طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان

در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص طول عمر لمینت دندان نوشته شده، علاوه برآن رنگ لمینت و مراقبت از لمینت دندان و مراحل انجام لمینت نیز شرح داده شده است.

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

داشتن دندان های زیبا ، مرتب، درشت و سفید دغدغه ی افرادی زیادی است چرا که به طور طبیعی افراد بسیار کمی با دندان های این شکلی به دنیا می آیند. با این وجود با پیشرفت علم دندان پزشکی داشتن چنین دندان هایی به هیچ عنوان محال نمی باشد با استفاده از روکش کامپوزیت یا لمینت می توانید همان دندان هایی که همیشه می خواستید را به دست بیاورید. اما باید توجه داشته باشید که هرچیزی حتی دندان طبیعی انسان یک طول عمری دارد و روزی از بین می رود. به همین علت ما قصد داریم تا در این مطلب در مورد طول عمر لمینت دندان صحبت کنیم.

تنها تعداد کمی از افراد با یک لبخند هالیوودی  به دنیا می آیند. با این حال ، این بدان معنی نیست که شما دیگر نمی توانید لبخند رویایی خود را به دست آورید. در کلینیک دندانپزشکی عرشیان، ما با افتخار روکشهای لمینت دندان و کامپوزیت دندان را به عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی ارائه می دهیم. لمینت دندان یک راه حل ایده آل برای بیمارانی است که می خواهند دندانهای کج، با فاصله، کوتاه و بد رنگ خود را اصلاح کنند. برای تبدیل دندانهای ناخوشایند به یک لبخند جذاب و متعادل به دو مراجعه به دندانپزشک نیاز دارید. افرادی که لمینت دندان دریافت می کنند همواره  نگران طول عمر لمینت دندان هستند . اگر سوال شما نیز این است که آیا لمینت دندان دائمی است؟ در ادامه مطلب با ما باشید.

طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان چقدر است ؟

همانطور که فوقا نیز گفتیم هیچ چیزی دائمی نیست و لمینت دندان نیز از طول عمر مشخص به خود برخوردار است. در نتیجه طول عمر لمینت دندان دائمی نیست. پس از چندین سال داشتن لمنیت بر روی دندان به مرور از بین می رود و دیگر قابل استفاده نیست.به همین علت اگر قصد لمینت دندان خود را دارید باید بدانید که زیبایی که اکنون دندان های شما دارد تا چندین سال بیشتر همراهتان نخواهدبود. اما طول عمر لمینت دندان چقدر است ؟

ماندگاری لمینت دندان بسته به عواملی مانند کیفیت کار دندانپزشک، کیفیت مواد لمینت و مراقبتهای خود بیمار بین 15 تا 20 سال می باشد. پس از اتمام طول عمر لمینت دندان شما مجبور به جایگزینی آنها با روکشهای جدید هستید. معمولا روکشهای لمینت دندان قابل ترمیم نیستند. و پس از آسیب دیدگی حتما باید تعویض شود. از طرفی به دلیل برگش ناپذیر بودن هم نمی توانید برای همیشه آنها را از روی دندان بردارید.

در صورت مراقبت صحیح، روکشهای لمینت دندان می توانند سالها دوام بیاورند. در حقیقت، اگر تمام مراحل لازم به خوبی انجام شود، ممکن است حتی طول عمر لمینت دندان بیشتر از آنچه گفته شد باشد. در ادامه ی این مطلب ما بهترین روش های مراقبتی جهت افزایش طول عمر لمینت را  ذکر می کنیم. 

آیا پس از به پایان رسیدن طول عمر لمینت می توان آن را کنار گذاشت ؟

یکی از مهم ترین موارد یا شاید معایبی که روکش های کامپوزیت و لمینت از آن برخوردار هستند مربوط به همین نکته باشید. شما با یکبار لمینت باید تا آخر عمر خود آن هارا تمدید کنید. البته که 10 تا 15 سال عمر مدت بسیار زیادی می باشد اما با این وجود پس از به پایان رسیدن این مدت باید اقدام به جایگزینی لمینت جدید کنید. ممکن است این سوال برایتان پیش آماده باشد که چرا پس از به پایان رسیدن طول عمر لمینت دندان باید آن را تمدید کرد ؟

به علت فرآیند چسباندن این روکش ها به دندان ! برای اینکه به خوبی بتوانید روکشی مناسب با دندان خود بسازید بر روی آن بچسبانید نیاز به تراش دندان دارید که این تراش مینای دندان را از بین می برد و دندان طبیعی را بدون محافظ می کند. لمینتی که بر روی دندان قرار میگیرد حکم محافظ جدید را دارد پس باید به جای مینای از دست رفته تا آخر عمر بر روی دندان ها باقی بماند.

در حقیقت به دلیل اینکه در فرایند انجام لمینت دندان مقداری از مینای دندان تراشیده می شود شما باید همیشه روکش لمینت روی دندان های خود داشته باشید. و هرگز نمی توانید آنها را بطور کامل از روی دندان حذف نمایید. مگر اینکه انجام لمینت دندان بدون تراشیدن و دستکاری دندان باشد. بنابراین لمینت دندان یک روش برگشت ناپذیر است و پس از به پایان رسیدن طول عمر لمینت دندان باید مجددا جایگزین شود.

در صورتی که در مورد کامپوزیت دندان و طول عمر آن نیز ابهام دارید می توانید از طریق سایت عرشیان کلینیک به کسب اطلاعات در مورد طول عمر کامپوزیت نیز بپردازید. قبلا در مقاله ای با عنوان (طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟) توضیحات کاملی در خصوص طول عمر کامپوزیت دندان نیز منتشر کرد که می توانید برای درک بهتر و آگاهی از تفاوت های طول عمر لمینت دندان و کامپوزیت راحت تر میان این دو دست به انتخاب بزنید.

طول عمر لمینت دندان

رنگ لمینت دندان دائمی است؟

بخشی از فواید روکش لمینت دندان این است که آنها از مواد سرامیکی مقاوم در برابر لکه ساخته می شوند. و همواره یکی از مهمترین دلایلی که افراد روکش لمینت دندان را انتخاب می کنند، پنهان کردن دندانهای زرد یا خاکستری است. که در برابر سفید کردن حرفه ای یا بلیجینگ دندان مقاوم هستند. در حالی که ونیرها مطمئناً می توانند این خصوصیات دندانهای زیر را پنهان کنند. اما هنوز هم مستعد تغییر رنگ هستند. برای جلوگیری از تغییر رنگ روکشهای و افزایش طول عمر لمینت دندان، شما باید برخی از تغییرات اساسی در شیوه زندگی را ایجاد کنید.

چگونه طول عمر لمینت دندان را افزایش دهیم ؟

روکش لمینت به همان روش دندان های طبیعی – با استثناعاتی –  مراقبت می شود. جنس لمینیت دندان قوی است، اما می تواند خراشیده شود و خراشیدگی بر توانایی روکش در مقاومت در برابر لکه ها تأثیر می گذارد. شما می توانید برای افزایش طول عمر لمینت دندان این مراقبت ها را انجام دهید :

  1. برای جلوگیری از خراشیده شدن روکشهای لمینت دندان، باید از مسواک نرم و خمیردندان غیر ساینده استفاده کنید.
  2. بعد از هر وعده غذایی و میان وعده، هنگام بیدار شدن و قبل از خواب  مسواک بزنید تا ذرات و باکتری ها از روکش جدا شوند.
  3. همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها در زیر روکش،  باید هر روز نخ دندان استفاده نمایید. دو بار در هر روز ایده آل است.
  4. بهتر است از دهانشویه های حاوی الکل یا مواد قابض استفاده نکنید، با گذشت زمان الکل می تواند روکشهای لمینت را شل کرده و آنها را از بین ببرد.
  5. ویزیت های منظم توسط متخصص دندانپزشک برای سلامتی لبخند شما و طول عمر لمینت دندان  شما مهم است. مراجعه منظم به دندانپزشک این امکان را می دهد قبل از اینکه مشکلات جدی رخ دهد، اقدام به رفع آنها نماید.
  6. همچنین برای اینکه پس از مدتی رنگ لمینت تیره تر نشود بهتر است از مواد غذایی رنگی کمتر استفاده کنید.
  7. بطور کلی در صورتی که بهداشت صحیح دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان رعایت شود، روکشهای لمینت بیشتر از دندان های طبیعی در برابر لکه گیری مقام هستند. 

با این حال که طول عمر لمینت دندان دائمی نیست اما شما می توانید با مراقبت کردن، ماندگاری آنها را افزایش دهید. بطور کلی طول عمر لمینت دندان نسبت به اصلی ترین رقیب آن یعنی کامپوزیت دندان بیشتر است.

مراحل لمینت دندان چه تاثیری در افزایش طول عمر آن دارد؟

بدست آوردن روکشهای لمینت دندان یک فرایند ساده و سر راست است. می توانید روکش های لمینت را به عنوان یک لباس جدید برای دندان های خود در نظر بگیرید. همانطور که لباسی که با پارچه و دوخت بهتری باشد بیشتر دوام می آورد طول عمر لمینت مرغوب تر نیز بیشتر می باشد.

  1. برای تعیین اینکه آیا شما کاندیدای دریافت روکش لمینت هستید، دندانپزشک شما یک مشاوره اولیه را ترتیب می دهد. که طی آن سلامت دهان و دندان شما ارزیابی خواهد شد. و تمام گزینه های درمانی موجود مورد بحث قرار می گیرد. بیشتر دندانپزشکان ترجیح می دهند گزینه های حداقل تهاجمی را به بیماران ارائه دهند چرا که نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.
  2. اگر شما و دندانپزشکتان تصمیم گرفتید که لمینت دندان بهترین گزینه ممکن برای شما هستند. قدم بعدی شامل یک بررسی کامل از جزئیات درمان، از جمله آماده سازی دندان های شما برای دریافت روکش و قالب گیری از آنها می باشد. سپس قالب به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. طبیعتا مراجعه به یک دندان پزشک حرفه ای و استفاده از مواد لمینت با کیفیت تر در طول عمر آن تاثیر زیادی دارد.
  3. تا روکشهای شما بصورت سفارشی و منحصر به فرد ساخته شوند. رنگ، شکل و اندازه هر روکش با دقت محاسبه می شود تا لبخندی بی عیب و نقص و طبیعی ایجاد  شود. در جلسه بعدی دندانپزشکی، یک پوسته نازک و ظریف سرامیکی توسط متخصص دندانپزشک به قسمت جلویی دندان شما پیوند می خورد. خواهید دید که نتایج روکش ها چشمگیر و فوری است.

در پایان لازم است که به شما پیشنهاد بدهیم چنانچه برای انتخاب بهترین روش زیبایی دندان و داشتن طرح لبخند زیبا همچنان ابهامی دارید می توانید توضیحات کاملتر از مقایسه لمینت و کامپوزیت را در مقاله (تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان) مطالعه کنید. همچنین شما می توانید علاوه بر طول عمر لمینت دندان در مورد طول عمر کامپوزیت نیز به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

برای رزرو نوبت و اطلاع از اینکه روکشهای لمینت دندان برای شما مناسب است یا نه، لطفاً از طریق شماره های 021-77446467 09127915490 با کلینیک دندانپزشکی عرشیان تماس بگیرید. دست از پنهان کردن لبخند خود بردارید – ما در عرشیان کلینیک آماده ایم نواقص لبخند شما را اصلاح کنیم!

کلینیک دندانپزشکی

منابع

 

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه