🎉 20% تخفیف جشنواره تا تاریخ 10 مرداد
قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

میزان قیمت پر کردن فاصله دندان جلو فاصله بین دندان های جلو همیشه یکی از نکات بسیار مهم در بحث زیبایی دندان است که در بسیاری از موارد این موضوع به تشخیص پزشک به سادگی قابل برطرف کردن است که یکی از روش هایی که پزشکان کلینیک دندانپزشکی عرشیان در آن تبحر کافی و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

میزان قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

فاصله بین دندان های جلو همیشه یکی از نکات بسیار مهم در بحث زیبایی دندان است که در بسیاری از موارد این موضوع به تشخیص پزشک به سادگی قابل برطرف کردن است که یکی از روش هایی که پزشکان کلینیک دندانپزشکی عرشیان در آن تبحر کافی و وافی را دارند کامپوزیت دندان جلو است.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

نمونه کار پر کردن فاصله بین دندان کلینیک دندانپزشکی عرشیان

ولیکن برخی افراد به سبب فاصله دندان جلوی خود از لبخند زدن امتناع کرده و از این لبخند رضایت خاطر ندارند. چه بسا جالب توجه است افرادی که بین دندان هایشان فاصله وجود دارد نیز ممکن است به مرور زمان دندان هایشان به مرور دچار بهم ریختگی شوند.

ولیکن جای نگرانی نیست چرا که روش های دندانپزشکی متعددی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها به پر کردن این فاصله پرداخت..

لذا افرادی که قصد بستن فاصله دندان هایشان را دارند می توانند جهت کسب اطلاع از میزان قیمت پر کردن فاصله دندان جلو با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند. تا با دریافت مشاوره و وقت ویزیت رایگان مشگل پرکردن فاصله دندان جلو را برطرف کنید.

منظور از پر کردن فاصله دندان جلو چیست؟

از دیگر نام های بستن فاصله دندان ها نیز دیاستما می باشد که فاصله ای بین دندان های جلویی می باشد.

از آنجا که تفاوت نظر و دیدگاه در افراد متفاوت است برخی افرادی که دارای دیاستما هستند فاصله بین دندان های خود را دوست دارند چرا که به چهره آنها را با نمک میکند، ولیکن برخی از افراد مانند هنرمندان و …. به جهت برطرف شدن و اصلاح این فاصله از دندانپزشک متخصص کمک می گیرند.
لیست هنرمندان هالیوودی که فاصله بین دندانی (دیاستما) خود را اصلاح کردند در لینک 7 بازیگر هالیوودی میتوانید مشاهده کنید.

چنانچه نکته ای که حائز اهمیت است بهتر است افراد با وجود داشتن فاصله بین دندان هایشان فارغ از دوست داشتن آن، به جهت ترمیم و بستن فاصله دندان ها اقدام نمایند زیرا این فاصله دندانی به مرور سبب بروز پوسیدگی و همچنین بیماری های لثه شده و به سلامت دهان و دندان آسیب میرساند.

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

چرا بین دندان ها فاصله ایجاد می شود؟

فاصله بین دندان های جلویی، که به نام دیاستما شناخته می شود، می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از رایج ترین علل عبارتند از:

1. کوچک بودن دندان ها:

اگر دندان ها به طور طبیعی کوچک باشند، ممکن است بین آنها فضای خالی ایجاد شود. این عارضه می تواند به صورت ژنتیکی یا مادرزادی باشد.

2. عدم تناسب سایز استخوان فک و دندان:

اگر فک بزرگتر از دندان ها باشد، دندان ها ممکن است در جای خود به طور کامل قرار نگیرند و بین آنها فاصله ایجاد شود.

3. از دست دادن دندان:

اگر دندانی از دست برود، دندان های مجاور ممکن است به مرور زمان به سمت فضای خالی تمایل پیدا کنند و بین آنها فاصله ایجاد شود.

4. بیماری های لثه:

بیماری های لثه می تواند باعث تحلیل استخوان فک و لق شدن دندان ها شود. این امر می تواند به ایجاد فاصله بین دندان ها منجر شود.

5. عادات بد:

برخی از عادات بد مانند مکیدن انگشت شست یا فشار زبان به دندان ها می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها در کودکان شود.

6. لب فرنوم:

لب فرنوم یک تکه بافت است که لب را به لثه متصل می کند. اگر این تکه بافت بیش از حد ضخیم باشد، می تواند باعث ایجاد فاصله بین دو دندان جلویی شود. که در ادامه نمونه های عکس میتوانید ببینید.

7. ریفلاکس بلع:

ریفلاکس بلع می تواند باعث فرسایش مینای دندان و تحلیل استخوان فک شود. این امر می تواند به ایجاد فاصله بین دندان ها منجر شود.

8. عفونت و بیماری:

برخی از عفونت ها و بیماری ها مانند بیماری های مادرزادی می توانند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شوند.

اهمیت درمان:

فاصله بین دندان ها می تواند باعث مشکلاتی مانند گیر کردن غذا، پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و مشکلات گفتاری شود. به همین دلیل، درمان این عارضه از اهمیت زیادی برخوردار است.

ناهماهنگ بودن دندان ها

افتادن دندان، میزان کوچکی دندان ها و..سبب رانده شدن دندان های کناری می گردد که در انتها منجر به فاصله دندانی می شود.

ناهمخوان بودن طول قوس فک

بزرگی میزان اندازه فک و..س تحریک دندان ها

تحریک فاصله دندان

برخی زمانی که فاصله ای کوچک بین دندان ها ایجاد می گردد به جای مراجعه به دندانپزشک نیز زبان خود را به دندان زده و با فاصله ایجاد شده بازی می کنند که این نیز سبب تحریک دندان ها شده و در انتها فاصله بین دندان ها افزایش می یابد.

فرنوم

فرنوم نوعی بافت گوشتی است که در صورت بروز بر روی قسمت جلویی دهان و بر روی لثه های بالا و پایین قرار می گیرد که سبب بروز فاصله بین خط میانی دندان ها می گردد که به همین سبب به دلیل وجود این بافت در دندان های جلویی نیز دندان ها نمی توانند به یکدیگر رسیده و فاصله بین دندان ها مشاهده می گردد.

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

چه بسا علل دیگری هم بر ایجاد فاصله دندان ها تاثیرگذار می باشد که نیاز به درمان جدی تر دارند فرضا وجود تومور در دهان، بیماری و ناراحتی های لثه، تومور در استخوان فک و…

عوامل موثر بر قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشک، سطح تخصص و تجربه دندانپزشک، نوع مصالح و موادی که برای پر کردن استفاده می‌ شود، میزان واحد‌ های درمانی که در مورد نیاز به پر کردن دارید، هزینه‌ های تجهیزات پزشکی و نیز شهر و منطقه جغرافیایی که در آن مشاوره و درمان را دریافت می‌ کنید.

  • تخصص و تجربه دندانپزشک: دندانپزشکان با تجربه و تخصص بالا معمولاً هزینه‌ های بیشتری دریافت می کند.
  • نوع مواد استفاده شده: انواع مختلفی از مواد برای پر کردن فاصله دندان وجود دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. در نتیجه مواد روی قیمت پر کردن فاصله دندان جلو موثر است. که میتوانید برای آشنایی با مواد کامپوزیت دندان به مقاله 5 برند برتر کامپوزیت دندان مورد استفاده در کلینیک دندانپزشکی عرشیان مراجعه کنید.
  • میزان واحد‌های درمانی: اگر فاصله دندان عمیق تر باشد و نیاز به پر کردن بیشتری داشته باشد، قیمت پر کردن فاصله دندان جلو افزایش می‌ یابد.
  • هزینه‌ های تجهیزات پزشکی و تشخیص تصویری: اگر برای تشخیص و بررسی دقیق تصویری از دهان نیاز باشد، هزینه‌ ها ممکن است بیشتر شود.
  • شهر و منطقه جغرافیایی: در مناطق با هزینه‌ های زندگی بالا، هزینه‌ های دندانپزشکی نیز معمولاً بیشتر است.

روش تشخیص درمان فاصله دندان جلو

شاید در راستای اشاره به قیمت پر کردن فاصله دندان جلو نیز این سوال پیش آید که دندانپزشک چگونه تشخیص می دهد که جهت ترمیم فاصله بین دندان های جلو از چه روشی باید استفاده شود.

به همین سبب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

  1. دندانپزشک نیز ابتدا به بررسی میزان بزرگی فاصله بین دندان ها می پردازد.اینکه این فاصله دندانی چه حد بوده و آیا شدید است یا خیر..
  2. پس از بررسی این مساله نیز دندانپزشک به معاینه دندان ها می پردازد تا علت بروز فاصله دندانی را جویا شود.
  3. چه بسا دندانپزشک جویا می شود که مراجع تا چه حد به بهداشت دهان ودندان های خود اهمیت می دهد و با بررسی وضعیت دندان ها به این امر دست می یابد..
  4. همچنین دندانپزشک نظر مراجع را در خصوص چگونگی زیبایی دندان ها جویا شده و درمی یابد مراجعه کننده بیشتر دوست دارد زیبایی دندان هایش چگونه باشد فرضا علاوه بر فاصله بین دندان ها، دندان ها شفاف و روشن تر شوند یا خیر؟ و..
  5. پس از بررسی های لازم و در نظر داشتن طول مدت درمان فاصله دندان نیز دندانپزشک متخصص بهترین روش مناسب برای فاصله دندان های مراجعین را برای درمان در نظر گرفته و تشخیص می دهد.

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

درمان و بستن فاصله دندان ها

در عصر امروز با بهره گیری از روش های متعددی می توان به پر کردن فاصله بین دندان ها پرداخت که به محبوب ترین آن ها اشاره می کنیم.

1. روکش کامپوزیتی

با نصب روکش کامپوزیت نیر می توان میزان فاصله ای که زیاد نبوده و به درمان دیگری فرضا ارتودنسی نیازمند نباشد، ترمیم کرده و فاصله دندان ها را کاهش و از بین برد.

کامپوزیت علاوه بر بستن فاصله دندان می توان عیوبی مثل کج یا بد ترتیب بودن دندان ها، زردی و بد رنگی و همچنین کوچک و بزرگ بودن دندان ها و نیز لبخند لثه ای و شکستگی دندان ها و.. را برطرف نماید..

چه بسا دندانپزشک متخصص با بررسی و معاینه دندان ها نیز در صورتی که کاشت کامپوزیت برای فرد مناسب نباشد از سایر روش ها که به آن ها اشاره می کنیم بهره می گیرد.. می توان جهت کسب اطلاع از کامپوزیت دندان قیمت مناسب بر روی لینک کلیک نمایید.

2. لمینت سرامیکی

از دیگر روش های از بین بردن و بستن فاصله دندان ها نیز لمینت سرامیکی می باشد که به واسطه آن می توان  لبخند دندانی را زیباتر ساخت. تفاوتی که این روش با کامپوزیت ونیر دارد در طول ماندگاری، نحوه و زمان نصب روکش، میزان هزینه و..می باشد. فرضا:

  • هزینه کامپوزیت تقریبا یک چهارم لمینت سرامیکی می باشد.
  • لمینت سرامیکی مقاومت و ماندگاری بیشتری از کامپوزیت ونیر دارد. بین ۱۲ الی ۱۵ سال
  • در لمینت سرامیکی بر خلاف کامپوزیت نیز مینای دندان تراشیده می شود..در کامپوزیت این اتفاق در برخی مواقع در صورت نیاز انجام می گیرد.
  • لمینت سرامیکی غیر قابل ترمیم و برداشتن می باشد زیرا دائمی است.

قیمت پر کردن فاصله دندان جلو

چه بسا از دیگر نام های لمینت سرامیکی نیز ونیر پرسلن می باشد که افراد می توانند جهت ترمیم فاصله بین دندان، ترک یا شکستگی دندان ها، لب پر شدگی و..از این روش بهره مند شوند.

3. ارتودنسی

از جمله رایج ترین روش ها جهت از بین بردن فاصله بین دندان ها خصوصا زمانی که شدت و میزان فاصله زیاد باشد ارتودنسی می باشد. در این روش از بریس های متحرک و ثابت استفاده می گردد. این بریس ها سبب می گردد بر روی دندان ها فشار ایجاد شده و این فشار باعث نزدیک تر شدن دندان ها به یکدیگر می شود.

و..

چه بسا روش های متعددی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد که با تشخیص درمانگر می توان از آنها بهره مند شد ولیکن رایج ترین آن ها روش های ذکر شده می باشند که می توان جهت بهره مندی از هر یک از آن ها با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمود.

نتیجه گیری مقاله قیمت پرکردن فاصله دندان جلو

هزینه پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد:

روش درمان:

روش های مختلفی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد، مانند ارتودنسی، کامپوزیت ونیر، لمینت سرامیکی و روکش دندان. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و هزینه آنها نیز متفاوت است.

میزان فاصله بین دندان ها:

هرچه فاصله بین دندان ها بیشتر باشد، هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود.

مهارت و تجربه دندانپزشک:

دندانپزشکانی که مهارت و تجربه بیشتری دارند، معمولاً هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می کنند.

موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی:

هزینه خدمات دندانپزشکی در شهرهای بزرگ و مناطق ثروتمندتر معمولاً بیشتر است.
به طور کلی، می توان گفت که هزینه پر کردن فاصله دندان جلو بین 1 تا 5 میلیون تومان برای هر دندان است. البته این هزینه فقط یک تخمین است و برای اطلاع دقیق از هزینه باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

در اینجا چند نکته برای انتخاب روش مناسب برای پر کردن فاصله دندان جلو آورده شده است:

با دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی عرشیان مشورت کنید: دندانپزشک شما می تواند با معاینه دهان و دندان شما به صورت رایگان، بهترین روش را برای پر کردن فاصله دندان هایتان با توجه به شرایط شما پیشنهاد دهد.

مزایا و معایب هر روش را در نظر بگیرید: قبل از انتخاب روش درمان، مزایا و معایب هر روش را به طور کامل بررسی کنید.

هزینه هر روش را با بودجه خود مقایسه کنید: هزینه روش های مختلف پر کردن فاصله دندان جلو متفاوت است. قبل از انتخاب روش درمان، هزینه هر روش را با بودجه خود مقایسه کنید.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد قیمت پر کردن فاصله دندان جلو در اختیار شما قرار داده باشد.

سوالات متداول قیمت پر کردن فاصله دندان جلویی

آیا پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب است؟1402/11/13 11:06:19

پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب نیست. در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی یا شرایط دندان ها، پر کردن فاصله دندان جلو امکان پذیر نباشد. برای اطمینان از اینکه پر کردن فاصله دندان جلو برای شما مناسب است یا خیر، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو دائمی است؟1402/11/13 11:05:31

ماندگاری پر کردن فاصله دندان جلو به روش درمان و مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. ارتودنسی می تواند به طور دائمی فاصله بین دندان ها را از بین ببرد. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی ممکن است بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند. روکش دندان می تواند تا 15 سال یا بیشتر عمر کند.

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو باید به چه نکاتی توجه کرد؟1402/11/13 11:04:44

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ضروری است.
  • مراجعه منظم به دندانپزشک: برای معاینه و بررسی وضعیت دندان ها باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • جلوگیری از خوردن غذاهای سفت و چسبنده: خوردن غذاهای سفت و چسبنده می تواند به مواد پرکننده دندان آسیب برساند.
آیا پر کردن فاصله دندان جلو درد دارد؟1402/11/13 11:03:44

معمولاً پر کردن فاصله دندان جلو دردناک نیست. در روش های ارتودنسی و کامپوزیت ونیر، هیچ دردی احساس نمی شود. در روش های لمینت سرامیکی و روکش دندان، ممکن است نیاز به تراشیدن دندان باشد که می تواند کمی دردناک باشد.

کدام روش برای پر کردن فاصله دندان جلو بهتر است؟1402/11/13 11:02:00

بهترین روش برای پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

میزان فاصله بین دندان ها: اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، ارتودنسی یا روکش دندان ممکن است بهترین گزینه باشد.
سلامت دندان ها: اگر دندان ها سالم باشند، کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی می تواند گزینه مناسبی باشد.
بودجه: هزینه روش های مختلف پر کردن فاصله دندان جلو متفاوت است.

چه روش هایی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد؟1402/11/13 11:01:06

روش های مختلفی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد، از جمله:

ارتودنسی: ارتودنسی می تواند دندان ها را به موقعیت صحیح خود جابجا کند و به این ترتیب فاصله بین آنها را از بین ببرد.
کامپوزیت ونیر: کامپوزیت ونیر یک ماده همرنگ دندان است که می تواند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شود.
لمینت سرامیکی: لمینت سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و می توانند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شوند.
روکش دندان: روکش دندان می تواند برای پوشاندن کل دندان و پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده شود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top