روش سفید کردن کامپوزیت دندان و لمینت دندان

روش سفید کردن کامپوزیت دندان و لمینت دندان

در این مقاله روش سفید کردن کامپوزیت دندان و لمینت دندان به صورت کامل توضیح داده شده است. در واقع تمامی روش های افزایش طول عمر کامپوزیت دندان و راه های مراقبت از لمینت دندان را در این مقاله خواهید خواند.

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

نمونه کار پالیش دندان در کلینیک دندانپزشکی عرشیان

سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه

 

کامپوزیت دندان با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد. بسیاری از بیماران پس از تغییر رنگ کامپوزیت به دنبال پاسخ این سوال هستند: روش سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه چیست؟ آیا روشی وجود دارد که با کمک آن بتوان رفع زردی کامپوزیت دندان را در خاته انجام داد ؟ این اتفاق برای لمینت دندان، بلیچینگ و یا ایمپلنت دندان هم می افتد. اگر چه موارد زیادی مانند مراقبت از دندان ها بعد از روکش و مواد استفاده شده برای روکش دندان هایتان می تواند در میزان تغییر رنگ دندان هایتان تاثیرگذار باشد. 

 

برای رزرو نوبت پالیش کامپوزیت دندان تماس بگیرید

 

ما سوال اینجاست که چگونه می توان این زردی را به حداقل رساند و به سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه پرداخت  همچنین در صورت تغییر رنگ هر کدام از این روکش ها بخصوص کامپوزیت دندان چه راهکاری وجود دارد؟

 

اغلب بیماران تصور می کنند، پروتز دندان یا کامپوزیت دندانپزشکی همان ویژگی دندان واقعی را دارد. این یک تصور اشتباه و غلط است. اگرچه این مسئله در مورد گاز گرفتن و جویدن غذا بیشتر صادق است. اما بین دندان های طبیعی و کامپوزیت‌ خصوصاً از نظر نحوه واکنش آنها به سفید شدن تفاوتهای مهمی وجود دارد. در این مقاله سعی میکنیم پاسخ سوالات مربوط به روش سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه را بدهیم.

اگر به دنبال انجام کامپوزیت هم هستید لیست قیمت های ما به صورت زیر است:

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

کافیست با ما در این مطلب همراه باشید و به راحتی به بهترین راهکار ها جهت رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه دسترسی داشته باشید.

دندان کامپوزیت شده زرد شده را هیچوقت نمیتوان در کلینیک دندانپزشکی بلیچینگ کرد برای اطلاعات بیشتر ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 

5 راهکار برای سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه

 

راهکار‌ها و روش‌های مختلفی برای سفید نگه داشتن کامپوزیت‌ دندان وجود دارد. از درمان‌های سنتی گرفته تا درمان های مدرن و امروزی. واقعیت این است که روش سفید کردن کامپوزیت به صورت سنتی بی تاثیر است. این روش ها در مورد مواد چسبنده کارایی ندارد. باید بدانید که سفید کردن کامپوزیت‌ دندان، روکش‌ دندان، پروتز دندان، تاج‌ و یا کاشت ایمپلنت‌ به محض اینکه در دهان شما قرار گرفت عملاً غیرممکن است!

 

البته در نظر داشته باشید تغییر رنگ کامپوزیت دندان مربوط به تغییر رنگ خود موادی است که در دندان قرار گرفته است. یعنی اگر تصمیم گرفته اید که رنگی طبیعی بر روی دندان های خود قرار دهید امکان تبدیل آن به رنگ سفید یخچال وجود ندارد. اما در مورد رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه باید گفت که این کار امکان پذیر بوده و هم در خانه و هم در مطب دکتر قابل پیگیری است.

 

البته با این وجود می توانید قبل از نصب، کامپوزیت ونیر را سفید کنید. ونیر کامپوزیت چینی یا سرامیکی در برابر لکه‌ها بسیار مقاوم است. کامپوزیت به غذاها و نوشیدنی های خاصی حساس هستند. به این معنی که ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ دهند. اما اگر مراقبت به اندازه کافی صورت بگیرد، رنگ آن ثابت باقی خواهد ماند. همچنین با انجام برخی از مراقبت ها به سادگی می توان به سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه پرداخت.

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

 

میزان تغییر رنگ کامپوزیت ونیر یا هر روکشی که از جنس پرسلن ساخته شده باشد، متفاوت است. این تفاوت به میزان تخلخل و میزان منافذ پرسلن بستگی دارد. هر چه این منافذ بیشتر باشد، امکان لکه دار شدن کامپوزیت بیشتر می شود. به عنوان مثال کامپوزیت های پلاستیکی زودتر از زمان تخمینی تیره می شوند. اما خبر خوب اینکه دندانپزشک می تواند با استفاده از یک لایه ساده آنها را سفید کند. باید بدانید که انتخاب کلینیک مناسب میتواند طول عمر و رنگ کامپوزیت دندان تان را تضمین کند. سفید کردن کامپوزیت دندان را در کلینیک نیز می توانید انجام دهید

 

اما در پاسخ به این سوال که آیا رنگ کامپوزیت را می توان تغییر داد، پاسخ قطعی منفی است. اما روش ها رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه به این شرح می باشد :

 

    1. جرم گیری دندان

    1. نخوردن قهوه (پیشگیری)

    1. پولیش کشی توسط دندانپزشک

    1. استفاده از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت

    1. نکشیدن سیگار (پیشگیری)

 

در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد سفید کردن کامپوزیت دندان پرداخته و همچنین مواردی را ذکر می نماییم که کمی متفاوت تر از موارد ذکر شده هستند.

 

سفید کردن کامپوزیت دندان

 

استفاده از پولیش برای رفع زردی کامپوزیت دندان

 

هر چند که این روش یکی از روش های رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه محسوب نمی شود اما با این وجود یکی از بهترین روش های سفید کردن کامپوزیت دندان است. این روش برای کامپوزیت مانند جرم گیری برای دندان می باشد و برخی از ویژگی های ونیر به همراه درخشش کامپوزیت های اصلی را به آن باز می گرداند. در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از هر گونه آسیب به کامپوزیت ها در یک کلینیک خوب و معتبر به انجام پلیش بپردازید.

 

جرم گیری جهت سفید کردن کامپوزیت دندان

 

مؤثرترین روش سفید کردن کامپوزیت دندان، جرم گیری می باشد .باید بدانید که تغییر رنگ کامپوزیت بعد از آنکه اتفاق افتاد عملاً غیر ممکن و دشوار است. بنابراین اگر قصد سفید کردن دندان‌ طبیعی و اصلی خود را دارید، بهتر است قبل از کامپوزیت دندان اقدام کنید. اگر بعد از جرمگیری دندان برای کامپوزیت اقدام کنید، رنگ کامپوزیت تان بهتر خواهد شد. چرا که متخصص برای رنگ کامپوزیت، رنگی هماهنگ را پیشنهاد می دهد. این رنگ اگر بعد از جرمگیری دندان های اصلی تان باشد، تاثیر بهتری دارد.

 

اگر از قبل کامپوزیت نصب شده دارید، می توانید بعد از سفید شدن دندان‌، آنها را جایگزین کنید. پس از اتمام کار، مراقب باشید رنگ دندان های خود را با مسواک زدن منظم و به حداقل رساندن مصرف قهوه، زغال اخته و سایر موادی که باعث لکه دار شدن دندان های اصلی شما می شود، حفظ کنید. همچنین می توانید از ژل های بدون نسخه سفید کننده نیز استفاده کنید.

 

برای سفید نگه داشتن کامپوزیت دندان روش هایی وجود دارد که میتواند کمک کننده باشد. همانطور که گفته شد، روش های پیشگیری بهتر از درمان است. اگر مراقبت از کامپوزیت دندان را به طور کامل انجام دهید و کامپوزیت خود را در یک کلینیک معتبر انجام دهید، قطعا کامپوزیت دندان تان زرد نخواهد شد. در این بخش روش هایی برای جلوگیری و رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه و سفید کردن آن را به شما خواهیم گفت.

 

استفاده از مسواک برای سفید کردن کامپوزیت دندان

 

مسواک زدن مرتب دندان ها، اولین روش جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت است. اما انتخاب مسواک نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. بعد از کامپوزیت دندان بهتر است که از یک مسواک نرم استفاده کنید. موهای سفت تر مسواک ممکن است به ونیر کامپوزیت و مواد سفید کننده آن آسیب برساند و از عمر آن ها بکاهد. علاوه بر این، ممکن است باعث شود خط لثه اندکی فروکش کند و پایه روکش‌ها را در معرض دید قرار دهد. بنابراین توصیه می شود جهت جلوگیری از کدر شدن رنگ ونیر کامپوزیت ها و سفید کردن کامپوزیت دندان از مسواک‌های حاوی برس نرم استفاده کنید.

 

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

 

ایجاد پلاک و باکتری در دندانهای معمولی به دلیل ذرات مواد غذایی و قند باعث آسیب فراوان می شود، که این امر می تواند به همان اندازه به سطح کامپوزیت دندان شما نیز صدمه بزند و باعث لکه دار شدن آنها شود. برای اطمینان از طول عمر کامپوزیت دندان و اینکه تا حد ممکن سفید باقی بمانند، سالانه دو بار ونیر کامپوزیت ها را تمیز کنید.

 

تاثیر سیگار در رفع زردی کامپوزیت دندان

 

آیا واقعاً بهانه دیگری برای شروع این عادت احتیاج دارید؟ آیا به دنبال روش سفید کردن کامپوزیت دندان در خانه به طور دائمی هستید؟ یکی از این روش ها ترک سیگار است. استعمال سیگار علاوه بر اینکه باعث سرطان ریه، گلو و روده بزرگ، سکته مغزی، آب مروارید، روماتیسم و بیماری های قلبی می شود. همچنین باعث می شود کامپوزیت طرح لبخند شما زرد یا قهوه ای روشن شوند. این امر هدف از جایگزینی و استفاده کامپوزیت دندان را کاملا از بین می برد. در واقع طرح اصلاح لبخند شما را مثل روز اول و حتی بدتر می کند.

 

استفاده از خمیر دندان خوب برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

 

استفاده از خمیر دندان پولیش دار تنها روش سفید کردن کامپوزیت دندان نیست و آخرین آن هم نخواهد بود. در حال حاضر برند هایی از خمیردندان در بازار وجود دارند که بطور خاص برای از بین بردن لکه های روی روکش دندان و ونیر کامپوزیت طراحی شده اند. اگرچه برخی از آنها بصورت آنلاین در دسترس هستند، اما دندانپزشک شما ممکن است فلوراید با مقاومت بالا توصیه کند تا کامپوزیت های شما در سفیدترین نوع خود قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که جلا دادن دندان ها با استفاده از خمیردندان های معمولی فقط باعث از بین رفتن لکه های جزئی خواهد شد.

 

پودر سفید کننده برای سفید کردن کامپوزیت در خانه

 

در حالی که جوش شیرین یک ماده خطرناک برای تمیز کردن دندانهای طبیعی است، این ماده برای ونیر کامپوزیت بسیار ساینده و خطرناک است و سبب می شود تا کامپوزیت زودتراز موعد کنده شده و تغییر رنگ دهند. به عبارت دیگر استفاده از خمیر دندان های حاوی جوش شیرن باعث می‌شود از عمر مفید ونیر کامپوزیت دندان کاسته و رنگ آن ها به سرعت تغییر پیدا کرده و کدر شوند.

 

بنابراین پیشنهاد میکنیم اصلا به سراغ پودر های سفید کننده دندان یا جوش شیرین نروید. هرگز به سراغ این نوع سفید کننده ها نروید چرا که باعث می شوند آسیب بسیار جدی ای به دندانتان وارد شود . پیش از زیبایی لطفا سلامت دهان و دندان را برای خود اولویت قرار دهید و با توجه به آن، بهترین راه را انتخاب نمایید. هرگز بدون تجویز پزشک اقدام به هیچ گونه خود درمانی ای ننمایید. پس این روش برای سفید کردن کامپوزیت دندان مناسب نیست

 

آیا سایر مشکلات زیبایی مرتبط با کامپوزیت دندان وجود دارد؟

 

بیمارانی که از ونیر کامپوزیت استفاده می کنند، گاهی اوقات خطوط قهوه ای کوچکی را در محلی که کامپوزیت با دندان ارتباط برقرار نموده،مشاهده می کنند. این امر نشانگر آن است که خط لثه در حال عقب افتادن است. چسب‌هایی که دندان و کامپوزیت را در کنار هم قرار می دهد، در معرض غذاهای تیره و نوشیدنی ها قرار گرفته است. در صورت بروز این مسئله، در مورد راهکارهای کاهش سرعت رکود لثه و بهترین روش سفید کردن کامپوزیت دندان با دندانپزشک خود صحبت کنید.

 

زردی و رفع زردی کامپوزیت دندان

 

زمانی که دندان های خود را کامپوزیت می کنید، این روکش ها میل به حفظ رنگ خود دارند. این ویژگی مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر دندان های طبیعی شما بعد از کامپوزیت دندان، رنگ شان عوض شود، این تغییر رنگ دیده خواهد شد. چرا که در تضاد با رنگ کامپوزیت قرار خواهد گرفت. البته این تفاوت رنگی در صورتی بیشتر نمایان می شود که رنگ کامپوزیت دندان تان سفیدتر از خود دندان باشد.

