کلینیک دندانپزشکی شرق تهران

کلینیک دندانپزشکی شرق تهران

برای دریافت ویزیت رایگان کلینیک دندانپزشکی شرق تهران کلیک کنید آشنایی با دندانپزشکی شرق تهران - کلینیک دندانپزشکی عرشیان دندانپزشکی عرشیان به عنوان یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران شناخته می شود. این کلینیک با ارائه خدمات شبانه روزی در طول تمام روزهای هفته، به مراجعین خود خدمات دندانپزشکی حرفه ای و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!
بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران

آشنایی با دندانپزشکی شرق تهران – کلینیک دندانپزشکی عرشیان

دندانپزشکی عرشیان به عنوان یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران شناخته می شود. این کلینیک با ارائه خدمات شبانه روزی در طول تمام روزهای هفته، به مراجعین خود خدمات دندانپزشکی حرفه ای و کیفی ارائه می دهد. با تعیین وقت قبلی، شما می توانید در هر زمانی که نیاز دارید، به این کلینیک مراجعه کرده و مشکلات دندانی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

در شرق تهران جایی در نزدیکی مترو سرسبز کلینیک دندانپزشکی عرشیان آماده ارائه خدمات دندانپزشکی درمانی تا زیبایی به مراجعه کنندگان از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب است.

در کلینیک دندانپزشکی عرشیان استفاده از بهترین متریال برای زیبایی و همینطور استفاده از بهترین پزشکان برای درمان و زیبایی محور همیشگی فعالیت کلینیک دندانپزشکی عرشیان است. 

در کلینیک دندانپزشکی عرشیان در شرق تهران شما میتوانید با کامپوزیت دندان ۴ سال ضمانت دریافت کنید تا از همه جوانب خیالتان راحت بشه.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۲

مزایای مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران

  • بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران یعنی عرشیان کلینیک به سبب بهره گیری از به روزترین متد علمی به درمان مشکلات و عیوب دندانی با نوین ترین روش های درمانی و ترمیمی می پردازد.
  • کلینیک عرشیان با وجود دندانپزشکان متخصص و مجرب به خوبی توانسته تا به امروز به بررسی، معاینه و درمان مشکلات و عیوب دندانی متعدد بپردازد.
  • عرشیان کلینیک، بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران به سبب اینکه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب خدمات دندانپزشکی را برای مراجعین انجام می دهد به خوبی توانسته مورد محبوبیت مراجعین بسیاری قرار گیرد.
  • بنابراین به صورت مختصر به علل و مزایای مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران یعنی دندانپزشکی عرشیان اشاره می نماییم..
  • بهره گیری از به روز ترین متد درمانی و ترمیمی
  • بهره گیری از مواد ترمیمی دندانی با بالاترین کیفیت ممکن در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران
  • تضمین کیفیت و قیمت تمامی خدمات درمانی و ترمیمی دندان
  • شبانه روزی بودن و ارائه خدمات دندانپزشکی به صورت 24 ساعته در روز
  • مجرب بودن و تخصص بسیار بالای دندانپزشکان مشغول در عرشیان کلینیک
  • و..

مراجعینی که قصد دارند به عرشیان، دندانپزشکی شرق تهران مراجعه نمایند می توانند با اطمینان کامل در کلینیک حضور یافته و برای درمان مشکلات دندانی یا ترمیم دندان های خود اقدام نمایند.

همانگونه که اشاره شد عرشیان کلینیک، برترین دندانپزشکی در شرق تهران تمامی خدمات دندانی خود را با بالاترین کیفیت به انجام می رساند و علاوه بر زیباتر ساختن دندان های مراجعین با معاینه و درمان کاملا حرفه ای، حفظ سلامت دندان ها را تضمین می نماید.

بنابراین افراد می توانند جهت بهره مندی از خدمات دندانپزشکی در شرق تهران و اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان، قیمت روکش دندان، قیمت عصب کشی دندان و قیمت جرم گیری دندان با کلینیک تماس حاصل نموده و جهت تعیین وقت اقدام نمایند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۳

برخی مشکلات دندانی که در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران معاینه و درمان می شوند

خدمات درمانی و ترمیمی دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان در شرق تهران توسط برترین متخصصین دندان عرشیان کلینیک به انجام می رسد که هر یک به صورت کاملا تخصصی با برترین متد روز و بهترین و با کیفیت ترین مواد دندانی انجام می گیرند.

لذا به همین سبب در ادامه تنها به برخی از این مشکلات که در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران قابل ترمیم و درمان می باشند اشاره می کنیم که افراد می توانند با خیال راحت خدمات دندانی خود را به دندانپزشکان متخصص، مجرب و حرفه ای دندانپزشکی در شرق تهران، عرشیان کلینیک بسپارند.

و بسیاری خدمات دندانی دیگر که با مهارت و تخصص بسیار بالای متخصصان بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران یعنی عرشیان کلینیک انجام می گیرند. بنابراین خدمات دندانی عرشیان کلینیک، برترین دندانپزشکی در شرق تهران تنها به این خدمات محدود نشده و افراد می توانند جهت اطلاع از دیگر خدمات دندانی عرشیان کلینیک علاوه بر مراجعه به سایت کلینیک، با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند..

حال در ادامه به مزایای بهره مندی از برخی خدمات ترمیمی و دندانی در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران؛ عرشیان کلینیک اشاره می کنیم.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۳

مزایای بهره مندی از خدمات کاشت لمینت دندان

  • کاشت لمینت دندان در عرشیان کلینیک با بهترین مواد کاشت، شناخته شده ترین و بهترین برند کامپوزیت و با به روزترین متد ترمیمی انجام می گیرد.
  • لمینت دندان دارای ماندگاری و دوام بسیار بالایی می باشد.
  • لمینت سرامیکی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تغییر رنگ و..در مقایسه قیمت لمینت دندان دارد.
  • لمینت سرامیکی در عرشیان کلینیک، بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران به سبب کیفیت بسیار زیاد خود می تواند عیوب دندانی اعم از ترک خوردگی، شکستگی، بد رنگی دندان؛ فاصله و نامرتبی دندان ها و..را برطرف می نماید.
  • لمینت دندان دارای طیف های رنگی متنوعی می باشد، هم می توان درجات رنگی طبیعی و هم درجات رنگی شفاف را بر روی دندان ها نصب نمود.
  • دائمی بودن کاشت لمینت دندان
  • اصلاح طرح لبخند
  • و..
بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۴

کاشت لمینت دندان برای چه افرادی مناسب و مطلوب نمی باشد؟

باید اشاره داشت اغلب، افرادی که قصد دارند دندان های خود را در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران، لمینت کنند پس از معاینه و بررسی متخصصین عرشیان کلینیک متوجه می شوند که بهتر است پیش از کاشت لمینت به معاینه جدی مشکلات دندانی خود بپردازند تا در صورت درمان و تایید دندانپزشک بتوانند در گذر زمان به نصب لمینت دندان بپردازند و یا از روش موثرتر دیگری که سلامت دندان ها را به خطر نمی اندازد بهره گیرند..

  • افرادی که دارای دندان قروچه هستند
  • دندان های ضعیف و شکننده
  • ملتهب و متورم بودن لثه
  • عفونت لثه
  • پسروی یا عقب نشینی لثه در اطراف دندان
  • مینای دندان ضعیف
  • فک های جلو و عقب که برای درمان نیاز به ارتودنسی حتمی است
  • دندان های پوسیده
  • دندان های ترک خورده یا شکسته که به صورت عمیق دچار ترک و شکستگی می شوند
  • پر کردگی های دندانی بزرگ
  • و..

لذا این افراد نیاز است که ابتدا به درمان مشکلات دندانی خود بپردازند و در صورت درمان برای کاشت لمینت سرامیکی به دندانپزشکی در شرق تهران یعنی عرشیان کلینیک مراجعه نمایند در غیر این صورت پس از معاینه نیز دندانپزشک متخصص روش های دیگر را به ایشان پیشنهاد می دهد تا سلامت دندان ها به خطر نیفتد.

باید بیان نمود افرادی که قصد دارند دندان های خود را لمینت کنند و نمی دانند آیا می توانند به کاشت لمینت بپردازند یا خیر می توانند با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی شرق تهران یعنی عرشیان کلینیک از مشاوره و معاینه اولیه دندان هایشان توسط متخصصان کلینیک بهره مند شده و نسبت به عدم وجود هرگونه مشکل در دندان، لثه ها و دهانشان جهت کاشت لمینت دندانی توسط دکتر خوب برای کامپوزیت دندان یا لمینت دندان سرامیکی در عرشیان کلینیک به صورت رایگان معاینه شوند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۶

بهترین کلینیک دندانپزشکی اقساطی در شرق تهران

خدمات دندانپزشکی اقساطی بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران یک راهی است که به بیماران امکان می‌ دهد خدمات دندانپزشکی را با پرداخت‌ های ماهیانه کوچک تر و قابل تحمل بهره‌مند شوند. این روش به بسیاری از افراد کمک می‌ کند تا از خدمات پزشکی دهان و دندان استفاده کنند، حتی اگر در دسترس نداشتن تمامی هزینه در یکباره باشند. در زیر به برخی از فواید دندانپزشکی اقساطی شبانه روزی شرق تهران عرشیان کلینیک اشاره می‌ کنیم:

  • راحت تر شدن دسترسی به خدمات پزشکی: از آن جایی که هزینه‌ های دندانپزشکی می‌ توانند بالا باشند، خدمات اقساطی به بسیاری از افراد امکان دسترسی به مراقبت‌ های دندانی را می‌ دهد که در غیر این صورت ممکن است از آن‌ ها خودداری کنند.
  • اقساط مناسب: بیماران می‌ توانند پرداخت‌ ها را در طول زمان تقسیم کنند، به طوری که برای آن‌ ها مقدور باشد اقساط را به موقع به دندانپزشکی اقساطی شبانه روزی شرق تهران پرداخت کنند.
  • آسودگی مالی: از آن جایی که پرداخت‌ ها به صورت ماهیانه و با مبالغ کوچک تر صورت می‌ گیرد، بیماران از آسودگی مالی برخوردار می‌ شوند و نیاز به پرداخت یکباره هزینه‌ های کلان ندارند.

بهره‌ مندی از خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران به بیماران کمک می‌ کند تا سلامت دندان‌ های خود را به خوبی حفظ کرده و از خدمات مورد نیازشان بهره‌ برداری کنند، حتی اگر تمامی هزینه‌ ها در یکباره پرداخت نشوند.

بدین جهت علاقمندان می توانند با عرشیان کلینیک جهت کسب اطلاع از قیمت لمینت سرامیکی، قیمت کامپوزیت دندان و..همچنین مراجعه جهت معاینه و مشاوره پیش از کاشت نیز با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ۷

مزایای نصب روکش دندانی در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران” عرشیان “

روکش دندان از آن جایی که تماما سرامیکی می باشد و می تواند با نصب بر روی دندان ها زیبایی بسیاری را برای دندان ها تداعی سازد در عصر امروز بسیار محبوب بوده و با بهترین کیفیت ممکن توسط دندانپزشکان متخصص عرشیان کلینیک نصب می گردد. لذا در ادامه به برخی از مزایای نصب روکش دندان در دندانپزشکی شبانه روزی شرق تهران یعنی دندانپزشکی عرشیان اشاره می نماییم..

  • عدم بروز هر نوع حساسیت دندانی پس از نصب فرضا عدم حساسیت دندان ها نسبت به خوردن مواد غذایی سرد یا گرم و..
  • روکش دندان با روش های متعددی قابل انجام می شود که برخی از آن ها بدون نیاز به تراشیدن دندان ها در بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران انجام می گیرند.
  • طبیعی بودن
  • زیباسازی لبخند و دندان ها
  • و..

مزایای ایمپلنت دندان در عرشیان کلینیک، برترین مطب بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران

  • دائمی بودن و دوام بسیار زیاد ایمپلنت دندانی
  • عدم آسیب رسی به دندان های مجاور با دندان ایمپلنت شده
  • زیبا ساختن دندان ها به صورت طبیعی
  • و..

همانطور که می دانیم ایمپلنت دندان نیاز به تخصص بسیاری داشته و لازم است که دندانپزشک به صورت تخصصی به ایمپلنت کردن دندان ها بپردازد. لذا دندانپزشکان متخصص دندانپزشکی در شرق تهران یعنی عرشیان کلینیک با مهارت و تجربه بسیار در زمینه ایمپلنت دندان به صورت کاملا دقیق و جزئی به این کار می پردازند و دندان هایی زیبا و سالم را به مراجعین تقدیم می نمایند. افراد می توانند به راحتی برای قیمت ایمپلنت دندان و اطلاع از موارد مربوط به آن با عرشیان کلینیک تماس گیرید.

 

سخن پایانی برای راهنمای خدماتی بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران ” عرشیان “

همانطور که می دانیم شاید دلایل زیادی وجود داشته باشد تا افراد قصد مراجعه به دندانپزشکی معتبری را پیدا کنند و نیاز داشته باشند تا به یکی از کلینیک های دندانپزشکی که سابقه بسیاری در خدمت رسانی به افراد داشته و نیز کیفیت تمامی خدمات ایشان بالا باشد، مراجعه نمایند..

به همین سبب بهتر است بیان داریم بهترین دندانپزشکی، مرکز کلینیک دندانپزشکی می باشد که به صورت تخصصی خدمات دندانی اعم از درمانی و ترمیمی را به انجام برساند و کیفیت و قیمت خدمات دندانی خود را تضمین نماید به نوعی که مراجعین بتوانند با خیال راحت جهت هر یک از خدمات درمانی و ترمیمی دندان های خود به کلینیک دندانپزشکی مد نظر خود مراجعه نمایند.

لذا از این رو لازم می دانیم اشاره کنیم دندانپزشکی شبانه روزی شرق تهران به صورت کاملا تخصصی به درمان مشکلات دندانی و نیز ترمیم دندان ها و زیباسازی آن ها می پردازد و بیش از هر چیزی به سلامت دندان های مراجعین اهمیت داده و به همان اندازه زیبایی و حفظ سلامت دندان ها را تضمین می نماید.

بنابراین افراد می توانند با خیال راحت به عرشیان کلینیک اعتماد نموده و از خدمات دندانی مورد نیاز خود در کلینیک بهره مند شوند.

بدین جهت پیشنهاد می گردد افراد جهت بهره مندی از خدمات دندانی اعم از پر کردن دندان، جراحی دندان عقل، ارتودنسی، کاشت لمینت دندان و کامپوزیت و..با بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران تماس حاصل نموده و برای معاینه و مشاوره نیز به کلینیک مراجعه نمایند تا دندانپزشکان متخصص عرشیان کلینیک با تخصص بسیار بالا به درمان و ترمیم زیبایی دندان های ایشان بپردازند.

سوالات متداول بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران

آیا ایمپلنت دندان بدون درد برای همه مناسب است؟1402/12/28 13:04:52
نه، برای برخی افراد ممکن است شرایط مختلفی وجود داشته باشد که باعث عدم توانایی در انجام این روش باشد، مانند مشکلات پزشکی خاص یا کيفيت استخوان نامناسب.
چه عواملی می‌توانند باعث درد و ناراحتی در ایمپلنت دندان شوند؟1402/12/28 12:59:12

عواملی مانند وضعیت عمومی سلامت، کیفیت استخوان، تکنیک‌های جراحی مورد استفاده، و عملکرد پزشک ممکن است در ایجاد درد و ناراحتی در ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشند.

آیا ایمپلنت دندان بدون درد واقعاً ممکن است؟1402/12/28 12:56:04

بله، با پیشرفت‌های جدید در فناوری و تکنیک‌های جراحی، امکان ایجاد تجربه بی‌دردسر و کاهش ناراحتی بسیاری در روند کاشت ایمپلنت دندان فراهم شده است.

چگونه می‌توانم از عفونت‌های دهان و لثه‌ای پس از عمل ایمپلنت دندان جلوگیری کنم؟1402/12/26 12:12:41

نگهداری بهداشت دهانی منظم، کنترل دقیق سطح گلوکز خون، و مراقبت پس از عمل توسط پزشک می‌تواند از عفونت‌های دهانی جلوگیری کند.

آیا دیابت می‌تواند به تأخیر در بهبودی ایمپلنت دندان منجر شود؟1402/12/26 12:12:18

بله، دیابت می‌تواند فرایند بهبودی را با تاخیر مواجه کند. استفاده از فناوری‌های پیشرفته و پیگیری دقیق پس از عمل می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کمک کند.

آیا ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امن است؟1402/12/26 12:11:42

بله، اما افراد دیابتی نیاز به مراقبت دقیق‌تری دارند. همکاری با تیم درمانی متخصص و کنترل دقیق سطح گلوکز خون ضروری است.

چه فاکتورهایی بر انتخاب نوع ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارند؟1402/12/26 9:46:10

فاکتورهای بسیاری از جمله وضعیت بالینی فرد، میزان استحکام استخوان، ویژگی‌های فنی ایمپلنت، و نیازهای فردی مانند ترجیحات و توانایی مالی بیمار، بر انتخاب نوع ایمپلنت تأثیرگذارند.

چگونه می‌توانم از استفاده از پودر استخوان در ایمپلنت بهره ببرم؟1402/12/23 13:13:04

برای بهره‌مندی از استفاده از پودر استخوان در ایمپلنت، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا توصیه‌های لازم را دریافت کنید و فرآیند جراحی را به صورت صحیح و تحت نظر پزشک پیگیری کنید.

آیا استفاده از پودر استخوان در ایمپلنت دارای عوارضی است؟1402/12/23 13:09:13

استفاده صحیح از پودر استخوان نباید عوارض جدی‌ای ایجاد کند؛ با این حال، عوارض نادری مانند التهاب، عفونت، یا حساسیت ممکن است رخ دهد که نیازمند مراقبت‌های پزشکی است.

چه مزایایی از استفاده از پودر استخوان در ایمپلنت برخورداریم؟1402/12/23 13:07:57

استفاده از پودر استخوان می‌تواند تقویت استخوان، افزایش موفقیت جراحی، کاهش زمان بهبودی، و افزایش ثبات و پایداری ایمپلنت را فراهم کند.

چه کسانی به پودر استخوان در فرآیند جایگزینی دندان با ایمپلنت نیاز دارند؟1402/12/23 13:06:17

افرادی که استحکام استخوان آنها کافی نیست، استخوان محل جایگذاری ایمپلنت ناکافی است یا با ضعف استخوان روبرو هستند، احتمالاً به پودر استخوان در ایمپلنت نیاز دارند.

آیا باید بخیه‌ها پس از مدتی برداشته شوند؟1402/12/20 11:40:15

 بله، بسته به نوع و مکان جراحی، بخیه‌ها ممکن است پس از مدتی (معمولاً 7 تا 14 روز) برداشته شوند. این موضوع بستگی به نوع بخیه و نحوه بهبودی بیمار دارد که پزشک معالج در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

آیا باید پس از جراحی ایمپلنت دندان به مراقبت خاصی از بخیه‌ها نیاز است؟1402/12/20 11:39:30

بله، پس از جراحی ایمپلنت دندان باید به مراقبت خاصی از بخیه‌ها و محل جراحی توجه شود. این شامل رعایت دستورات پزشک، استفاده از داروهای تجویز شده و پاک نگه داشتن محل جراحی می‌شود.

چگونه تعداد و نوع بخیه‌ها برای جراحی ایمپلنت دندان تعیین می‌شود؟1402/12/20 11:38:17

تعیین تعداد و نوع بخیه‌ها بر اساس عواملی مانند اندازه و نوع جراحی، موقعیت دندان، سلامت بافت‌های اطراف و نیازهای خاص بیمار انجام می‌شود. مشورت با پزشک معالج در این زمینه بسیار حیاتی است.

چند نوع بخیه برای جراحی ایمپلنت دندان استفاده می‌شود؟1402/12/20 11:37:45

در جراحی ایمپلنت دندان معمولاً از بخیه‌های خطی (Simple Interrupted Suture)، بخیه‌های همیشه گرد (Continuous Suture)، بخیه‌های دوگانه (Horizontal Mattress Suture) و بخیه‌های ابریشمی (Vertical Mattress Suture) استفاده می‌شود.

بخیه‌ها در جراحی ایمپلنت دندان چه نقشی ایفا می‌کنند1402/12/20 11:37:18

بخیه‌ها در جراحی ایمپلنت دندان برای بستن زخم‌های جراحی و ترمیم بافت‌های اطراف استفاده می‌شوند. آنها به حفظ استحکام و پایداری ایمپلنت کمک می‌کنند و همچنین به کنترل خونریزی و تسریع فرآیند بهبودی بیمار کمک می‌کنند.

آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31

بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب است؟1402/11/13 11:06:19

پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب نیست. در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی یا شرایط دندان ها، پر کردن فاصله دندان جلو امکان پذیر نباشد. برای اطمینان از اینکه پر کردن فاصله دندان جلو برای شما مناسب است یا خیر، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو دائمی است؟1402/11/13 11:05:31

ماندگاری پر کردن فاصله دندان جلو به روش درمان و مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. ارتودنسی می تواند به طور دائمی فاصله بین دندان ها را از بین ببرد. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی ممکن است بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند. روکش دندان می تواند تا 15 سال یا بیشتر عمر کند.

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو باید به چه نکاتی توجه کرد؟1402/11/13 11:04:44

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ضروری است.
  • مراجعه منظم به دندانپزشک: برای معاینه و بررسی وضعیت دندان ها باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • جلوگیری از خوردن غذاهای سفت و چسبنده: خوردن غذاهای سفت و چسبنده می تواند به مواد پرکننده دندان آسیب برساند.
آیا پر کردن فاصله دندان جلو درد دارد؟1402/11/13 11:03:44

معمولاً پر کردن فاصله دندان جلو دردناک نیست. در روش های ارتودنسی و کامپوزیت ونیر، هیچ دردی احساس نمی شود. در روش های لمینت سرامیکی و روکش دندان، ممکن است نیاز به تراشیدن دندان باشد که می تواند کمی دردناک باشد.

کدام روش برای پر کردن فاصله دندان جلو بهتر است؟1402/11/13 11:02:00

بهترین روش برای پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

میزان فاصله بین دندان ها: اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، ارتودنسی یا روکش دندان ممکن است بهترین گزینه باشد.
سلامت دندان ها: اگر دندان ها سالم باشند، کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی می تواند گزینه مناسبی باشد.
بودجه: هزینه روش های مختلف پر کردن فاصله دندان جلو متفاوت است.

چه روش هایی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد؟1402/11/13 11:01:06

روش های مختلفی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد، از جمله:

ارتودنسی: ارتودنسی می تواند دندان ها را به موقعیت صحیح خود جابجا کند و به این ترتیب فاصله بین آنها را از بین ببرد.
کامپوزیت ونیر: کامپوزیت ونیر یک ماده همرنگ دندان است که می تواند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شود.
لمینت سرامیکی: لمینت سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و می توانند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شوند.
روکش دندان: روکش دندان می تواند برای پوشاندن کل دندان و پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده شود.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

عصب کشی دندان درد زیادی به همراه دارد؟1402/10/19 17:47:18

زمانی که میزان پوسیدگی یا عفونت دندان بیش از حد بوده و عمیق شده باشد درد بسیاری داشته و حتی به مراتب پس از عصب کشی دندان هم این درد تا حدودی همراه بیمار خواهد بود که با مشورت از دندانپزشک متخصص می توان در صورت عدم بروز عفونت یا مشکلی دیگر بر دندان، راهکار مناسبی برای کاهش میزان درد پس از عصب کشی دندان به دست آورد.

علت اهمیت مراجعه به دندانپزشک متخصص برای عصب کشی دندان چیست؟1402/10/19 15:55:58

بسیار مهم است که افراد جهت عصب کشی دندان های خود به دکتر دندانپزشک مجرب و متخصص مراجعه نمایند زیرا ایشان به سبب تجارب و مهارتی که در این امر دارد از بروز هرگونه احتمال که در محتوا به آن ها اشاره شد جلوگیری می نماید.

آیا عصب‌کشی مجدد نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد؟1402/10/19 15:54:29

بله زیرا در این هنگام میزان شدت درد و افزایش عفونت و..دندان بیش از پیش گشته و نیاز است که زمان بیشتری برای درمان و عصب کشی مجدد دندان صرف شود.

روش‌های کاشت ایمپلنت دندان چیست؟1402/10/19 14:37:38

روش کاشت اندوستیل. روش کاشت ساب پرواستیل. روش کاشت یک مرحله‌ای. روش کاشت دو مرحله‌ای

ایمپلنت دندان چه قیمتی است؟1402/10/19 14:38:38

پیشنهاد می گردد افراد به منظور کسب اطلاع از قیمت روز و دقیق ایمپلنت دندان با کلینیک تماس حاصل کنند زیرا قیمت نهایی به عوامل متعددی بستگی دارد

آیا می‌توانم با ارتودنسی آلت موسیقی بادی بنوازم؟1402/10/4 20:42:59

بله، با این حال، ممکن است نیاز به یک دوره تطبیق برای راحتی بیشتر هنگام نواختن وسایل موسیقی دمی داشته باشید. برخی نوازندگان ممکن است از واکس‌ های مخصوص براکت استفاده کنند تا از اصطکاک با وسایل جلوگیری کنند.

آیا فعالیت‌های ورزشی با ارتودنسی امکان‌پذیر است؟1402/10/4 20:42:25

بله، شما می‌توانید هنگام درمان ارتودنسی فعالیت‌های ورزشی خود را ادامه دهید، اما توصیه می‌شود از محافظ دهان برای جلوگیری از آسیب به براکت‌ها و دهان استفاده کنید.

چه تفاوتی بین ارتودنتیست و دندانپزشک عمومی وجود دارد؟1402/10/4 20:41:52

دندانپزشکان عمومی مراقبت‌های دندانپزشکی پایه مانند ترمیم‌ها، کشیدن دندان و پاکسازی را ارائه می‌دهند، در حالی که ارتودنتیست‌ها پس از دوره دندانپزشکی عمومی، آموزش‌های تخصصی بیشتری در زمینه تنظیم دندان‌ها و فک‌ها دارند.

آیا استفاده از نخ دندان هنگام داشتن براکت سخت است؟1402/10/4 20:41:24

استفاده از نخ دندان با وجود براکت‌ها می‌تواند به تمرین بیشتری نیاز داشته باشد. وسایل کمکی مانند نخ دندان مخصوص براکت یا زیردری‌های کوچک می‌تواند به تسهیل این فرایند کمک کند.

چگونه می‌توانم مراقبت‌‌های پس از ارتودنسی خود را بهینه انجام دهم؟1402/10/4 20:40:49

مهم است که به توصیه‌های متخصص ارتودنسی خود گوش دهید که می‌تواند شامل استفاده مرتب از نگهدارنده، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای چکاپ‌های دوره‌ای باشد.

پس از پایان ارتودنسی، لبخند من چگونه خواهد بود؟1402/10/4 20:40:22

پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره ارتودنسی، دندان‌ها باید به خوبی مرتب شده و تناسب خوبی با فک داشته باشند. این امر به شما لبخندی زیباتر و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

آیا باید برای ارتودنسی کشید؟1402/10/4 20:39:54

در برخی موارد، ممکن است کشیدن دندان‌ها لازم باشد تا فضای کافی برای تنظیم دندان‌ها فراهم شود. تصمیم برای کشیدن دندان براساس نیازهای فردی و توصیه متخصص ارتودنسی خواهد بود.

برای ارتودنسی، سیم‌های فلزی تنها گزینه هستند یا انواع دیگری نیز وجود دارند؟1402/10/4 20:39:25

علاوه بر سیم‌های فلزی سنتی، انواع دیگری از براکت‌ها نیز وجود دارند، از جمله براکت‌های سرامیکی که با رنگ دندان‌ها هماهنگ هستند و براکت‌های پلاستیکی شفاف که کمتر قابل توجه هستند.

آیا ارتودنسی می‌تواند سردردهای مرتبط با TMJ (اختلال مفصل فکی) را بهبود بخشد؟1402/10/4 20:38:53

ارتودنسی دندان ممکن است در بعضی موارد به تسکین علائم مرتبط با اختلالات مفصل فکی به دلیل بهبود تناسب و تعادل دندان‌ها کمک کند. با این حال، برای ارزیابی دقیق و تعیین بهترین روش درمانی، لازم است تا با یک متخصص مشورت شود.

آیا ارتودنسی دندان تنها برای مسائل زیبایی است؟1402/10/4 20:38:01

در حالی که بسیاری از افراد برای بهبود ظاهر لبخند خود ارتودنسی دندان انجام می‌دهند، این درمان می‌تواند برای سلامت دهان و دندان نیز مهم باشد، به عنوان مثال، بهبود تناسب دندان‌ها می‌تواند به نظافت بهتر دهان و کاهش ریسک پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه کمک کند.

آیا امکان دارد دندان‌ها پس از ارتودنسی دندان دوباره به حالت اولیه بازگردند؟1402/10/4 20:37:31

امکان بازگشت دندان‌ها به حالت اولیه وجود دارد، به همین دلیل استفاده مرتب و دقیق از نگهدارنده‌ها بسیار مهم است. بدون نگهدارنده، دندان‌ها تمایل دارند به تدریج به مکان قبلی خود بازگردند.

چه اقداماتی باید برای مراقبت از دندان‌ها هنگام ارتودنسی دندان انجام دهم؟1402/10/4 20:36:57

مهم است که به بهداشت دهان و دندان‌ها اهمیت دهید. شامل مسواک زدن دقیق پس از هر وعده غذایی و استفاده از نخ دندان و دهانشویه مخصوص. همچنین باید به طور منظم برای بررسی‌های دوره‌ای و تمیز کاری‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا ارتودنسی دندان تأثیری بر صحبت کردن یا خوردن دارد؟1402/10/4 20:36:23

در ابتدای درمان، ممکن است صحبت کردن یا خوردن با وسایل ارتودنسی دندان کمی دشوار باشد. با این حال، بیشتر بیماران سریعاً به آنها عادت می‌کنند.

چه مدت باید از نگهدارنده‌ها استفاده کنم؟1402/10/4 20:35:54

زمان استفاده از نگهدارنده‌ها می‌تواند متغیر باشد. برخی بیماران ممکن است به استفاده شبانه از نگهدارنده‌ها برای مدتی طولانی نیاز داشته باشند تا از ثابت ماندن دندان‌ها در محل جدیدشان اطمینان حاصل شود.

آیا بیمه دندان‌پزشکی هزینه ارتودنسی دندان را پوشش می‌دهد؟1402/10/4 20:35:18

بستگی به بیمه شما دارد. برخی از برنامه‌های بیمه دندان‌پزشکی بخشی یا کل هزینه‌های ارتودنسی را پوشش می‌دهند. مهم است که با بیمه‌گر خود در این باره صحبت کنید.

آیا روش‌های نامرئی ارتودنسی دندان وجود دارد؟1402/10/4 20:34:48

بله، روش‌هایی مانند ارتودنسی لینگوال (که در پشت دندان‌ها نصب می‌شود) و متحرک‌های شفاف نامرئی (مانند اینویزالاین) وجود دارد که کمتر قابل مشاهده هستند.

چگونه می‌توانم بفهمم که نیاز به ارتودنسی دندان دارم؟1402/10/4 20:34:13

نشانه‌های معمول نیاز به ارتودنسی  دندان شامل دندان‌های شلوغ و بی‌نظم، اختلال در بسته شدن فک‌ها به صورت معمول، مشکل در جویدن و حتی برخی مسائل گفتاری می‌شود. برای ارزیابی دقیق، پیشنهاد می‌شود به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید.

آیا می‌توان بدون ارتودنسی دندان به نتیجه مطلوب رسید؟1402/10/4 20:33:40

در بعضی موارد، کارهای کوچک دندانی مانند باندینگ یا ونیرها می‌توانند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی دندان باشند، اما برای تصحیح مشکلات جدی‌تر نیاز به ارتودنسی دندان واقعی است.

چه نوع غذاهایی باید در دوران ارتودنسی دندان اجتناب شود؟1402/10/4 20:33:07

باید از خوردن غذاهای سفت، چسبنده، و شکری که می‌توانند وسایل ارتودنسی دندان را خراب کنند یا باعث تشکیل پلاک دندان شوند، اجتناب شود.

آیا پس از ارتودنسی نیاز به نگهدارنده است؟1402/10/4 20:32:41

بله، استفاده از نگهدارنده پس از درمان ارتودنسی دندان مهم است تا دندان‌ها در موقعیت جدید خود ثابت بمانند.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟1402/10/4 20:32:06

هزینه‌ها به تکنیک‌های مورد استفاده، مدت زمان درمان و پیچیدگی مورد بستگی دارد. بهتر است با یک متخصص ارتودنسی دندان مشورت کنید تا هزینه‌ی دقیق مشخص شود.

آیا ارتودنسی دندان درد دارد؟1402/10/4 20:31:33

بیماران ممکن است بعد از جلسه ارتودنسی دندان یا بعد از تنظیم مجدد وسایل ارتودنسی احساس ناراحتی یا درد خفیف داشته باشند، که این احساس معمولا بعد از چند روز از بین می‌رود.

مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟1402/10/4 20:30:53

مدت زمان درمان معمولاً بین ۱۸ تا ۳۰ ماه است اما ممکن است بسته به پیچیدگی موقعیت و ویژگی‌های رشد فرد, متفاوت باشد.

چه سنی برای انجام ارتودنسی مناسب است؟1402/10/4 20:30:18

ارتودنسی می‌تواند در هر سنی انجام شود. با این حال، دوره زمانی ایده‌آل برای ارزیابی اولیه ارتودنسی دندان حدود ۷ سالگی است.

عوارض پیوند استخوان در دندانپزشکی کدامند؟1402/10/4 20:27:52

عفونت: عفونت، یکی از عوارض احتمالی پیوند استخوان در دندانپزشکی است.

عدم موفقیت پیوند: عدم موفقیت پیوند، یکی دیگر از عوارض احتمالی پیوند استخوان در دندانپزشکی است.

تورم و درد: تورم و درد، از عوارض شایع پیوند استخوان در دندانپزشکی هستند که معمولاً طی چند روز برطرف می شوند.

مراقبت های بعد از پیوند استخوان در دندانپزشکی چگونه است؟1402/10/4 20:27:21

استفاده از آنتی بیوتیک ها: دندانپزشک، ممکن است برای جلوگیری از عفونت، استفاده از آنتی بیوتیک ها را تجویز کند.

اجتناب از جویدن غذاهای سفت و چسبنده: بیمار باید تا زمان بهبودی کامل، از جویدن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کند.

مراقبت از پانسمان ناحیه پیوند: بیمار باید از خیس شدن پانسمان ناحیه پیوند خودداری کند.

مراحل پیوند استخوان در دندانپزشکی چگونه است؟1402/10/4 20:26:44

بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی: در ابتدا، دندانپزشک، ناحیه مورد نظر را بی حس می کند.

آماده سازی ناحیه پیوند: دندانپزشک، ناحیه مورد نظر را برای پیوند آماده می کند.

انجام پیوند: دندانپزشک، استخوان پیوندی را در ناحیه مورد نظر قرار می دهد.

پوشاندن ناحیه پیوند: دندانپزشک، ناحیه پیوند را با یک پانسمان می پوشاند.

انواع پیوند استخوان در دندانپزشکی کدامند؟1402/10/4 20:25:56

پیوند استخوان خود بیمار: در این روش، از استخوان خود بیمار برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، از بهترین انواع پیوند استخوان است زیرا احتمال موفقیت آن بالا است.

پیوند استخوان اتولوگ: در این روش، از استخوان یک فرد دیگر برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که بیمار، استخوان کافی برای پیوند ندارد، انجام می شود.

پیوند استخوان آلوگرافت: در این روش، از استخوان یک فرد اهدا کننده که فوت کرده است، برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که بیمار، استخوان خود یا یک فرد دیگر را ندارد، انجام می شود.

پیوند استخوان مصنوعی: در این روش، از مواد مصنوعی برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که پیوند استخوان طبیعی امکان پذیر نیست، انجام می شود.

چه زمانی نیاز به پیوند استخوان در دندانپزشکی داریم؟1402/10/4 20:25:15

نیاز به پیوند استخوان در دندانپزشکی، در مواردی که استخوان در ناحیه ای از دهان، به دلایل مختلفی مانند بیماری لثه، عفونت، یا جراحی، دچار کمبود شده باشد، مطرح می شود.

آیا بعد از عصب کشی دندان، دندان می‌افتد؟1402/10/4 20:21:47

با انجام صحیح عصب کشی دندان، دندان به طور معمول نمی‌افتد. با این حال، اگر عصب کشی دندان به درستی انجام نشود، ممکن است دندان دچار عفونت شود و در نهایت بیفتد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/4 20:21:13

هزینه عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع دندان، میزان آسیب دندان، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه عصب کشی دندان، از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

مراقبت از پروتز دندان چگونه است؟1402/10/4 20:12:59
  • پروتز دندان را هر روز با آب و صابون بشویید.
  • پروتز دندان را هر شب در آب سرد قرار دهید.
  • از جویدن غذاهای سفت و چسبنده با پروتز دندان خودداری کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در پروتز دندان، فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید.
هزینه پروتز دندان چقدر است؟1402/10/4 20:12:22

هزینه پروتز دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع پروتز، مواد مورد استفاده در ساخت پروتز، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه پروتز دندان، از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

معایب پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:11:57
  • هزینه بالا
  • نیاز به مراقبت و نگهداری
  • ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت یا سوزش در دهان شود
مزایای پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:11:23
  • بهبود زیبایی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود عملکرد جویدن
  • پیشگیری از آسیب به دندان های مجاور
چه زمانی نیاز به پروتز دندان داریم؟1402/10/4 20:10:37

نیاز به پروتز دندان، در مواردی که دندان های طبیعی از دست رفته باشند یا آسیب دیده باشند، مطرح می شود. از جمله دلایلی که ممکن است نیاز به پروتز دندان داشته باشیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان
  • آسیب دندان
  • بیماری لثه
  • تصادف
  • بیماری های سیستمیک
انواع پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:10:04

پروتز ثابت: پروتز ثابت، به دندان های طبیعی مجاور متصل می شود و نمی توان آن را از دهان خارج کرد. از جمله انواع پروتز ثابت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل دندانی
  • روکش دندانی
  • ایمپلنت دندانی

پروتز متحرک: پروتز متحرک، به دندان های طبیعی مجاور متصل نمی شود و می توان آن را از دهان خارج کرد. از جمله انواع پروتز متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتز کامل
  • پروتز پارسیل
هزینه پر کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 20:04:19

هزینه پر کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع پر کردن، میزان آسیب دندان، و دندانپزشک مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، هزینه پر کردن دندان، بین … تا … هزار تومان است.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان چیست؟1402/10/4 20:03:42

برای جلوگیری از آسیب دیدن پر کردن دندان، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید:

از مصرف غذاهای سفت و چسبنده تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه پر شده دندان تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مراحل پر کردن دندان چگونه است؟1402/10/4 20:03:07

دندانپزشک، دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

قسمت آسیب دیده دندان را تراش می دهد تا فضای کافی برای قرار دادن مواد پر کننده ایجاد شود.

مواد پر کننده را در حفره دندان قرار می دهد.

مواد پر کننده را با استفاده از اشعه ایکس تنظیم می کند.

دندان پر شده را صیقل می دهد.

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان داریم؟1402/10/4 20:02:35

نیاز به پر کردن دندان، در مواردی که دندان دچار پوسیدگی، شکستگی، یا ترک خوردگی شده است، احساس می شود. پوسیدگی دندان، یک بیماری عفونی است که در اثر تجمع پلاک دندانی ایجاد می شود. پوسیدگی دندان، می تواند باعث ایجاد حفره در دندان شود. اگر حفره دندان درمان نشود، می تواند باعث گسترش پوسیدگی به ساختارهای داخلی دندان شود.

شکستگی دندان، می تواند در اثر حوادث، یا به دلیل پوسیدگی شدید دندان ایجاد شود. ترک خوردگی دندان، می تواند در اثر فشار وارد شده به دندان ایجاد شود.

ارتودنسی دندان چیست؟1402/10/4 13:57:12

ارتودنسی تخصصی در دندان‌پزشکی است که با تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فکی بخصوص اختلالات بایت (گاز گرفتن) سر و کار دارد

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 13:49:15

هزینه سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند روش انتخابی، موقعیت جغرافیایی، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، بیشتر از سفید کردن دندان در خانه است.

آیا سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب است؟1402/10/4 13:48:47

سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که دارای دندان‌های حساس یا بیماری لثه هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

سفید کردن دندان تا چه مدت ماندگار است؟1402/10/4 13:48:15

ماندگاری سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع روش سفید کردن دندان، مراقبت‌های بعد از سفید کردن دندان، و عادات غذایی و زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی، سفید کردن دندان می‌تواند تا چند سال ماندگار باشد.

سفید کردن دندان چه مدت طول می‌کشد؟1402/10/4 13:47:46

مدت زمان سفید کردن دندان، به روش انتخابی بستگی دارد. سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، معمولاً 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. سفید کردن دندان در خانه، معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند؟1402/10/4 13:47:13

عوامل مختلفی مانند مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی، سیگار کشیدن، و پوسیدگی دندان، می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

مراقبت های بعد از فلوراید تراپی چگونه است؟1402/10/4 13:39:31

مراقبت های بعد از فلوراید تراپی، به نوع فلوراید تراپی انجام شده بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود تا چند ساعت بعد از فلوراید تراپی، از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه مورد نظر خودداری کنید.

هزینه فلوراید تراپی چقدر است؟1402/10/4 13:38:55

هزینه فلوراید تراپی، به عوامل مختلفی مانند نوع فلوراید تراپی، روش انجام فلوراید تراپی، و دندانپزشک مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، هزینه فلوراید تراپی، از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است.

عوارض فلوراید تراپی چیست؟1402/10/4 13:38:21

فلوراید تراپی، معمولاً عوارض جانبی خاصی ندارد. با این حال، در برخی موارد، ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی خفیفی مانند حساسیت دندان ها یا سفید شدن بیش از حد دندان ها شود.

چه کسانی نیاز به فلوراید تراپی دارند؟1402/10/4 13:37:53

همه افراد، به ویژه کودکان و نوجوانان، به فلوراید تراپی نیاز دارند. با این حال، برخی از افراد بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند و ممکن است نیاز به فلوراید تراپی بیشتری داشته باشند. از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کودکان و نوجوانان: کودکان و نوجوانان، به دلیل اینکه دندان های آنها هنوز در حال رشد هستند، بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند.

افراد مبتلا به بیماری های لثه: بیماری لثه، می‌تواند باعث کاهش مقاومت دندان ها در برابر پوسیدگی شود.

افراد مبتلا به برخی بیماری های خاص: برخی از بیماری های خاص، مانند بیماری سلیاک، می‌توانند خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش دهند.

انواع فلوراید تراپی کدامند؟1402/10/4 13:36:58

فلوراید موضعی: فلوراید موضعی، به صورت موضعی روی دندان ها اعمال می‌شود. از جمله انواع فلوراید موضعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خمیر دندان فلوراید
  • دهانشویه فلوراید
  • ژل فلوراید
  • وارنیش فلوراید

فلوراید سیستمیک: فلوراید سیستمیک، از طریق دهان یا تزریق وارد جریان خون می‌شود. از جمله انواع فلوراید سیستمیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص فلوراید
  • قطره فلوراید
  • آب فلوراید
فلوراید تراپی چیست؟1402/10/4 13:35:53

فلوراید تراپی، یک روش درمانی است که برای تقویت مینای دندان و کاهش خطر پوسیدگی دندان استفاده می‌شود. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که به طور طبیعی در آب، غذا، و برخی محصولات مراقبت از دهان وجود دارد.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

پیوند استخوان در دندانپزشکی چیست؟1402/10/3 19:30:18

پیوند استخوان در دندانپزشکی، یک روش درمانی است که برای افزایش حجم استخوان در ناحیه ای از دهان که دچار کمبود استخوان شده است، استفاده می شود. این روش، معمولاً قبل از کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود.

مدت زمان عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/3 19:28:28

مدت زمان عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند میزان آسیب دندان و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، عصب کشی دندان، معمولاً طی دو جلسه انجام می‌شود که هر جلسه حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟1402/10/3 19:26:40

در حین عصب کشی دندان، دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد را کاهش دهد. با این حال، ممکن است برخی افراد در ناحیه جراحی احساس ناراحتی داشته باشند.

سوال: پروتز دندان چیست؟1402/10/3 19:12:39

پروتز دندان، یک جایگزین مصنوعی برای دندان های طبیعی است که برای ترمیم یا جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. پروتز دندان، می تواند شامل یک یا چند دندان مصنوعی باشد و می تواند به صورت ثابت یا متحرک باشد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:09:59

هزینه ایمپلنت دندان بسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز، نوع ایمپلنت و هزینه‌های دندانپزشکی در منطقه شما متفاوت است. به طور کلی، هزینه ایمپلنت دندان بین … تا … دلار است.

پس از کاشت ایمپلنت دندان چه باید کرد؟1402/10/3 19:09:28
  • استفاده از داروهای مسکن
  • اجتناب از جویدن غذاهای سفت
  • مراقبت از بهداشت دهان و دندان
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟1402/10/3 19:08:53

کاشت ایمپلنت دندان معمولاً دردناک است. دندانپزشک شما ممکن است از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی برای کاهش درد استفاده کند.

معایب ایمپلنت دندان چیست؟1402/10/3 19:08:24

هزینه بالا: ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش‌های جایگزین دندان هزینه بیشتری دارد.

زمان بهبودی: کاشت ایمپلنت دندان معمولاً یک فرآیند چند ماهه است.

خطرات: مانند هر عمل جراحی دیگری، کاشت ایمپلنت دندان نیز دارای برخی خطرات است، از جمله عفونت، شکستگی ایمپلنت و رد ایمپلنت.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟1402/10/3 19:07:52

ظاهر طبیعی: ایمپلنت دندان ظاهری طبیعی به دندان‌های شما می‌دهد.

عملکرد طبیعی: ایمپلنت دندان عملکرد طبیعی دندان‌های طبیعی را دارد.

دوام بالا: ایمپلنت دندان می‌تواند تا سال‌های سال دوام داشته باشد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان چیست؟1402/10/3 19:07:23
  • جراحی کاشت: در این مرحله، ایمپلنت دندان در استخوان فک کاشته می‌شود.
  • دوره انتظار: پس از کاشت ایمپلنت دندان، باید چند ماه صبر کنید تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد.
  • جراحی اتصال پایه پروتز: در این مرحله، پایه پروتز دندان روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.
چه کسانی نمی‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟1402/10/3 19:06:45

افرادی که بیماری‌های لثه دارند، عفونت‌های فعال در دهان، سرطان دهان یا فک، یا بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، نمی‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟1402/10/3 19:05:44

افرادی که یک یا چند دندان از دست داده‌اند، می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. همچنین، افرادی که استخوان فک کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

ایمپلنت دندان چگونه کار می‌کند؟1402/10/3 19:04:58

ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی ساده در دهان کاشته می‌شود. ابتدا، دندانپزشک یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد می‌کند. سپس، ایمپلنت دندان را در سوراخ قرار می‌دهد و آن را با پیچ یا چسب محکم می‌کند.

پس از کاشت ایمپلنت دندان، باید چند ماه صبر کنید تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد. این فرآیند به نام «ایمپلنتاسیون» شناخته می‌شود. پس از جوش خوردن ایمپلنت به استخوان، دندانپزشک پایه پروتز دندان را روی ایمپلنت قرار می‌دهد.

ایمپلنت دندان چیست؟1402/10/3 19:03:01

ایمپلنت دندان یک پایه فلزی است که در استخوان فک کاشته می‌شود و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. این پایه می‌تواند برای پشتیبانی از یک دندان مصنوعی، یک پل دندان یا یک پروتز کامل دندان استفاده شود.

انواع پر کردن دندان کدامند؟1402/10/3 19:01:23

پر کردن آمالگام: پر کردن آمالگام، یک نوع پر کردن فلزی است که از ترکیب جیوه، نقره، مس، و قلع ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و مقرون به صرفه است.

پر کردن رزین کامپوزیت: پر کردن رزین کامپوزیت، یک نوع پر کردن پلاستیکی است که از ترکیب رزین و فیلر ساخته می شود. این نوع پر کردن، شبیه به رنگ دندان طبیعی است و مقاومت بیشتری نسبت به پر کردن آمالگام دارد.

پر کردن سرامیک: پر کردن سرامیک، یک نوع پر کردن چینی است که از ترکیب اکسید آلومینیوم و سیلیکون دی اکسید ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و زیبا است.

پر کردن دندان چیست؟1402/10/3 18:58:28

پر کردن دندان، یک روش درمانی است که برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا پوسیده انجام می شود. در این روش، دندانپزشک با استفاده از مواد پر کننده، قسمت آسیب دیده دندان را ترمیم می کند.

آیا جراحی دندان عقل خطرناک است؟1402/10/1 18:55:19

جراحی دندان عقل، یک روش جراحی ایمن است که معمولاً عوارض جدی ندارد. با این حال، مانند هر روش جراحی دیگری، خطراتی نیز همراه دارد. از جمله این خطرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • آسیب به دندان ها یا بافت های اطراف
  • خونریزی شدید
  • واکنش آلرژیک به داروهای بیهوشی

در صورت بروز هرگونه مشکل پس از جراحی دندان عقل، باید فوراً با دندانپزشک یا جراح دندانپزشکی خود تماس بگیرید.

چه زمانی پس از جراحی دندان عقل می توانم به فعالیت های عادی خود بازگردم؟1402/10/1 18:54:01

مدت زمان لازم برای بهبودی پس از جراحی دندان عقل، به عوامل مختلفی مانند موقعیت دندان عقل، میزان رشد دندان عقل، و روش جراحی مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، اکثر افراد می توانند طی چند روز تا یک هفته به فعالیت های عادی خود بازگردند. با این حال، ممکن است چند هفته طول بکشد تا تورم و درد کاملاً برطرف شود.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل چیست؟1402/10/1 18:52:24

پاسخ: برای کاهش عوارض جراحی دندان عقل و تسریع روند بهبودی، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید:

  • از مصرف غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید.
  • از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه جراحی تا چند روز بعد از جراحی خودداری کنید.
  • از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • در صورت خونریزی از ناحیه جراحی، از گاز استریل برای بستن محل خونریزی استفاده کنید.
مدت زمان جراحی دندان عقل چقدر است؟1402/10/1 18:50:58

مدت زمان جراحی دندان عقل، به عوامل مختلفی مانند موقعیت دندان عقل، میزان رشد دندان عقل، و روش جراحی مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، جراحی دندان عقل، حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

چه زمانی باید دندان عقل کشیده شود؟1402/10/1 18:48:09

دلایل مختلفی برای کشیدن دندان عقل وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم فضای کافی در فک برای رشد دندان عقل
  • زاویه نامناسب رشد دندان عقل
  • ایجاد پوسیدگی یا بیماری لثه در اطراف دندان عقل
  • گیر کردن غذا بین دندان عقل و سایر دندان ها
  • درد یا ناراحتی در ناحیه دندان عقل

اگر دندان عقل شما در یکی از شرایط زیر قرار دارد، باید با دندانپزشک خود در مورد کشیدن آن مشورت کنید:

  • دندان عقل شما به طور کامل رشد نکرده است و یا به طور کامل در فک قرار نگرفته است.
  • دندان عقل شما در کنار سایر دندان ها قرار گرفته است و باعث ایجاد مشکلاتی مانند پوسیدگی یا بیماری لثه شده است.
  • دندان عقل شما باعث درد یا ناراحتی در ناحیه فک شما شده است.
جراحی دندان عقل چیست؟1402/10/1 18:42:44

جراحی دندان عقل، یک روش درمانی است که برای خارج کردن دندان عقل انجام می شود. دندان عقل، یکی از دندان های آسیاب بزرگ است که در انتهای فک بالا و پایین قرار دارد. این دندان ها معمولاً بین سنین 17 تا 25 سالگی شروع به رشد می کنند. در برخی افراد، دندان عقل به درستی در فک قرار نمی گیرد و باعث ایجاد مشکلاتی می شود. در این موارد، ممکن است نیاز به جراحی کشیدن دندان عقل باشد.

هزینه جراحی دندان عقل چقدر است؟1402/9/20 23:02:15

هزینه جراحی دندان عقل بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت دندان عقل، نوع جراحی، تخصص جراح و تعرفه‌های کلینیک موردنظر متفاوت است.

عوارض جراحی دندان عقل چیست؟1402/9/20 23:00:48

عوارض جراحی دندان عقل نادر است. با این حال، برخی از عوارض احتمالی این جراحی عبارتند از:
درد
تورم
کبودی
خونریزی
عفونت
آسیب به دندان‌های مجاور

بعد از جراحی دندان عقل چه باید کرد؟1402/9/20 22:50:12

بعد از جراحی دندان عقل، باید دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را به دقت دنبال کنید. این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
استراحت کافی
مصرف مسکن‌های تجویز شده توسط دندانپزشک
استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه جراحی
خوردن غذاهای نرم و خنک

جراحی دندان عقل دردناک است؟1402/9/20 22:49:20

در حین جراحی دندان عقل، شما تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید. بنابراین، در حین جراحی هیچ دردی احساس نخواهدر حین جراحی دندان عقل، شما تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید. بنابراین، در حین جراحی هیچ دردی احساس نخواهید کرد.ید کرد.

جراحی دندان عقل چقدر طول می‌کشد؟1402/9/20 22:47:29

مدت زمان جراحی دندان عقل بسته به نحوه قرارگیری دندان عقل متفاوت است. در صورتی که دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون آمده باشد، جراحی دندان عقل معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون نیامده باشد، جراحی دندان عقل ممکن است بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

جراحی دندان عقل چگونه انجام می‌شود؟1402/9/20 22:37:38

جراحی دندان عقل توسط دندانپزشک یا جراح فک و صورت انجام می‌شود. روش جراحی دندان عقل بسته به نحوه قرارگیری دندان عقل متفاوت است.
در صورتی که دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون آمده باشد، جراحی دندان عقل به صورت ساده انجام می‌شود. در این روش، دندانپزشک دندان عقل را با استفاده از ابزارهای مخصوص از لثه خارج می‌کند.
در صورتی که دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون نیامده باشد، جراحی دندان عقل به صورت پیچیده انجام می‌شود. در این روش، دندانپزشک یا جراح فک و صورت ابتدا با استفاده از ابزارهای مخصوص، لثه و استخوان فک را برش می‌دهد تا دندان عقل را آزاد کند. سپس، دندان عقل را با استفاده از ابزارهای مخصوص از فک خارج می‌کند.

چرا ممکن است نیاز به جراحی دندان عقل داشته باشم؟1402/9/20 22:31:33

در برخی موارد، دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون نمی‌آید و در زیر لثه و استخوان فک باقی می‌ماند. به این نوع دندان، دندان عقل نهفته گفته می‌شود. دندان عقل نهفته می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند:
درد
عفونت
پوسیدگی دندان‌های مجاور
فشار به دندان‌های مجاور
مشکلاتی در جویدن غذا
در این موارد، جراحی دندان عقل برای جلوگیری از بروز این مشکلات ضروری است.

دندان عقل چیست؟1402/9/20 22:30:53

دندان عقل چهار دندان دائمی هستند که در گوشه‌های عقبی دهان، در قسمت بالا و پایین قرار دارند. این دندان‌ها معمولاً در دوران بلوغ (بین 17 تا 25 سالگی) شروع به رشد می‌کنند.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top