کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر

برای دریافت نوبت ویزیت رایگان کامپوزیت ونیر کلیک کنید. کامپوزیت ونیر داشتن دندان های زیبا تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی ظاهری هر فردی دارد که بدون آن ، تقریبا نیمی از زیبایی صورت تحت الشعاع قرار میگیرد. به همین علت است که داشتن دندان های زییبا تا مدت های دغدغه ی افراد [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کامپوزیت ونیر

داشتن دندان های زیبا تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی ظاهری هر فردی دارد که بدون آن ، تقریبا نیمی از زیبایی صورت تحت الشعاع قرار میگیرد. به همین علت است که داشتن دندان های زییبا تا مدت های دغدغه ی افراد زیادی بوده است تا اینکه روش های جدید علم دندان پزشکی به خوبی به این خواسته پاسخ داده است.

کامپوزیت همان پاسخ مناسبی است که برای داشتن دندان های زیبا به افراد کمک می کند. اگر قصد دارید تا برای زیبا سازی دندان های خود از ونیر کامپوزیت استفاده کنید در این مطلب با ما همراه باشید چرا که هر آن چه باید در مورد کامپوزیت ونیر بدانید در این مطلب آورده شده است.

پیش از شروع بهتر است بدانید که ونیر کامپوزیت روشی است برای سفید کردن دندان ها. دندانپزشکی امروزه شرایطی را فراهم آورده است که میتوان با استفاده از آنها دندانهایی سفید و جذاب داشت.

اگر شما به دنبال اطلاعات در این مورد هستید و یا در انتخاب روکش ها سردرگم شده اید و یا حتی به دنبال هزینه کامپوزیت ونیر هستید، در این مقاله، کلینیک عرشیان تمامی جزییات مربوط را برای شما خواهیم گفت.

همچنین در ادامه ی این مطلب می توانید از قیمت هر واحد کامپوزیت ونیر نیز مطلع شوید.

کامپوزیت ونیر

ونیر کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفتیم، کامپوزیت روشی است برای زیباتر شدن دندان و رفع نقض های احتمالی دندان های شما. در واقع برای داشتن لبخندی زیبا میتوان از روکش کامپوزیت استفاده کرد. ونیر به معنی روکش کردن است و در دندانپزشکی با اسامی مختلفی از جمله: ونیر کامپوزیت، ونیر یک‌جلسه‌ای، کامپونیر و یا باندینگ کامپوزیت شناخته می شود. در روش کامپوزیت، با استفاده از ماده ای بنام رزین سفید، روکشی متناسب با ساختار دندان طراحی می شود و این روکش با چسبی محکم به دندان چسبانده می شود.

البته این بدین معنی نیست که ونیر، روش مناسبی برای داشتن لبخندی زیبا نیست! کامپوزیت ونیر مزایای بسیاری دارد که انتخاب پزشک مناسب می تواند در به دست آوردن این مزایا بسیار تاثیرگذار باشد.  اما در پاسخ به این سوال که کامپوزیت ونیر چیست، می توان گفت ونیر، روکش، پوسته یا لایه‌ای نازک است. این روکش هماهنگ با سایر دندان ها، به شکل پوششی بر روی دندان هایتان قرار می گیرد. ونیر کامپوزیت معمولا از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شود و به طور دائمی به دندانها متصل می شود. این ماده میتواند در جهت پوشاندن فاصله دندان ها، بدشکل بودن، تفاوت رنگ بین دندان ها و یا حتی اصلاح کجی دندان استفاده شود.

شایان ذکر است که نباید این کار را با روکش دندان های شکسته اشتباه کرد. تفاوت های زیادی میان روکش و کامپوزیت وجود دارد که مهم ترین آن نحوه نصب است. روکش به طور کامل دندان را احاطه خواهد کرد و برای محاقظت از دندان ساخته می شود در حالی که کامپوزیت یک لایه نازک است که بر روی دندان ها کشیده می شود و صرفا کاربرد زیبایی دارد و به ندرت جنبه درمانی برای دندان های شما دارد.

جنس کامپوزیت ونیر از چیست ؟

به طور کلی می توان جهت کامپوزیت کردن دندان ها از دو نوع ماده استفاده نمود :

کامپوزیت ونیر رزین :

این نوع کامپوزیت از قیمت ونیر مناسب تری برخوردار می باشد و جنس رویه آن از رزین می باشد. ساختار اصلی این نوع کامپوزیت شیشه ای می باشد. این نوع کامپوزیت به روش مستقیم نصب می شود و به طور معمول در یک جلسه قابلیت انجام دارد. در این روش دندان پزشک پس از انجام کار های ابتدایی بر روی دندان ها رزین کامپوزیت ونیر آماده به صورت لایه ای بر روی دندان قرار میگیرد.

کامپوزیت ونیر سرامیکی :

بر خلاف کامپوزیت رزین این نوع از کامپوزیت ونیر به جلسات طولانی تری نیاز تری نیاز دارد و از پیش آماده می شود. این روش روش غیر مستقیم نام دارد که در ادامه به آن می پردازیم. شایان ذکر است که این نوع کامپوزیت از زیبایی و درخشندگی بیشتری برخوردار می باشد و به همان نسبت نیز قیمت  ونیر بالا تری نیز دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که  کامپوزیت سرامیکی از مقاومت استحکام بالاتری نیز برخوردار می باشد.

در نهایت این انتخاب شما می باشد که کدام یک از کامپوزیت ونیر را برای دندان های خود انتخاب می کنید.

کاربرد کامپوزیت ونیر

کاربرد کامپوزیت ونیر به طور کلی زیبا ساری هر چه بیشتر دندان می باشد ولی به طور کلی جزئیات کاربرد این روش به این شرح می باشد :

  • کاربرد ونیر کامپوزیت در برطرف کردن تغییر رنگ دندان، لکه رنگ‌های کوچک روی دندان و غیره است.
  • جهت پوشش دندان های شکسته یا لب‌پر شده استفاده می شود.
  • در صورتی که دندان ها کج باشد، از طرفی این کجی آنقدر جدی و شدید نیست که به ارتودنسی نیاز باشد، با ونیر کامپوزیت قابل درمان است.
  • برطرف کردن لکه‌های روی دندان نیر با این روش قابل انجام می باشد.
  • همرنگ شدن دندا‌ن‌ها که در نهایت نظم بیشتری به دندان های شما می بخشد.
  • کوتاه یا بلند بودن دندان‌ها و درمان آن که مرتب شدن دندان ها می شود.
  • درمان ظاهری دندان‌هایی که ترک خورده و شکسته‌اند.
  • برطرف ساختن فاصله‌ی بین دندان‌ها که با پر کردگی سطحی قابل انجام است.
  • برطرف ساختن رنگ دائمی دندان‌ها که در طول دراز مدت دچار تغییر شده اند.
  • همچنین برای پر کردن دندان نیز از آن استفاده می شود.

کامپوزیت ونیر

 انواع ونیر کامپوزیت‌ چگونه انجام می شود ؟

فوقا به جنس های کامپوزیت ونیر که در ساخت آن استفاده می شود پرداختیم. در این قسمت قصد داریم تا روش های نصب این کامپوزیت ها را به شما معرفی کنیم.

  •  ونیر کامپوزیت مستقیم

اگر از آن دسته افراد بی حوصله هستید یا احیانا وقت زیادی ندارید که چند روز صبر کنید و نیاز فوری دارید؛ دندانپزشک می‌تواند در یک روز با روش مستقیم کامپوزیت ونیر بگذارد. به این صورت که ماده خمیری شکل را روی دندان،هایی که برای کامپوزیت انتخاب شده اند قرار می دهد. سپس با نور یا همان اشعه یو وی آنها را سفت می کند. پس از سفت و محکم شدن کامپوزیت، شروع به صیقل دادن آن می کند تا به شکل و فرم دلخواه و زیبا برسد.

با وجود اینکه استفاده از روش‌های مستقیم زمان خیلی کمتری را از شما می‌گیرد، اما معایب خودش را هم دارد. این نوع ونیر کامپوزیت‌ها طول عمر نسبتاً کمتری در مقابل ساییده شدن و تغییر رنگ نسبت به ونیرهای غیرمستقیم دارند. مهم‌ترین ویژگی و خوبی استفاده از ونیر کامپوزیت‌های مستقیم عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان و هزینه‌ی کم آن است. البته اگر وقت کافی را دارید به شما توصیه نمی کنیم از روش مستقیم استفاده کنید. اما اگر وقت ندارید و باید فوری انجام شود، چاره‌ای جز استفاده از این روش ندارید.

کامپوزیت ونیر | ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر | ونیر کامپوزیت

  •  ونیر کامپوزیت‌ غیر مستقیم

در روش غیر مستقیم ونیر کامپوزیت، دندانپزشک متخصص پس از تراشیدن مینای دندان، قالبی را از دندان تهیه نموده و به لابراتوار می‌دهد. بعد از چند روز قالب دندان آماده شده و به شما اطلاع داده می‌شود که به پزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص با استفاده از چسب‌های مخصوص این ونیرها کامپوزیت‌ها را به دندان‌های شما می‌چسباند.

شاید تنها عیب ونیر کامپوزیت غیر مستقیم تراشیدن مینای دندان باشد، اما این روش دوام و طول عمر نسبتاً بیشتری نسبت به روش مستقیم دارد و در مقابل سایش نیز از مقاومت خوبی برخوردار است.

در نظر داشته باشید با توجه به کاربرد ونیر کامپوزیت که مدنظر پزشک است ممکن است روش های مختلفی اتخاذ گردد. بهتر است انتخاب را به عهده پزشک خود بگذارید.

در نهایت این انتخاب شما می باشد که بر اساس شرایط خود بهترین روش انجام کامپوزیت ونیر را برای خود انتخاب نمایید.

مزایای کامپوزیت ونیر

  • خرابی دندان ها را پوشش می دهد.
  • تغییر رنگ دندان ها و داشتن لبخندی زیبا
  • مدت زمان کمتر جاگذاری نسبت به لمینت سرامیکی
  • در استفاده از ونیر، نیازی به تراش مقدار زیادی از دندان نیست و سایش سطح اندکی از مینای دندان کافی است. در واقع در این روش، دندان ها سالم تر باقی می مانند.
  • شکل و فرم طبیعی دندان
  • قابلیت اصلاح و ترمیم دندان

معایب کامپوزیت ونیر

همانطور که گفته شد، کامپوزیت ونیر از جمله روش‌هایی است که برای زیباسازی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش از زیباسازی دندان‌ها، معایبی نیز دارد که پیش از انتخاب باید بدانید. یکی از عیوب این نوع از کامپوزیت، استحکام پایین روکش‌ ونیر در مقابل لمینت سرامیکی است.

در واقع برخلاف لمینت سرامیکی، کامپوزیت می‌تواند تراشیده شود و یا دچار شکستگی و ترک خوردگی شود. علاوه بر آن ونیر بعد از گذشت مدتی از طول عمر آن، تغییر رنگ می دهد و ممکن است درخشش اولیه خود را ز دست بدهد.

البته با رعایت نکات بهداشتی مانند مسواک زدن مرتب دندان‌ها و استفاده از نخ دندان و شوینده، می‌توان از این مورد جلوگیری کرد و روش هایی نیز برای بازگشت درخشش اولیه کامپوزیت ونیر وجود دارد.

طول عمر ونیر کامپوزیت

موضوع مهم دیگری که درباره‌ی این نوع از کامپوزیت دندان‌ وجود دارد، طول عمر این شیوه از کامپوزیت است. بطور کلی کامپوزیت دندان‌ بین ۵ الی ۱۰ سال عمر خواهد کرد که وابسته به مراقبت افراد و رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، طول عمر کامپوزیت بیشتر خواهد شد.

نکته‌ مثبتی که درباره‌ کامپوزیت ونیر دندان‌ وجود دارد این است که در صورت شکستگی و یا آسیب دیدگی، به راحتی می‌توان روکش کامپوزیت را ترمیم کرده و ترک‌های روی آن را از بین برد. در واقع این یک مزیت نسبت به لمینت دندان‌هاست؛ چرا که در صورت آسیب دیدگی روکش لمینت، باید این روکش را بطور کلی تعویض کرد.

هزینه کامپوزیت ونیر

هزینه کامپوزیت ونیر دندان‌، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و متغیر است. از جمله عوامل موثر در این شیوه از کامپوزیت، می‌توان به دستمزد دندانپزشک برای انجام کامپوزیت و تعداد دندان‌هایی که قصد کامپوزیت آنها را دارید، اشاره کرد. باید بدانید در تعیین هزینه کامپوزیت ونیر، منطقه‌ای که مطب دندانپزشکی در آنجا قرار دارد و به بیان دیگر منطقه‌ی جغرافیایی مطب دندانپزشکی نیز، تاثیر بسزایی در تعیین هزینه‌ کامپوزیت ونیر خواهد گذاشت.

هزینه‌های جانبی مثل کوچک کردن لثه، رفع پوسیدگی دندان‌ها و… نیز در تعیین هزینه‌ی کامپوزیت تاثیر می‌گذارد؛ هزینه‌ کامپوزیت هر دندان از 1/900/000 تومان شروع شده و بالاتر می‌رود. کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی عرشیان به صورت اقساطی قابل پرداخت است. برای کسب اطلاعات درباره شرایط اقساطی با شماره زیر در تماس باشید: ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰

کامپوزیت ونیر | ونیر کامپوزیت ۲

کامپوزیت ونیر | ونیر کامپوزیت

عوارض کامپوزیت ونیر

موضوع مهم دیگری که درباره‌ کامپوزیت دندان از نوع ونیر باید در نظر داشت، عوارض حاصل از این نوع کامپوزیت است. از جمله‌ این عوارض، می‌توان به ایجاد حساسیت‌های مختلف در ناحیه‌ی لثه و دهان و دندان اشاره کرد که در بسیاری از موارد با رعایت نکات بهداشتی بعد از انجام کامپوزیت، می‌توان از بروز این واقعه جلوگیری کرد.

انجام مراقبت‌های لازم بعد از کامپوزیت نوع ونیر باعث می‌شود که از پوسیدگی دندان‌ها و همچنین از عفونت‌های لثه‌ای تا حد چشم‌گیری جلوگیری شود.

کامپوزیت ونیر |‌ ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

ونیر و لمینت هر دو در جهت برطرف کردن زردی و بدفرمی دندان‌ها به کار می‌رود و معمولا به کسانی که می‌خواهند لبخند زیبا داشته باشند توصیه می‌شود. برای داشتن لبخند زیبا حداقل هشت دندان در فک بالا و هشت دندان فک پایین روکش می شود. اما انتخاب نوع روکش بسته به نظر پزشک و شرایط بیمار دارد.

لمینت سرامیکی به طور کلی انتخاب بهتری است. اما محدودیت های بیمار در انتخاب نهایی بین این دو مورد تاثیرگذار است. در این بخش یک بار دیگر، لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا بتوانید در یک نگاه برتری های این دو روش نسبت به یکدیگر را مشاهده کنید:

  • زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود 3 هفته است اما نیر سریع تر انجام می شود.
  • لمینت سرامیکی نیاز به قالب‌گیری دارد اما کامپوزیت نیازی به قالب گیری ندارد.
  • لمینت سرامیکی احتیاج به پولیش ندارد اما برعکس کامپوزیت نیاز به پولیش دارد.
  • لمینت سرامیکی (در صورت لب‌پری) ترمیم و تعویض ندارد اما کامپوزیت را میتوان ترمیم کرد.

مراحل کامپوزیت ونیر

  • دندانپزشک با تمیز کردن کامل دندان‌‌ها و پاک کردن هرگونه جرم یا پلاک ارتودنسی در سطح دندان‌ها، برای این روند شما را آماده می‌کند.
  • دندان‌ باید بطور کامل خشک باشند به‌گونه‌ای که هیچ رطوبت و بزاقی روی دندان هایتان وجود نداشته باشد.
  • در مرحله بعدی دندانپزشک لایه نازکی از مینای دندانتان را می تراشد و بعد سطح جلوی دندان‌ها را با مواد اسیدی پرمنفذ می‌شود. در این مرحله سطحی ایجاد می‌شود که میتوان مواد را به دندان چسباند. در بعضی موارد، در صورتی که تغییرات در شکل یا رنگ دندان جزیی باشد، نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست.
  • مرحله بعدی انجام کامپوزیت ونیر دندان تان، بسته به اینکه ونیر مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب کنید، روند متفاوت خواهد بود.
  • قبل از استفاده از ونیر مستقیم، دندانپزشک از طریق چسب مخصوصی (باندینگ) مواد را آرام بر روی دندان می‌گذارد.
  • سپس، مواد اضافه شده را صیقل می دهد تا روکش نهایی ایجاد شود. زیبایی دندان های شما بسیار وابسته به این مرحله است. چرا که تبحر و ظرافت کار پزشک در چگونگی استفاده از مواد کامپوزیت، میتواند تعیین کننده زیبایی لبخند شما باشد.

کامپوزیت ونیر برای چه کسانی لازم است؟

طبیعتا افرادی که تصمیم دارند از کامپوزیت استفاده کنند، می‌خواهند سفیدی و زیبایی لبخندشان طبیعی به‌ نظر برسد. از این‌ رو قبل از هر کاری باید با دندانپزشک متخصص مشورت کنند. اگر قصد ونیر کامپوزیت دارید، متخصصین کلینیک دندانپزشکی عرشیان، به صورت آنلاین و رایگان مشاوره می دهند. کافی است از طریق واتس آپ با شماره زیر در تماس باشید:

۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰

کامپوزیت به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

  • کسانی که دندان‌های ناسالم دارند. لازم به ذکر است که اگر دندان هایتان دچار پوسیدگی باشد، پیش از کامپوزیت باید درمان شود.
  • کسانی که دندان‌های ضعیفی دارند. اگر ریشه دندان هایتان مقاومت خوبی ندارد و یا بافت زیادی از لثه را از دست داده اید، بهتر است پیش از انجام کامپوزیت با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • کسانی که عادات بد مانند قروچه یا فشار دادن دندان هایشان را دارند.
  • کسانی که بهم‌ریختگی دندانی بسیار زیاد دارند و امکان اصلاح فرم دندان ها به روش کامپوزیت وجود ندارد.

مراقبت از کامپوزیت دندان

  • برای نگهداری و مراقبت از کامپوزیت ونیر، برای دوام و پایداری بیشتر، توصیه می‌شود از مصرف غذاهای سخت و خشک تا حد امکان جلوگیری کنند. برای مثال باید عادت تخمه شکستن و یا ناخن جویدن را ترک کنید و همیشه مراقب هسته میوه‌ها باشید که روی دندان فشار زیادی وارد نشود. گرچه اگر ونیر کامپوزیت دچار شکستگی و یا آسیب شود به راحتی قابل ترمیم و بازیابی است، اما بهتر است که به مرحله شکستگی نرسد و از دندان های خود مراقبت کنید.
  • ممکن است مدتی از کامپوزیت ونیر، غذاهای گرم، سرد و حتی نوسانات دمایی شدید، باعث ایجاد حساسیت در شما شود. این مرحله گذراست و با گذشت زمان از بین خواهد رفت. پیشنهاد می کنیم که از خوردن غذاهای خیلی گرم و یا سرد خودداری کنید. تا وضعیت دندان هایتان به حالت طبیعی برگردد.
  • اگر پس از کامپوزیت در مصرف نوشیدنی‌های رنگ‌دار، چای، قهوه و یا دخانیات مانند سیگار و قلیان و… افراط کنید، ممکن است بخشی‌هایی از لبه دندانتان تغییر رنگ بدهد. پیشنهاد می شود که بعد از کامپوزیت از خوردن چای پررنگ و قهوه خودداری کنید. این کار باعث میشود تا زیبایی دندان هایتان حفظ شود.
  • بهتر است دندان هایتان را بهم فشار ندهید. اگر عادت دندان قروچه دارید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه باید در مورد کامپوزیت ونیر بدانید را ذکر کنیم . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و برای کامپوزیت اقدام نمایید. توجه داشته باشید که خدمات کامپوزیت در کلینیک ما با بهترین قیمت و کیفیت صورت می گیرد و همچنین امکان پرداخت قسطی نیز برای شما فراهم شده است.

قیمت هر واحد کامپوزیت در این جدول آورده شده است.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

سوالات متداول کامپوزیت ونیر

آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31

بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top