آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟

آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟ یا خیر؟ یکی از مشکلاتی که افراد با کشیدن دندان عقل خود دارند این است که آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟ یا خیر؟ در پاسخ به این سوال قصد داریم به اطلاعات بیشتری در خصوص جراحی دندان عقل بپردازیم. منظور از دندان عقل چیست؟ می دانیم که دندان [...]

آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟ یا خیر؟

منظور از دندان عقل چیست؟

می دانیم که دندان های عقل نیز آخرین دندان های بالغی هستند که آدمی دارد و در پشت دندان آسیاب دوم بر روی فک پایین و بالا در سن حداقل 17 تا حداکثر 25 سالگی می رویند.

چه بسا برخی افراد به دلیل ترس از کشیدن دندان های عقل خود از این امر اجتناب می ورزند در حالیکه اگر دندان عقل را نکشید می تواند به دندان های مجاور آسیب بزند مگر اینکه دندانپزشک متخصص نکشیدن دندان عقل را تایید نماید.

در پاسخ به سوال آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟ باید بیان داریم در کشیدن دندان عقل و یا جراحی آن، دندانپزشک متخصص از بی حسی استفاده می نماید.

در زمان جراحی دندان عقل ممکن است افراد دردی را احساس نکنند ولیکن طبیعتا این احتمال وجود دارد که پس از جراحی یا کشیدن دندان عقل، تورم، درد و خونریزی و..نیز ایجاد گردد.چه بسا اگر نگرانی زیادی از بابت کشیدن یا جراحی دندان عقل خود دارد می توانید با دندانپزشکان متخصص صحبت نمایید، بدین جهت کافیست با کلینیک دندانپزشکی عرشیان تماس حاصل نمایید.

معایب نکشیدن دندان عقل چیست؟

اگر دندان عقل نیاز به کشیدن یا جراحی داشته باشد اما فرد از آن اجتناب نماید چه اتفاقی می افتد؟در این بخش قصد داریم به برخی معایب نکشیدن یا جراحی نکردن دندان عقل اشاره کنیم.

• درد در ناحیه فک و صورت
  • به هم خوردن ترتیب سایر دندان ها
  • به وجود آمدن پریکورونیت
  • بروز عفونت
  • بروز کیست
  • پوسیده شدن دندان

چه بسا دندانپزشکان به افراد توصیه می کنند تا دندان عقل خود را کشیده یا جراحی کنند چرا که میزان احتمال بروز آسیب های دندانی کاهش می یابد.

به همین سبب افراد خوب است که به دندانپزشکی معتبر و متخصص جهت جراحی دندان عقل خود مراجعه نمایند که تنها کافیست با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمود.حتی می توان با کلیک بر روی هزینه کشیدن دندان عقل، از میزان قیمت آن در کلینیک دندانپزشکی عرشیان مطلع گردید.

حال از آنجا که ممکن است این سوال برایتان پیش آید که معایب کشیدن دندان عقل چیست؟ به همین سبب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟

معایب کشیدن دندان عقل

در این بخش قصد داریم به برخی معایب کشیدن دندان عقل اشاره کنیم..همراه ما باشید.

• خونریزی زیاد دندان
  • احتمال عفونت
  • حفره دندانی خشک
  • محدودیت در باز کردن دهان
  • بی حس شده فک و لب

خونریزی زیاد دندان

کشیدن دندان عقل نیز می تواند سبب خونریزی بیش از حد شود.ولیکن به طور کل خونریزی تا حداقل 8 و حداکثر 12 ساعت پس از کشیدن یا جراحی دندان عقل طبیعی می باشد ولیکن عموما این خونریزی با شدت زیادی همراه است.

چنانچه جای نگرانی نیست زیرا دندانپزشک برای کاهش یا کنترل میزان خونریزی، از گاز استریل استفاده می نماید و شما را به رعایت نکات ذیل توصیه می کند:

• پرهیز از استعمال دخانیات
  • مصرف غذای نرم
  • شستن دهان با آب نمک سرد

احتمال عفونت

این احتمال وجود دارد که محل کشیدن دندان عقل دچار عفونت شود.

این عفونت با علائمی مثل تب، تورم زیاد، ترشح زرد یا سفید، درد و..همراه می باشد که نیاز است حتما در این زمان با دندانپزشک متخصص مشورت نمود.

درد

حداکثر سه روز پس از جراحی دندان عقل ممکن است احساس درد نمود و این طبیعی می باشد..جهت کاهش درد درمانگر به تجویز دارو و مسکن مخصوص می پردازد.اگر بیش از چند روز احساس می کنید توصیه می کنیم حتما با درمانگر صحبت کنید و بدون تجویز پزشک از مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمایید.

حفره دندانی خشک

عموما این مشکل بیشتر در افرادی که به استعمال دخانیات می پردازند رخ می دهد تا سایر افراد..ولیکن جالب توجه است حفره خشک زمانی ایجاد می گردد که لخته خونی تشکیل می شود تا بهتر شدن وضعیت زخم کمک نماید.

از جمله علائم حفره دندانی خشک، درد ضربان دار و شدید، احساس مزه نامطبوع در محل کشیدن دندان و..می باشد.

محدودیت در باز کردن دهان

پس از جراحی یا کشیدن دندان عقل ممکن است افراد با این مشکل مواجه شوند که در صورت وجود می توانند با توصیه و تجویز درمانگر از مسکن، گرما درمانی و..بهره مند گردند.

بی حس شده فک و لب

اگر عصب آلوئولار تحتانی که در نزدیکی فک است حین جراحی آسیب ببیند می تواند سبب بی حسی موقتی فک و لب یا بی حسی دائمی آن شود.به همین سبب توصیه می کنیم جهت کشیدن یا جراحی دندان عقل خود حتما به دندانپزشکی متخصص مراجعه نمایید.

و..

می توانید جهت کشیدن یا جراحی دندان عقل خود با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید و از مزایای جراحی دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی عرشیان اعم از تضمین قیمت، تضمین کیفیت و..بهره مند گردید.