 

حالت دیگری نیز ممکن است اتفاق بیفتد. به این معنی که کامپوزیت‌هایی نصب کنید که در زمان نصب به همان اندازه‌ی دندان‌های شما سفید باشند. در واقع رنگ کامپوزیت با دندان های طبیعی تان، مطابقت و همسانی داشته باشد. اما بعد از نصب و به مرور زمان، دندان‌های طبیعی تان سفیدتر شود. این مسئله باعث می شود که کامپوزیت‌های شما در قیاس با دندان‌های اصلی  لکه دار به نظر برسند.

 

زرد شدن کامپوزیت دندان و یا لکه دار به نظر رسیدن آنها مشکلی است که ممکن است بیماران تحت شرایط خاصی با آن روبه رو شوند. اما در صورت بروز چنین مشکلی راهکاری برای درمان و حل آن به طور قطعی وجود ندارد. اما می توانید با پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در چنین حالاتی شما نیازمنذ سفید کردن کامپوزیت دندان هستید

 

پیشگیری های مرتبط با سفید کردن دندان

 

بعد از خوردن غذاهای رنگی، دندان خود را مسواک بزنید

 

اگر به دنبال روش سفید کردن کامپوزیت دندان هستید، استفاده مداوم از مسواک یکی از این روش ها است. خوشبختانه، ونیرکامپوزیت‌ به راحتی مانند دندانهای معمولی لکه دار نمی شوند. بنابراین لازم نیست که به طور مرتب آنها را زیر نظر داشته باشید. با این حال، اگر شما یکی از میلیون ها ایرانی هستید که نمی توانید بدون نوشیدن قهوه عملکرد روزانه خود را انجام دهید. بعد از فنجان صبح یا بعد از ظهر دندان خود را مسواک بزنید تا از لکه دار شدن آن جلوگیری کنید.

 

همچنین مصرف سودا (آب گازدار) را نیز محدود کنید، زیرا این مواد هم اسیدی هستند و هم شیرین که باعث لکه دار شدن قابل توجه  ونیر کامپوزیت می شود. سودا کامپوزیت دندان را خراب میکند و احتمال ابتلا به بیماری های لثه را افزایش میدهد.(مراقبت از کامپوزیت دندان)

 

از دخانیات به ویژه سیگار استفاده نکنید

 

استفاده از سیگار به دلیل نیکوتین بالا سبب تغییر رنگ، کدر شدن و نازیبایی و زرد شدن کامپوزیت های شما خواهد شد. بهتر است سعی نمایید با استفاده از پیشگیری و مصرف نکردن سیگار نیاز به درمان را در خود از بین ببرید. در اینجا مثل قدیمی کاربرد فراوانی دارد! پیشگیری بهتر از درمان است.

 

قهوه و چای را به حداقل برسانید

 

قهوه و چای نیز از عوامل تغییر رنگ و از دادن سفیدی کامپوزیت است. با مصرف بالای این دو مورد و موارد شبیه به آن ها نیاز به سفید کردن کامپوزیت دندان پیدا می کنید. با توجه به این مسئله پیشگیری نموده و دندان های خود را در بهترین حالت ممکن حفظ نمایید.

 

جلوگیری از زردی و سفید نگه داشتن دندان

 

با بهره گیری از روش و تدابیر فوق می توانید همواره کامپوزیت دندانی خود را از لحاظ زیبایی در بهترین حالت ممکن حفظ کنید. و به عمر مفید آن ها کمک شایان توجهی نمایید. به خاطر داشته باشید کامپوزیت دندانی اقلام مصنوعی هستند که از خاصیت‌ طبیعی دندان‌ اصلی بی بهره اند. اما به هیچ وجه نمی توان از آن ها انتظارت بالایی داشته باشیم. پس سعی کنید در حفظ و نگهداری آن ها با درنظر گرفتن برنامه های غذایی مناسب کوشا باشید.

 

البته اطمینان داشته باشید با انتخاب یک دندانپزشک با تجربه و رعایت موارد گفته شده در این مقاله اصلا نباید نگران زرد شدن کامپوزیت دندان باشید. کلینیک دندانپزشکی عرشیان به صورت تضمینی با بالاترین کیفیت تمامی خدمات طرح لبخند را به شما مخاطبان عزیز ارائه می دهد. کامپوزیت دندان، لمینت دندان، بلیچینگ و… با نوشتن تضمین کیفیت در سربرگ دندانپزشکی برای شما انجام خواهد شد. جهت سفید کردن کامپوزیت دندان با ما تماس بگیرید.

 

(تماس با ما)
نظرات شما به ما کمک می کند تا محتوایی تولید کنیم که پاسخ به تمامی ابهامات شما باشد.

 

منابع این مقاله:
whiten crowns implants and veneers
How to Whiten Veneers

سوالات متداول کامپوزیت دندان

آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31
بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.
چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top