تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که برای افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان هایشان را دارند، پیش می آید این است که تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ لازم به ذکر است که تا حداقل 1 و حداکثر 2 ساعت بعد از نصب کامپوزیت دندان نباید غذاها و نوشیدنی های رنگی مصرف [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که برای افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان هایشان را دارند، پیش می آید این است که تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ لازم به ذکر است که تا حداقل 1 و حداکثر 2 ساعت بعد از نصب کامپوزیت دندان نباید غذاها و نوشیدنی های رنگی مصرف کرد، زیرا سبب زرد شدن روکش کامپوزیتی می شوند..

همچنین خوردن غذاهایی که به دندان ها فشار آورده یا نیاز به جویدن زیادی دارند ( سفت هستند ) به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که احتمال بروز آسیب بر کامپوزیت دندانی فرضا لپ پر شدن روکش کامپوزیت را افزایش می دهد.

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ چرا؟

همانطور که پیشتر به پاسخ این سوال اشاره شد، اگر با سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ لازم است که تا 2 ساعت پس از کامپوزیت کردن، از خوردن غذاهای سفت و رنگی جلوگیری نمود، زیرا مهم است که به مراقبت از دندان ها خصوصا در ساعات اولیه نصب کامپوزیت، اهمیت زیادی داد.

لذا در صورتی که قصد دارید به نصب کامپوزیت دندان بپردازید، مهم است که به توصیه های دندانپزشک متخصص اهمیت داده و به مراقبت از روکش دندانی بپردازید..

منظور از کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یکی از بهترین روش ها برای زیباتر ساختن دندان ها می باشد، نصب روکش کامپوزیتی سبب می گردد علاوه بر سفیدی و زیبایی دندان ها، بتوان به بهبود برخی عیوب دندانی اعم از فاصله دندان ها، شکستگی و..پرداخت.

بنابراین اگر قصد دارید با کامپوزیت زیبایی دندان هایتان را چندین برابر سازید می توانید به نصب کامپوزیت دندان قسطی در عرشیان کلینیک بپردازید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

نکات مهم غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان

برای غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان، نیاز به رعایت نکات مهمی است که باید به آن ها اهمیت داد در غیر این صورت ممکن است میزان کیفیت و زیبایی کامپوزیت کاهش یافته و روکش کامپوزیتی دچار آسیب گردد..

از جمله برخی از این نکات عبارتند از:

  • پس از نصب کامپوزیت دندان های نامرتب می توان به خوردن غذا و نوشیدنی پرداخت، اما به هیچ عنوان نباید به خوردن نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی و سفت پرداخت. بنابراین بهترین زمان مصرف این نوع مواد غذایی 2 ساعت بعد از کامپوزیت کردن دندان ها می باشد.
  • مهم است که به هنگام خوردن مواد غذایی، احتیاط کرده و از رعایت بهداشت دهان و دندان غافل نشد.
  • از جویدن و گاز زدن مواد غذایی سخت و سفت جلوگیری کرد زیرا این مساله ممکن است باعث جدا شدن روکش کامپوزیتی شود.
  • از خوردن تنقلاتی اعم از آبنبات و..بلافاصله پس از نصب کامپوزیت جلوگیری نمود.
  • و..

بنابراین در صورتی که با سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ مواجه شدید توصیه می گردد حتما ابتدا از دندانپزشک متخصص خود مشورت گیرید، ولیکن به طور کل تا 2 ساعت پس از نصب کامپوزیت لازم است که از خوردن غذاهای سفت و رنگی خودداری کرد.

می توانید برای نصب روکش کامپوزیتی در بالاترین سطح کیفیت با عرشیان کلینیک تماس حاصل نموده و به دریافت نوبت مشاوره و نصب کامپوزیت بپردازید.

آیا پس از کامپوزیت دندان می توان از نی استفاده کرد؟

در صورتی که قصد دارید به مصرف نوشیدنی ها بپردازید، می توانید به استفاده از نی بعد از کامپوزیت دندان بپردازید، زیرا مهم است که از برخورد مستقیم  نوشیدنی با دندان های کامپوزیت شده جلوگیری نمود.

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم؟

شاید علاوه بر سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ این سوال ایجاد گردد که بعد از کامپوزیت چه بخوریم؟ یا بعد از کامپوزیت دندان چه چیزهایی نباید بخوریم؟ و..

در این بخش به این موارد اشاره می کنیم زیرا مهم است بدانید پس از نصب کامپوزیت باید به مراقبت دندان ها اهمیت بسیار بیشتری دهید :

طبیعتا می دانید که تنها کامپوزیت کردن دندان ها مهم نبوده و لازم است که به مراقبت از روکش دندان ها اهمیت زیادی داد.

حائز اهمیت است که..

در صورتی که به نوع رژیم غذایی خود توجه داشت، می توان به حفظ میزان عمر و دوام کامپوزیت دندان کمک نمود زیرا رژیم غذایی تاثیر بسیاری بر حفظ سفیدی دندان ها و یا زردی آن ها پس از کامپوزیت دارد. البته مهم است که به بهداشت دهان و دندان هم اهمیت داد..

بنابراین برخی از غذاهایی که می توانید پس از کامپوزیت دندان به خوبی آن ها را مصرف کنید عبارتند از:

1.مواد غذایی نرم

می توانید پس از کامپوزیت کردن دندان ها، به مصرف مواد غذایی نرم اعم از: غذاهای کنسروی، تخم مرغ، نان و..بپردازید.

به طور کل غذاهایی که نیاز به تلاش بسیار برای جویدن نداشته و سفت نیستند گزینه مناسبی برای مصرف پس از کامپوزیت دندان می باشند.

بنابراین اگر با سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ مواجه شدید، در صورتی که دندانپزشک مربوطه مصرف مواد غذایی نرم را در ساعات اولیه نصب تایید نمود می توانید این مواد غذایی را میل کنید، ولیکن همچنان باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری نمود.

2.نوشیدن آب

مهم است که به طور مرتب به نوشیدن آب پرداخت.

پس از اتمام هر وعده غذایی، توصیه می شود که آب بنوشید زیرا این کار از زرد شدن روکش کامپوزیتی به خوبی جلوگیری می کند..البته مصرف مرتب آب می تواند میزان احتمال بروز مشکلات دیگر اعم از پوسیدگی دندان و..را کاهش دهد.

3.مواد غذایی پخته شده

می توانید پس از کامپوزیت کردن دندان ها به مصرف غذاهای پخته اما با حداقل میزان رنگدانه های کم، بپردازید..فرضا مصرف سیب زمینی پخته، تخم مرغ و..می تواند برای افرادی که اهمیت زیادی به حفظ زیبایی دندان هایشان می دهند مناسب باشد.

در صورت مصرف مواد غذایی پخته دیگر، مهم است که هر یک از مواد غذایی را به قطعات کوچکتر تقسیم نموده و در خوردن غذاها دقت داشت تا به آرامی و با آهستگی جویده شود.

و..

بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟

بسیار مهم است که پس از کامپوزیت کردن دندان ها، از خوردن برخی مواد غذایی خودداری کرده یا با مشورت دندانپزشک مصرف این مواد غذایی را به حداقل رساند.

پیشتر به سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ پاسخ دادیم؛ حال لازم است به این سوال که چه مواد غذایی پس از کامپوزیت دندان نخوریم، پاسخ دهیم.

از جمله برخی از آن ها عبارتند از:

  • مواد غذایی سخت و سفت و حتی چسبناک مثل آجیل، یخ و..
  • مواد غذایی رنگی حتی سس
  • موادی که میزان قند و شکر بالایی دارند فرضا آدامس
  • مواد غذایی اسیدی و ترش فرضا لیموترش، گوجه فرنگی، دهانشویه هایی که دارای الکل هستند و هر نوع نوشیدنی الکلی، آناناس و..
  • غذاهایی که لازم است زمان زیادی را برای جویدن آن ها صرف کرد
  • و..

البته مهم است به نکاتی از این قبیل هم اهمیت داد:

  • به هیچ عنوان پس از کامپوزیت کردن دندان ها به جویدن ناخن یا مواد غذایی، اشیاء و..نپرداخت.
  • از سیگار کشیدن، قلیان و..جلوگیری کرد مگر در بازه های زمانی مختلف و با فاصله زمانی با مشورت دندانپزشک متخصص
  • به هیچ عنوان دندان قروچه نکنید، در صورتی که عادت به دندان قروچه کردن دارید توصیه می کنیم ابتدا به درمان دندان قروچه پرداخته و سپس به کامپوزیت کردن دندان هایتان بپردازید زیرا این نیز ممکن است سبب لب پر شدن کامپوزیت گردد.

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

راه های جلوگیری از زرد شدن روکش کامپوزیت

علاوه بر سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ قصد داریم به این سوال بپردازیم که چگونه از زرد شدن روکش کامپوزیتی دندان ها به خوبی جلوگیری کنیم؟

در این بخش به برخی از نکات موثر در کاهش احتمال زردی دندان ها اشاره می کنیم:

1.کاهش مصرف نوشیدنی های رنگی

مهم است که پس از کامپوزیت کردن دندان ها، میزان مصرف نوشیدنی های رنگی کمتر گردد زیرا رنگدانه های موجود در این نوشیدنی ها سبب می گردند که سفیدی و شفافیت دندان ها به مراتب کاهش یافته و روکش کامپوزیتی رو به رو زردی رود.

2.مسواک زدن و شست و شوی دندان ها پس از صرف غذا

پس از هر بار مصرف غذا توصیه می شود که به شستن دندان ها پرداخت زیرا در صورت عدم شست و شوی دندان ها، به مراتب دندان ها کدر شده و میزان سطح سفیدی آن ها کاهش می یابد، بنابراین خوب است که پس از خوردن غذاها به شستن دندان ها پرداخت.

3.رعایت بهداشت دهان و دندان

اهمیت به بهداشت و سلامت دهان و دندان پس از کامپوزیت بیش از همیشه الزامی می باشد زیرا در صورتی که به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها اهمیت ندهید، علاوه بر زردی دندان ها، به مرور میزان خرابی و پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد.

و..

هر چند ممکن است این نکات در ظاهر ساده باشند اما اهمیت بسیاری در حفظ دوام کامپوزیت داشته و می توانند از زرد شدن احتمالی روکش کامپوزیتی هم جلوگیری کنند.

راه های افزایش دوام کامپوزیت دندان

پس از ارائه پاسخ به سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ قصد داریم به برخی نکات موثر در حفظ دوام و ماندگاری روکش کامپوزیتی اشاره کنیم.

از جمله برخی از راهکارهای موثر عبارتند از:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان ( مسواک زدن، نخ دندان)
  • عدم سیگار کشیدن، قلیان و..
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی
  • عدم جویدن مواد غذایی و اشیاء سخت و سفت
  • کاهش مصرف نوشیدنی های رنگی اعم از چای، قهوه و..
  • مراجعه به دندانپزشک متخصص در بازه های زمانی معین برای معاینه سلامت دندان ها
  • و..

نصب کامپوزیت دندان در تهران

در پاسخ به سوال تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ به نکات مهمی درباره اینکه چه غذاهایی پس از کامپوزیت بخوریم و نخوریم، اشاره کردیم..

حال در صورتی که قصد دارید به نصب روکش کامپوزیتی در بالاترین سطح کیفیت و با پرداخت قیمتی مناسب بپردازید، کافیست با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه