کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان خرگوشی

نصب کامپوزیت دندان خرگوشی اینکه داشتن دندان خرگوشی یک عیب است یا خیر، در مبحثی که داریم قابل بحث نیست. برخی از افراد این مدل دندان را می پسندند و برخی خیر. بعضی از افراد خود دارای دندان خرگوشی هستند و می خواهند آن را برطرف کنند. بعضی نیز با اینکه دندان خرگوشی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

نصب کامپوزیت دندان خرگوشی

اینکه داشتن دندان خرگوشی یک عیب است یا خیر، در مبحثی که داریم قابل بحث نیست. برخی از افراد این مدل دندان را می پسندند و برخی خیر. بعضی از افراد خود دارای دندان خرگوشی هستند و می خواهند آن را برطرف کنند. بعضی نیز با اینکه دندان خرگوشی ندارند اما دوست دارند این مدل دندان را داشته باشند. زیرا به عقیده آنها به صورتشان می خورد.

اگر فرض کنیم شخصی دارای دندان خرگوشی است و به دنبال رفع آن است، زیرا آن را دوست ندارد یا مناسب نمی داند، چه راه حلی برای او وجود دارد؟

در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره کامپوزیت دندان خرگوشی به عنوان یک روش اصلاحی طرح لبخند صحبت کنیم. در واقع با دادن این اطلاعات به شما کمک می کنیم که مقایسه راحت تری بین این روش و سایر روش ها داشته باشید. تا بهترین را انتخاب نمایید.

اصلاح دندان خرگوشی با روش های گوناگونی انجام می شود. روش هایی مانند ارتودنسی، اینویزالاین و لمینت. در این مقاله روش های مختلف را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. همچنین به تمامی سوالات شما درباره علت شکل گیری دندان خرگوشی و عوارض اصلاح نکردن آن صحبت می کنیم.

کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان خرگوشی چیست؟

کامپوزیت دندان یک راه حل سریع و راحت برای رفع دندان های خرگوشی است. دندان خرگوشی مدلی خاص از دندان است. در این مدل دندان های فک بالا نسبت به فک پایین جلوتر هستند. همانطور که گفته شد بعضی از افراد، فرم این دندان ها را می‌پسندند. آنها مایلند تا دندان هایشان کمی خرگوشی باشد. در واقع شاید این تصور را دارند که با مزه تر می شوند. اما برخی دیگر اصلاح طرح لبخندی را انتخاب می کنند. به گونه ای که کل دندان های فک بالایشان صاف و یکدست دیده شود. یعنی جلوتر از دندان های فک پایین نباشد.

دلایل شکل گیری دندان خرگوشی

شکل گیری دندان خرگوشی علت های متفاوتی دارد. دانستن علت شکل گیری می تواند به شما کمک کند که اگر کودکی دارید، مراقب باشید تا فرم دندان هایش تغییر نکند. اگر چه در باور عموم مقدار کمی از دندان های خرگوشی ممکن است زیبا به نظر برسد..

برای همین است که کامپوزیت دندان این روز ها خواهان بسیاری دارد. در ادامه به دندان خرگوشی طبیعی و علل آن می پردازیم که می تواند سبب پایه کامپوزیت دندان خرگوشی بودن قرار گیرد اما بسیاری هستند که به دلیل زیبایی صرف از کامپوزیت دندان خرگوشی استفاده می نمایند

مکیدن انگشت و پستانک در کودکان

عادت مکیدن انگشت در کودکان، به مرور باعث بروز تغییرات دائمی در نحوه شکل گیری فک و دندان آنها می شود. مکیدن انگشت پس از سن ۴ سالگی احتمال به وجود آمدن دندان خرگوشی را افزایش می دهد.

فشار دادن زبان به پشت دندان های جلویی

این حرکت تناسب فک را به دلیل فشاری که به پشت دندان ها و قوس آن می آورد از بین ببرد. حتی برای این مورد هم می توان از کامپوزیت دندان خرگوشی استفاده نمود

 عوامل ژنتیکی و وراثتی

بله، حتی دندان خرگوشی نیز می تواند به نوعی ژنتیکی باشد. ژنتیک عامل بسیاری از نقاط مثبت و منفی سلامتی ماست. که با کامپوزیت دندان خرگوشی کمی از نظر ظاهری اصلاح می شود

دندان قروچه و سایش دندان

یکی از عوامل ایجاد دندان خرگوشی می تواند فشار بر کلیه دندان ها باشد. این فشار ممکن است آنها را به سمت بیرون براند.

عوارض عدم اصلاح دندان خرگوشی

دندان خرگوشی اگر بیش از حد باشد، میتواند باعث مشکلات زیادی شود. عوارض این مدل از دندان ها میتواند در عملکرد دهان و دندان تاثیرگذار باشد. عوارض دندان خرگوشی را میتوان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • مشکل در گفتار و بیان
  • اختلال هنگام جویدن
  • امکان آسیب به سایر دندان ها
  • تغییر و نامتناسب شدن اهر افراد
  • به دلیل قرارگیری نامناسب دندان در فک احساس درد در سایر دندان ها ایجاد می شود.

البته لازم به ذکر است که برخی کامپوزیت دندان خرگوشی را برای زیبایی استفاده کرده و دارای هیچ یک از این مشکلات نبوده و نیستند

روش های درمان طرح لبخند دندان خرگوشی

برای درمان دندان خرگوشی روش های متفاوتی وجود دارد. این روش ها با توجه به شرایط قرارگیری دندان های شما نسبت به هم و تشخیص پزشک انتخاب می شود.

  • لمینت
  • ارتودنسی
  • تراشیدن دندان خرگوشی
  • کامپوزیت دندان ونیر

در ادامه درباره روش انجام کامپوزیت دندان خرگوشی بیشتر خواهیم گفت.

کامپوزیت دندان خرگوشی چگونه انجام می شود؟

دندان خرگوشی و ظاهر نامناسب ناشی از آن، به راحتی با کامپوزیت قابل اصلاح است. در این روش دندانپزشک ابتدا مواد رزین کامپوزیت که به رنگ دندان است  را روی دندان قرار می‌دهد. در مرحله بعدی با نور سفت کننده کامپوزیت روی دندان های تان شکل می گیرد و سفت می شود.  سپس تا سطح درخشندگی طبیعی به آن صیقل داده می‌شود. کامپوزیت یکی از روش های مدرن و پرطرفدار است که می تواند عیوب مختلف دندانی را بپوشاند.

کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان ونیر در مقایسه با سایر روش های درمان دندان خرگوشی مانند لمینت ونیر، ارتودنسی و تراشیدن دندان، هم قیمت بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه ای دارد؛ هم در مدت زمان کوتاهتری نیز قابل انجام است. کامپوزیت ونیر یکی از سریعترین و به صرفه ترین روش ها برای افراد پر مشغله است.

نه تنها در مورد اصلاح دندان خرگوشی، بلکه برای پوشیدن سایر عیوب دندان که ظاهر را دچار مشکل می کند مناسب است. همچنین برای افرادی که مشغله زیادی دارند و وقت زیادی ندارند و یا افرادی که نمی توانند براکت های ارتودنسی را تحمل کنند مناسب است.

اگر چه کامپوزیت دندان خرگوشی  عمر کمتری نسبت به لمینت یا ارتودنسی دارد. اما با توجه به پیشرفت اخیر در تکنولوژی  و ابداع کامپوزیت نانو سرامیک، این روش اصلاح طرح لبخند آنقدر پیشرفت کرده که با مراقبت های مناسب و رعایت بهداشت می تواند بیش از 5 سال دوام بیاورد.

با توجه به هزینه مناسب کامپوزیت دندان ونیر که کمتر از لمینت و ارتودنسی است؛ طول عمر 5 تا 7 ساله کامپوزیت دندان خرگوشی در مقایسه با لمینت دندان که حدود 12 سال و ارتودنسی که به طور دائم دندان ها را اصلاح می کند؛ البته که کامپوزیت دندان ونیر برای اکثر بیماران رضایت بخش است.

کامپوزیت دندان خرگوشی

مزیت کامپوزیت دندان خرگوشی در مقایسه با سایر روش های اصلاحی

  • به تراشیدن دندان نیازی نیست جز در مواقع ضروری و لازم.
  • فشار زیاد را به خوبی تحمل می کند.
  • در صورت آسیب دیدن قابلیت ترمیم دارد.
  • ظاهری کاملا طبیعی در دهان دارد.
  • در مقایسه با ارتودنسی و لمینت سریعتر است.
  • هزینه پایین تری دارد.
  • بهداشت بهتر: با رفع فاصله ها و منظم شدن دندان ها دیگر غذا بین دندان ها گیر نمی کند. همچنین خوردن مواد غذایی رنگی، رنگ دندان را تغییر نمی دهد.

لمینت دندان خرگوشی

یکی از روش های اصلاح دندان خرگوشی، لمینت دندان است. در این روش ونیر سرامیکی (که برای هر بیمار سفارشی هستند) روی دندان های فرد قرار گرفته و عیوب دندان ها را می پوشاند. ممکن است تشخیص پزشک استفاده از لمینت، برای رفع مشکل دندان خرگوشی باشد. در این صورت ابتدا باید فک بررسی گردد.

پس از آن دندانپزشک از دندان های فرد قالب گیری می کند. تا در لابراتوار ونیر اختصاصی برای شخص ساخته شود. در این زمان دندانپزشک فک بیمار را کاملا بررسی میکند. دندان های شخص را می تراشد. و تغییر شکل می دهد تا فضای کافی جهت گذاشتن ونیر ایجاد شود. پس از قرار دادن لایه اولیه روی دندان، دندانپزشک متوجه تناسب آنها با دندان های فرد خواهد شد. اگر مناسب نبودند باید دندان ها بیشتر تراش بخورند.

در این فرآیند سطح دندان ها به خوبی تمیز میشود. بعد از صیقل آنها لمینت سرامیکی به خوبی می تواند به آنها بچسبد. بعد از قرار گیری لمینت دندان روی دندان های فرد، از یک پرتو لیزری جهت تنظیم اتصال سیمانی که آن را در جای خود محکم می کند؛ استفاده می شود. اما می توان از کامپوزیت دندان ونیر نیز به جای لمینیت استفاده نمود

لمینت مزایای خاص خود را دارد. از جمله درخشندگی و استحکام بالا، عمر مناسب، عدم رنگ پذیری و ضخامت کم. اما کامپوزیت سریعتر و ارزانتر انجام می شود.

اصلاح دندان خرگوشی با ارتودنسی

سنین پایین، بهترین موقع برای اصلاح دندان خرگوشی با ارتودنسی است. زیرا در سن کم دندان‌های فرد هنوز نرم است و تغییرات دندانی به آسانی انجام می گیرد. البته قاعدتا این درمان برای بزرگسالان نیز قابل انجام است. اما به دلیل استحکام لثه و دندان های دائمی، طول درمان زمان بیشتری می برد. انتخاب این گزینه برای درمان به دندانپزشک مربوط است.

در ارتودنسی دندان خرگوشی، براکت‌های فلزی و سنتی می‌توانند به تدریج دندان‌ها را در گذشت زمان به سمت موقعیت‌های مطلوب‌تر برگردانند. این روش سختی خود را دارد. بخصوص برای افرادی که به واسطه شغل و روابطشان نمی توانند به مدت طولانی براکت ها را تحمل کنند. گرچه کامپوزیت دندان ونیر پس از آن نیز چاره ساز است

البته با روی کار آمدن اینویزالاین در سالهای اخیر امکان درمان دندان خرگوشی با روش ارتودنسی شفاف نیز وجود دارد. در این حالت به جای سیم های فلزی، نوارها و براکت ها از سیم های شفاف که قابلیت جابجایی دارند استفاده می شود. معمولا این درمان بین ۱۸ تا ۲۴ ماه طول می کشد. این روش می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله دندان خرگوشی را که معمولاً با ارتودنسی سنتی درمان می‌شوند؛ اصلاح کند.

معایب ارتودنسی دندان خرگوشی

  • زمان بر بودن دوره درمان
  • ایجاد ظاهر ناخوشایند بخاطر براکت ها
  • هزینه بالاتر نسبت به کامپوزیت
  • مشکل در گفتار و جویدن غذا

مزایای ارتودنسی

  • رفع مشکلات جویدن: با وجود سختی دوران ارتودنسی و مشکلات خوردن غذا؛ پس از این دوره مشکل جویدن غذا با با رفع دندان خرگوشی و ردیف شدن دندان ها رفع می شود.
  • رفع مشکلات گفتاری: ارتودنسی با بستن شکاف عمودی و افقی بین دندانهای جلویی بالا و پایین، تا حد زیادی مشکلات گفتاری و نوک زبانی را حل می کند.
  • ظاهر زیبا: پس از ارتودنسی و ردیف و منظم شدن دندان زیبایی دندان ها کاملا مشهود است. شخص اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کند.
  • بهداشت بهتر: با رفع فاصله ها و منظم شدن دندان ها دیگر غذا بین دندان ها گیر نمی کند. همچنین خوردن مواد غذایی رنگی، رنگ دندان را تغییر نمی دهد.

قیمت اصلاح دندان خرگوشی با کامپوزیت

استریپینگ یا همان تراشیدن دندان خرگوشی، از دیگر روش های اصلاح طرح لبخند با دندان خرگوشی است. در این روش دندانپزشک با تراشیدن لایه بسیار نازکی از دندان، دندان ها را باریکتر می کند. سپس با توجه به فضای خالی بوجود آمده بین دندان ها، آنها را کمی به عقب می کشد. به این ترتیب فاصله بین دندان های خرگوشی در فک بالا و دندان های صاف و ردیف فک پایین کمتر می شود.

این عقب کشیدن با ارتودنسی انجام می شود. قیمت تراشیدن دندان خرگوشی به تعداد دندان و دفعاتی که بیمار نیاز به تراشیدن دارد بستگی دارد. مرحله ارتودنسی که مرحله بعدی است مسلما کمی زمان بر است. بنابراین شما در محاسبه هزینه تراش دندان، باید هزینه ارتودنسی را نیز اضافه کنید. کامپوزیت دندان خرگوشی بهترین راه حل کنونی ست

برای اطلاع از قیمت دقیق اصلاح با کامپوزیت کافی است با ما در تماس باشید تا با توجه به شرایط دندان هایتان، هزینه را اعلام کنیم. اگرچه در این کلینیک برای رفاه حال شما عزیزان، کلیه خدمات دندانپزشکی به صورت اقساط انجام می شود.

بهترین زمان اصلاح دندان خرگوشی

همانطور که گفته شد، برای ارتودنسی بهترین زمان در سن پایین است. اما سایر روش های درمانی مانند کامپوزیت در سن بالا نیز بدون مشکل انجام می شود. در کلینیک عرشیان، خدمات کامپوزیت دندان را برای سنین مختلف با کیفیت و قیمت مناسب انجام می دهیم. کامپوزیت دندان ونیر را در هد سنی می توانید انجام دهید

نصب مدل کامپوزیت دندان خرگوشی در عرشیان کلینیک

افراد می توانند به کامپوزیت کردن دندان های خود در عرشیان کلینیک بپردازند تا دندان های زیباتری را به خود هدیه دهند..تمامی متخصصین عرشیان کلینیک دارای تخصص بالا در زمینه نصب روکش کامپوزیتی می باشند و با بهره گیری از باکیفیت ترین مواد کاشت به کاشت کامپوزیت می پردازند..

چه بسا افرادی که مدل و فرم دندان هایشان خرگوشی می باشد با بهره گیری از جلسه مشاوره نزد متخصصین عرشیان می توانند به کامپوزیت کردن دندان های خود بپردازند..

با پرداخت مناسب ترین قیمت از با کیفیت ترین روکش کامپوزیتی دندان در عرشیان کلینیک بهره مند شوید..جهت کسب اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان یا قیمت تراشیدن دندان خرگوشی جهت نصب کامپوزیت علاوه بر کلیک بر روی لینک می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

از جمله مزایا نصب کامپوزیت در عرشیان کلینیک عبارتند از:

  • تضمین کیفیت 
  • تضمین قیمت
  • بهره گیری از با کیفیت ترین مواد دندانی
  • تجربه و تخصص بالا در زمینه ارائه خدمات دندانی
  • فراهم بودن امکان پرداخت قسطی البته نیاز است جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس حاصل گردد
  • و..

بدین جهت می توان از نصب روکش کامپوزیتی در عرشیان کلینیک خاطر جمع بود..

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه