کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

از جمله متداول ترین و رایج ترین سوالاتی که بین اغلب افرادی که قصد سفید کردن دندان های خود با کامپوزیت را دارند، ایجاد می شود؛ این است که کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ طبیعتا کامپوزیت کاریزما و سارمکو به سبب مزایایی که دارند در جایگاه خود مناسب هستند..چرا؟ در ادامه همراه ما باشید تا [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

از جمله متداول ترین و رایج ترین سوالاتی که بین اغلب افرادی که قصد سفید کردن دندان های خود با کامپوزیت را دارند، ایجاد می شود؛ این است که کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ طبیعتا کامپوزیت کاریزما و سارمکو به سبب مزایایی که دارند در جایگاه خود مناسب هستند..چرا؟ در ادامه همراه ما باشید تا علت این مساله را دریابید.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟

طبیعتا افراد پیش از کامپوزیت کردن دندان های خود علاقه زیادی به شناخت بیشتر برند روکش های کامپوزیتی، انتخاب طیف رنگی و..دارند به همین سبب ممکن است با سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ مواجه شوند..

در ادامه قصد داریم به مزایای هر یک از این نوع روکش های کامپوزیتی اشاره کنیم ولیکن توجه داشته باشید که انتخاب نوع روکش دندان برای کامپوزیت کردن دندان ها تا حد امکان باید توسط دندانپزشک متخصص انجام گیرد، زیرا دندانپزشک به بررسی وضعیت دندان ها پرداخته و متناسب با نوع دندان ها بهترین نوع روکش با طیف رنگی مناسب را تشخیص و پیشنهاد می دهد.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

آیا کامپوزیت کاریزما آلمان خوبه؟

کامپوزیت کاریزما از جمله کامپوزیت هایی با برند آلمانی می باشد، چه بسا آلمان جزء بهترین کشورهایی است که در تولید روکش کامپوزیت موفق بوده است.

از جمله مزایا و معایب نمونه کار کامپوزیت کاریزما در پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ عبارتند از:

مزایا کامپوزیت کاریزما

  1. کامپوزیت کاریزما Charisma composite از ماندگاری خوبی برخوردار است
  2. قیمت مناسبی دارد
  3. به راحتی نصب می شود
  4. تنوع رنگی بالایی دارد
  5. مقاومت خوبی در برابر تغییر رنگ و..دارد
  6. منعطف
  7. مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی
  8. کیفیت مطلوبی دارد
  9. شفاف بودن
  10. و..

لذا این نوع کامپوزیت کاربردهای متعددی دارد که عبارتند از:

  1. رفع و از بین بردن فاصله بین دندان ها
  2. بهبود نظم دندان های نامنظم و نا مرتب
  3. ترمیم کردن و اصلاح پوسیدگی دندان ها
  4. بهبود ترتیب دندان ها فرضا اصلاح کجی دندان
  5. و..
کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟

نمونه کار کامپوزیت عرشیان کلینیک (جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر بر روی تصویر کلیک نمایید)

معایب کامپوزیت کاریزما

در پاسخ به سوال کیفیت کامپوزیت کاریزما آلمان خوبه؟ در ادامه بررسی سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ نیاز است علاوه بر اشاره به مزایای کامپوزیت کاریزما به معایب آن هم اشاره کنیم..

  1. لازم به ذکر است که کامپوزیت کاریزما ممکن است سبب بروز حساسیت در برخی افراد گردد.
  2. متورم شدن و التهاب لقه ها
  3. زردی روکش کامپوزیتی
  4. لب پر شدن
  5. شکستگی روکش
  6. جدا شدن روکش ها

ولیکن اینها در اغلب مواقع زمانی ایجاد می شوند که دندانپزشک در زمینه نصب روکش کامپوزیتی تخصص لازم را نداشته و یا فرد پس از نصب روکش بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکرده است.

البته نمی توان بروز حساسیت یا موارد ذکر شده را همیشه از این موارد دانست..

به همین سبب توصیه می شود در صورتی که قصد نصب روکش کامپوزیتی را دارید حتما از متخصص در این زمینه مشورت گیرید می توانید بدین جهت با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایید.

در ادامه پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ به مزایا و معایب کامپوزیت سارمکو اشاره می کنیم.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

کامپوزیت سارمکو سوییس خوبه؟

این نوع برند کامپوزیتی از کشور سوییس بوده و از محبوبیت خوبی هم برخوردار می باشد.. در ادامه نیز برای پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ قصد داریم به مزایا و معایب کامپوزیت سارمکو اشاره کنیم.

مزایای کامپوزیت سارمکو چیست؟

  • سارمکو  saremco کامپوزیت دارای ماندگاری بالایی می باشد
  • کیفیت بالایی دارد
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • منعطف
  • مناسب برای ترمیم پوسیدگی های دندان
  • شفاف بودن
  • و..

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟

معایب کامپوزیت سارمکو

طبیعتا این نوع کامپوزیت هم به مانند کامپوزیت کاریزما، در پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ دارای معایبی است که قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.

  • میزان قیمت کامپوزیت سارمکو تقریبا بالا می باشد
  • مهم است که دندانپزشک در نصب این نوع کامپوزیت از مهارت و تخصص بالایی برخوردار باشد در غیر این صورت فرایند نصب کامپوزیت سارمکو به خوبی انجام نمی گیرد
  • برای ترمیم برخی مشکلات دندانی کامپوزیت سارمکو گزینه مناسبی نمی باشد
  • در اغلب مواقع این نوع کامپوزیت، برای دندان های طبیعی و یا رنگ بدنه ایمپلنت ها نیز حساسیت ایجاد می کند
  • و..

تا به اینجا دریافتیم که در پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ هر دوی این کامپوزیت ها دارای مزایا و معایبی هستند که می توان با در نظر داشتن این ویژگی ها به نصب هر یک از این نوع روکش ها بپردازید.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

بهترین روکش کامپوزیتی چه ویژگی هایی دارد؟

لازم به ذکر است که کامپوزیت های متعددی وجود دارد که می توان به نصب آن ها پرداخت..فرضا دو نمونه از آن ها کاریزما و سارمکو هستند که سبب بروز سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ می گردند.

در این بخش قصد داریم به اینکه ویژگی های بهترین کامپوزیت دندان چیست؟ اشاره کنیم.

  • مهم ترین ویژگی که کامپوزیت دندان باید داشته باشد مقاومت در برابر ضربه، تغییر رنگ و سایش و..می باشد که سبب می گردد میزان احتمال بروز شکستگی، ترک خوردگی، زردی کامپوزیت و..کاهش یابد.
  • مهم است که روکش کامپوزیتی بتواند به خوبی فرم دندان ها را اصلاح کرده و به ترمیم برخی عیوب دندانی مثل شکستگی یا فاصله بین دندان ها و..بپردازد. همچنین ممکن است افراد پس از نصب کامپوزیت، روکش دندانشان دچار شکستگی گردد به همین سبب بهترین کامپوزیت باید بتواند به ترمیم این شکستگی پرداخته و نیازی به عوض کردن روکش دندان ها نباشد.
  • لازم است که روکش کامپوزیتی دارای طول عمر بالایی باشد، فرضا حداقل 5 و حداکثر 7 سال، بتواند کیفیت خود را به خوبی حفظ کرده و دوام داشته باشد.
  • متریال روکش کامپوزیتی باید به نحوی باشد که افراد پس از نصب روکش دچار حساسیت نشوند.
  • کامپوزیت خوب، کامپوزیتی است که پس از نصب بر روی دندان ها ظاهر طبیعی داشته باشد و مصنوعی جلوه نکند زیرا مصنوعی دیده شدن کامپوزیت می تواند زیبایی دندان ها را کاهش داده و فرد به نوعی از نصب روکش پشیمان شود، البته تخصص دندانپزشک در نصب روکش هم در این زمینه مهم می باشد که نباید از آن غافل گردید.
  • از دیگر ویژگی های کامپوزیت خوب این است که روکش کامپوزیتی دارای انعطاف باشد زیرا بدین سبب دندانپزشک متخصص می تواند به راحتی به فرم دهی و شکل دهی روکش دندان بپردازد و در آخر روکش کامپوزیتی به خوبی بر روی دندان ها قرار می گیرد.
  • در راستای پاسخ به سوال کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ باید بیان داریم کامپوزیت مناسب، کامپوزیتی است که از مواد اولیه با کیفیتی برخوردار باشد بدین سبب میزان احتمال بروز عفونت دندانی یا ملتهب شدن لثه ها و..کاهش می یابد.
  • اغلب افراد تصور می کنند اگر هزینه بالایی را برای نصب روکش کامپوزیتی پرداخت کنند، یعنی این روکش بهترین و بالاترین سطح کیفیت را دربردارد در حالی که هزینه زیاد نشان دهنده کیفیت بالای روکش نبوده و در صورتی که بتوان از دندانپزشک متخصص برای نصب روکش کامپوزیت و اینکه کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ مشورت نمود، می توان بهترین نوع کامپوزیت را در مناسب ترین قیمت با توجه به نوع دندان ها و..نصب نمود.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

قیمت کامپوزیت کاریزما و سارمکو چقدر است؟

در ادامه بررسی کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ ممکن است برخی افراد قصد کسب اطلاع از میزان قیمت روکش های کامپوزیتی کاریزما و سارمکو را داشته باشند.

لازم به ذکر است که تعیین میزان قیمت روکش های کامپوزیتی وابسته به عوامل متعددی است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1.برند کامپوزیتی

طبیعتا هر چه کامپوزیت از برند با کیفیتی برخوردار باشد میزان قیمت روکش افزایش می یابد. لذا کاریزما و سارمکو هر دو جزء بهترین روکش های کامپوزیتی هستند که دارای قیمت های متفاوتی به سبب تفاوت در برند خود می باشند.

2.تعداد روکش های دندانی

در نصب روکش کامپوزیتی، ممکن است افراد قصد داشته باشند کل دندان های خود را کامپوزیت کرده و یا تنها دندان های ردیف جلوی خود را کامپوزیت کنند تا به هنگام لبخند زدن و خندیدن، سفیدی دندان هایشان جلوه زیبایی از خود نشان دهد.

هر چه تعداد روکش های کامپوزیتی بیشتر باشد میزان قیمت کامپوزیت افزایش می یابد.

3.تخصص دندانپزشک

هر چه میزان مهارت و تخصص دندانپزشک در نصب روکش کامپوزیتی بیشتر باشد میزان قیمت نصب روکش افزایش می یابد.

بنابراین در پاسخ به کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ در صورتی که تخصص و مهارت دندانپزشک در نصب هر یک از این روکش ها بالا باشد میزان قیمت نصب آن ها افزایش می یابد..زیرا مهم است که دندانپزشک بتواند به نحوی روکش را بر روی دندان ها نصب کند که جلوه طبیعی داشته و زیبایی دندان ها را بیشتر سازد.

کامپوزیت کاریزما نصب کنیم یا سارمکو؟

در بررسی کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ جهت مروو صحبت ها باید بیان داریم هر یک از این روکش ها دارای مزایا، کاربردهای بسیاری بوده و از بهترین نوع روکش های کامپوزیتی محسوب می شوند، همچنین معایبی هم دارند که این نیز برای تمامی روکش ها صدق می کند و هر کدام دارای محدودیت هایی هستند.

به همین سبب توصیه می شود جهت بهره مندی از مشاوره تخصصی نصب کامپوزیت دندان با عرشیان کلینیک تماس حاصل گردد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه