بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت طبیعی است؟ سوال متداولی که بین اکثر افراد پیش از نصب کامپوزیت ونیر پیش می آید این است که آیا پس از کامپوزیت دهان بو می گیرد؟ و آیا بوی بد دهان بعد از کامپوزیت طبیعی می باشد یا خیر؟ به همین سبب قصد داریم در ادامه مطالب به [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت طبیعی است؟

سوال متداولی که بین اکثر افراد پیش از نصب کامپوزیت ونیر پیش می آید این است که آیا پس از کامپوزیت دهان بو می گیرد؟ و آیا بوی بد دهان بعد از کامپوزیت طبیعی می باشد یا خیر؟
به همین سبب قصد داریم در ادامه مطالب به این مسأله بپردازیم.

علت اصلی بوی بد دهان بعد از کامپوزیت چیست؟

برخی افراد پس از نصب کامپوزیت ونیر تصور می کنند که بوی بد دهانشان به دلیل روکش کامپوزیتی ایجاد گشته است و جویای علت آن می شوند..
ولیکن مسأله اصلی این است که آیا در حقیقت روکش ونیر سبب بوی بد دهان بعد از کامپوزیت شده است یا علت دیگری وجود دارد؟
باید بیان داریم علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت تماما به روکش کامپوزیتی برنمی گردد و علل دیگری سبب بروز این بوی نامطبوع در افراد می شوند که در ادامه مطالب به آن ها اشاره می کنیم.

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

عوامل موثر بر بوی بد دهان بعد از کامپوزیت چیست؟

– عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
– پوسیده بودن دندان
– نصب بی کیفیت روکش کامپوزیتی
-بیماری و مشکلات لثه
– خشک بودن دهان
– استعمال دخانیات
– سایر بیماری ها
و..

1.عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان خصوصا پس از نصب روکش کامپوزیتی بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که عدم رسیدگی به دندان ها پس از کامپوزیت می تواند مشکلاتی مثل آسیب به دندان های طبیعی و لثه، کاهش میزان روشنی دندان ها، بروز لک و..بر دندان را افزایش دهد.

2.پوسیده بودن دندان

کامپوزیت ونیر می تواند زیبایی ظاهری دندان ها را به خوبی تامین سازد ولیکن حفظ سلامت دندان ها بر عهده افراد بوده و اگر ایشان به دندان ها رسیدگی نکنند نیز دندان هایشان دچار پوسیدگی می گردد.
زمانی که دندان دچار پوسیدگی شود نیز باکتری ها در دهان فعال بوده و این نیز سبب بوی بد دهان بعد از کامپوزیت ونیر می گردد.

3.نصب بی کیفیت روکش کامپوزیتی

بسیار مهم است که جهت نصب روکش کامپوزیت حتما به دندانپزشکی متخصص مراجعه نمود چرا که وقتی کامپوزیت با مواد دندانی با کیفیتی نصب نشود و همچنین روکش کامپوزیتی به درستی بر روی دندان قرار نگیرد نیز راه برای تجمع مواد غذایی و باکتری ها بین دندان ها و روکش ونیر به راحتی باز می شود.
که تجمع این باکتری ها و مواد غذایی سبب بوی بد دهان بعد از کامپوزیت می شود.
لذا نیاز است که در اسرع وقت جهت کسب اطلاع از علت بوی بد دهان پس از نصب روکش نیز به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

4.بیماری و مشکلات لثه

نصب صحیح روکش کامپوزیتی از آن جهت حائز اهمیت است که با نصب این روکش نباید فاصله ای بین لثه و دندان کامپوزیتی ایجاد گردد چرا که این فضا و فاصله سبب تجمع باکتری ها می گردد و این نیز دلیلی برای بوی بد دهان بعد از کامپوزیت می باشد.
به مرور نیز این مسأله سبب عقب نشی لثه یا بیماری های لثه می شود که باعث بوی بد دهان می گردند.
از جمله نشانه های بیماری لثه خونریزی و بروز درد به هنگام مسواک زدن است.
چه بسا در این هنگام باید در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود چرا که اگر بیماری لثه درمان نشود می تواند سبب بروز آسیب هایی مثل پوسیدگی دندان یا افتادن روکش کامپوزیتی و حتی شل شدن آن..گردد.

5.خشک بودن دهان

زمانی که دهان خشک باشد می تواند سبب ایجاد پلاک های دندانی گردد که این پلاک ها می توانند سمومی را آزاد سازند که باعث آسیب به بافت دندان شده و این مسأله سبب بوی بد دهان می گردد.

6.استعمال دخانیات

استعمال دخانیات و سیگار می تواند سبب بیماری های لثه شده و احتمال بروز پوسیدگی دندان را چندین برابر سازد.
چه بسا این نیز نقش بسزایی بر بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان دارد‌.

7.سایر بیماری ها

اغلب بیماری های جسمانی نیز می توانند سبب بروز بوی بد دهان پس از نصب روکش کامپوزیتی شوند که برخی از آن ها عبارتند از:
– دیابت
– مشکلات کبدی
– عفونت ها و مشکلات تنفسی
و..که سبب بدبویی دهان بعد از نصب کامپوزیت می شوند.
و..

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

چگونه بوی بد دهان بعد از کامپوزیت را از بین ببریم؟

دغدغه افرادی که پس از نصب روکش دچار بدبویی دهان می شوند نیز این است که راهکارهای درمان بوی بد دهان بعد از کامپوزیت چیست؟ و چطور باید این مشکل را رفع نمود!
به همین سبب قصد داریم به برخی از راهکارهای موثر بر درمان و رفع بد بویی دهان پس از کامپوزیت اشاره کنیم.

1.اهمیت و توجه به بهداشت دهان و دندان

بسیار مهم است که به بهداشت دهان و دندان انجام داد تا بتوان از بوی بد دهان بعد از کامپوزیت جلوگیری نمود زیرا با مسواک نزدن و نکشیدن نخ دندان نیز مواد غذایی و باکتری ها تجمع کرده و به همین سبب با آسیب رساندن به سلامت و بهداشت دندان ها سبب بدبویی دهان می گردد.

2.3.مراجعه به دندانپزشک متخصص

حائز اهمیت است که پس از نصب کامپوزیت نیز باید در بازه های زمانی معین به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود تا در صورت وجود مشکل دندانپزشک به اصلاح و ترمیم دندان ها پرداخت.
در صورتی که افراد جهت معاینه دندان های کامپوزیتی خود به متخصص مجرب مراجعه نکنند به مرور آسیب به دندان ها بیشتر شده و ممکن است به جای نیاز به ترمیم روکش، دندانپزشک مجبور به تعویض روکش گردد.
چرا که علاوه بر بدبویی نیز آسیب به دندان های طبیعی هم افزایش یافته است.

4.عدم استعمال دخانیات

همانطور که بیان گردید استعمال دخانیات و سیگار، نوشیدن الکل و..نیز سبب بروز پوسیدگی دندان و همچنین آسیب به بافت لثه می گردد و به مرور باعث بوی بد دهان بعد از کامپوزیت می گردد.
به همین سبب با عدم یا کاهش استعمال دخانیات نیز می توان میزان آسیب دندانی و بدبویی آن را کاهش داده و از بین برد.

5.درمان عیوب دندانی

بسیار مهم است که اگر دندان ها نیاز به معاینه پزشکی شد حتما در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه نمود فرضا اگر دندان ها دچار درد، ناراحتی و حساسیت و..شدند یا لثه ها خونریزی کرده یا متورم بودند و..نیز حتما باید به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود و از این امر غافل نگردید.

6.جرم گیری دندان ها

جالب توجه است که جرم های دندانی می توانند سبب پوسیدگی دندان شوند و باید در اسرع وقت دندان ها را جرم گیری نمود در غیر این صورت این جرم های دندانی و پوسیدگی سبب بوی بد دهان بعد از کامپوزیت می گردد.
چه بسا اگر افراد پیش از نصب روکش کامپوزیتی به جرم گیری دندان بپردازند میزان احتمال پوسیدگی کاهش می یابد ولیکن پس از نصب روکش هم می توان به جرم گیری دندان پرداخت چرا که دستگاه های جرم گیری آسیبی به روکش کامپوزیت نمی زنند ولیکن مهم است به جهت این امر به متخصصی مجرب و حرفه ای مراجعه نمود.

آیا دندان ها زیر روکش کامپوزیت پوسیده می شوند؟

با وجود اینکه روکش کامپوزیتی می تواند سبب زیبایی بیشتر دندان ها گردد با این وجود دندان ها می توانند زیر روکش های ونیر در اثر عدم رسیدگی به دندان ها و..نیز دچار پوسیدگی گردند..
پلاک و جرم در صورت عدم رسیدگی به دندان ها نیز می توانند سبب بروز پوسیدگی دندان و در نهایت بدبویی دهان گردد..در نهایت نیز این می تواند سبب بیماری لثه و سایر بیماری ها گردد.
لذا مهم است که جهت حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از بدبویی دهان علاوه بر مسواک زدن حتما از نخ دندان استفاده نمود.

نصب روکش کامپوزیت در عرشیان کلینیک

بسیار مهم است که روکش کامپوزیت ونیر در کلینیکی معتبر توسط دندانپزشکی متخصص و حرفه ای نصب گردد چرا که اگر کامپوزیت به خوبی نصب نگردد می تواند سبب بروز آسیب هایی به دندان های طبیعی گردد چرا که فرضا مهم است فاصله بین دندان کامپوزیتی و لثه زیاد نباشد تا باکتری ها تجمع نکرده و دندان ها آسیب نبینند.
لذا می توان جهت نصب روکش کامپوزیتی در کیفیتی بالا به عرشیان کلینیک مراجعه نمود. جهت اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان  کلیک نمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه