هایی برای عوارض کامپوزیت دندان وجود دارد که ما در این مقاله به آنها پاسخ دادیم.( از جمله عوارض کامپوزیت، انتخاب مناسب دندانپزشک، پیشگیری از مشکلات و راه های برطرف کردن مشکلات احتمالی...)

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افرادی که مایل به انجام کامپوزیت هستند است که  آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ به حقیقت یافتن پاسخ این پرسش از مهم ترین مسائلی ست که یک فرد باید آن را پیش از کامپوزیت دانسته و با آگاهی کامل اقدام نماید. در این مقاله به صورت کامل به پرسش  آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ پاسخ داده خواهد شد تا افراد بتوانند از عرشیان کلینیک استفاده کرده و آگاه گردند. 

چرا انتخاب کامپوزیت دندان؟

میل به زیبایی و داشتن لبخندی جذاب، باعث شده که کامپوزیت دندان تبدیل به روشی پرطرفدار شود. کامپوزیت و راهکارهای زیبایی در گذشته تنها برای هنرپیشگان بود. اما با گذشت زمان و با پیشرفت فناوری در حوزه دندانپزشکی همه می توانند دندان هایی زیبا داشته باشند. شاید با خود بگویید که مسایل مالی و بودجه نیز سدی محسوب می شود. در کلینیک دندانپزشکی عرشیان، امکان پرداخت اقساطی برای شما عزیزان فراهم شده است. کافی است برای کسب اطلاعات با مرکز تماس بگیرید.

اما  آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ آیا کامپوزیت دندان باعث آسیب به دندانهای طبیعی شما می شود؟ در این مقاله پاسخ سوال شما را خواهیم داد. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

قیمت کامپوزیت دندان

 آسیب کامپوزیت به دندان

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ باید بدانید که روش انجام کامپوزیت به خودی خود هیچگونه عوارضی برای بیمار ندارد. به خصوص اینکه در انجام کامپوزیت دندان، حداقل سطح آماده سازی برای دندان ها انجام می شود. بنابراین می توان مطمئن بود که عوارض کامپوزیت دندان کمتر است. آسیب کامپوزیت به نسبت دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند لمینیت دندان که در آن مقداری از مینای دندان تراشیده می شود، کمتر و حتی صفر است.

با این حال عواملی وجود دارد که می تواند انجام کامپوزیت دندان را برای بیمار خطر آفرین کند و به عنوان عوارض کامپوزیت دندان تلقی شود.

عامل کاهنده آسیب کامپوزیت به دندان

  • تخصص
  • بهداشت

تخصص علت  از بین رفتن آسیب کامپوزیت به دندان

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ اگر تخصص کافی نباشد بله و قطعا! اما مهمترین این عوامل، مهارت و تجربه متخصص دندانپزشک در انجام کامپوزیت دندان می باشد. مواد کامپوزیت باید به گونه ای روی دندان ها قرار گرفته و شکل داده شود که هیچگونه فاصله و شکافی بین دندان ها و لثه ها باقی نماند. وجود فاصله بین مواد کامپوزیت دندان و لثه ها می تواند سبب تجمع باکتری ها در این فاصله ی ایجاد شده شود و به مرور می تواند موجب ایجاد پوسیدگی دندان، عفونت و دیگر انواع بیماری های لثه شود.

همچنین متخصص دندانپزشک باید به گونه ای مواد کامپوزیت را روی دندان ها شکل دهد که امکان استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها فراهم باشد. در غیر این صورت باز هم امکان تجمع باکتری ها و در نهایت پوسیدگی، عفونت لثه و دندان وجود دارد.

بنابراین همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان به خودی خود سبب ایجاد عارضه یا بیماری در فرد نمی شود اما تجربه و مهارت ناکافی دندانپزشکی که این عمل زیبایی دندان ها را انجام می دهد می تواند به عوارض کامپوزیت دندان منجر شود. بنابراین انتخاب یک متخصص دندانپزشکی زیبایی  بسیار مهم است.

در نتیجه پاسخ  آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ با توجه به تخصص دندانپزشک متفاوت است.

تاثیر بهداشت دهان و دندان در آسیب به کامپوزیت

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ در اینجا نیز هم بله و هم خیر هچنین بهداشت ضعیف بیمار نیز می تواند یکی دیگر از عوامل  بروز عوارض کامپوزیت دندان باشد. بیمارانی که از بهداشت دندان ضعیفی برخوردارند، بهتر است از انجام کامپوزیت دندان خودداری کنند. و یا خود را ملزم و متعهد به رعایت بهداشت روزانه دندان کنند.

چنانچه بیماری لثه و یا دیگر بیماری های مرتبط با دهان و دندان را دارید، پیش از انجام کامپوزیت دندان در مورد آنها با متخصص دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک قبل از شروع کار، اقدام به رفع مشکلات لثه و دندان شما می کند تا از امکان بروز عوراض کامپوزیت دندان در مراحل بعدی پیشگیری کند.

پس با رعایت بهداشت پاسخ آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ خیر یا حداقل است 

چگونه می توان از آسیب کامپوزیت به دندان جلوگیری کرد؟

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ هم آری هم خیر. برای تبدیل این امر به خیر باید بدانید که نیمی از راه به انتخاب متخصص دندانپزشک ماهر، مراجعه منظم به دندانپزشک و نیمی دیگر به بهداشت دندان های شما پس از انجام کامپوزیت دندان وابسته است. برای پیشگیری از عوارض کامپوزیت دندان، پیش از انجام این عمل دندانپزشکی زیبایی در مورد اعتبار، تخصص و مهارت دندانپزشکی که می خواهید به آن مراجعه کنید، تحقیق نمایید.

همچنین پس از انجام کامپوزیت دندان نیز بطور منظم، دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه نمایید. بررسی های منظم دندانپزشک از وضعیت دندان و کامپوزیت دندان شما می تواند از بروز احتمالی عوارض کامپوزیت دندان پیشگیری نماید و در صورت وجود مشکل، به موقع برای رفع آن اقدام نماید.

همچنین استفاده منظم از مسواک و نخ دندان از دیگر عوامل مهمی است که می تواند احتمال عوارض کامپوزیت دندان را به صفر برساند.

اگر به موارد ذکر شده اهمیت دهید می توانید مطمئن باشید که انجام کامپوزیت دندان هیچگونه عارضه ای برای دندان های شما نخواهد داشت.

بهترین متخصص کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان هم یک عمل دندانپزشکی و هم یک عمل زیبایی است. مهارت و هنر دندانپزشک در موفقیت کامپوزیت دندان تاثیر گذار است. بنابراین برای انجام این عمل، بجای مراجعه به یک دندانپزشک عمومی، به دندانپزشکی مراجعه نمایید، که دوره های مربوط به دندانپزشکی زیبایی را نیز گذرانده باشد.

از طرف دیگر حتما از دندانپزشک خود بخواهید نمونه هایی از کارهایی که قبلا انجام داده است را به شما نشان دهد. مشاهده این نمونه ها می تواند به شما در انتخاب رنگ و شکل کامپوزیت دندان مورد علاقه کمک کند. و همچنین می تواند تاحدودی شما را از مهارت دندانپزشک مطلع کند.

همچنین می توانید با بیماران قبلی کلینیک دندانپرشکی که می خواهید به آن مراجعه کنید گفتگو داشته باشید. تجربیات این افراد می تواند به شما در انتخاب یک دندانپزشک مطمئن کمک کند. در این شرایط پاسخ آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ خیر است

 

بعد از کامپوزیت دندان آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ 

اگر پس از انجام کامپوزیت دندان علائمی از قبیل قرمزی و تورم لثه، درد و ناراحتی داشتید. و یا متوجه شدید که نمی توانید برای دندان های خود از نخ دندان استفاده کنید. در اولین فرصت به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. حتی اگر مشکل به دلیل عدم مهارت دندانپزشک رخ داده باشد دندانپزشک خود را تغییر دهید.

بطور خلاصه می توان گفت انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی معتبر، رعایت بهداشت دندان ها و مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یکبار می تواند تضمین کند. که عوارض کامپوزیت دندان برای شما صفر می باشد.

کلینیک دندانپزشکی عرشیان به صورت تضمینی تمام بخش های زیبایی دندان را برای شما عزیزان انجام می دهد. علاوه بر نوشتن تضمین بر روی سربرگ امکان انجام این کار به صورت اقساط با شرایط مناسب نیز برای شما عزیزان مهیا می باشد. می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر به صورت رایگان از ما مشاوره بگیرید.

 آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

 در این محتوا سعی بر آن بود که به پاسخ پاسخ آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ اقدام نماییم. بهتر است پیش از کامپوزیت نمودن دندان های خود از آسیب های احتمالی آن اطلاعات داشته باشید تا بتوانید آن را به حداقل برسانید.

 

 

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه