بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در خانه

نحوه بلیچینگ دندان در خانه چگونه است؟ امروزه بلیچینگ کردن دندان ها بسیار محبوبیت یافته و افراد زیادی به قصد سفید سازی دندان های خود، دندان هایشان را بلیچینگ می کنند.از آنجایی که هوم بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در خانه علاوه بر آفیس بلیچینگ مورد رضایت اغلب افراد بوده است قصد داریم به برخی روش [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

نحوه بلیچینگ دندان در خانه چگونه است؟

امروزه بلیچینگ کردن دندان ها بسیار محبوبیت یافته و افراد زیادی به قصد سفید سازی دندان های خود، دندان هایشان را بلیچینگ می کنند.از آنجایی که هوم بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در خانه علاوه بر آفیس بلیچینگ مورد رضایت اغلب افراد بوده است قصد داریم به برخی روش های بلیچینگ دندان در خانه اشاره کنیم بنابراین همراه ما باشید.

منظور از بلیچینگ چیست؟

امروزه علاوه بر روش هایی مثل لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر، افرادی که قصد دارند بدون تغییر فرم دندان هایشان، دندان های خود را سفید کنند می توانند از بلیچینگ دندان بهره مند شوند..بلیچینگ دندان دارای موادی است که بر روی دندان ها قرار می گیرند تا دندان به خوبی سفید شود البته سفیدی دندان ها با بلیچینگ موقتی می باشد ولیکن سفیدی و شفافیت طبیعی ای دارد.

بلیچینگ دندان در خانه

روش های بلیچینگ دندان در خانه چیست؟

چسب سفید کننده

برای سفید کردن دندان ها با چسب، نیاز است که این چسب را به صورت مستقیم بر روی دندان بمالید.
سپس از محصولات بلیچینگ به صورت چسب یا با بهره گیری از فرچه انحصاری نیز یک یا دو بار در روز در حداقل ۱۰ روز و حداکثر دو هفته بهره گیرید.

در صورتی که بتوانید نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید دوام نتایج حاصل از این امر حداقل چهار ماه و بیشتر خواهد بود.

ژل و پلاک

محافظ دندان شبانه نیز از سوی دندانپزشک متخصص به شما داده می شود که با در بر گرفتن دندان ها می تواند به شما در فرایند مورد نظر کمک کند‌.

ژلی که بر پایه پروکسید است را باید روی پلاک ریخته و در تماس با دندان های خود قرار دهید.

با توجه به محصول و نکات ذکر شده بر آن، نیاز است که از حداقل یک تا حداکثر چند ساعت ژل بر روی دندان ها بماند…این روش هم باید تا چهار هفته ادامه پیدا کند.

تهیه پلاک دندان دو حالت دارد..هم می توان آن را از داروخانه ها تهیه نمود و هم از سوی دندانپزشک متخصص با توجه به فرم انحصاری دندان های خود…چرا که وقتی پلاک دندان به طور دقیق اندازه دندان های شما نباشد ژل بلیچینگ از آن خارج شده و با لثه تماس پیدا می کند و این نیز سبب بروز التهاب یا سوختگی لثه می گردد.

قلم های سفید کننده دندان

این قلم ها دارای پروکسید کاربامید هستند که به صورت مستقیم بر روی دندان ها قرار می گیرند.

چرا که با قرارگیری مستقیم بر روی دندان ها باید لکه های دندانی پاک شوند.هر قلم سفید کننده دندان برای حداکثر ۱۵ جلسه درمانی می باشد که نیاز است از آن دو بار در طول روز استفاده گردد.

خمیر دندان سفید کننده

این نوع خمیر دندان ها دارای موادی شیمیایی هستند که کمک می کنند لکه های دندانی بیشتر پاک شوند.استفاده از خمیر دندان سفید کننده می تواند یک درجه رنگ دندان را روشن تر سازد.

مزایای هوم بلیچینگ یا بلیچینگ در خانه

بلیچینگ دندان در خانه دارای مزایایی است که قصد داریم به آن ها اشاره کنیم..

  • مقرون به صرفه و دارای هزینه ای مناسب
  • سفیدی و شفافیت دندان ها طبیعی
  • تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک بسیار کم است
  • نیازی به تراشیده شدن دندان ها نیست و با مواد گذاری دندان ها به خوبی سفید می شوند
  • و..

معایب بلیچینگ دندان در خانه

در راستای مزایای بلیچینگ دندان در خانه می خواهیم به برخی معایب هوم بلیچینگ اشاره کنیم.

  • احتمال دارد که لثه بسوزد
  • اگر مواد بلیچینگ به خوبی بر روی دندان قرار نگیرد مواد بلیچینگ با لثه تماس پیدا کرده و سیب تحریک و التهاب آن می شود..خصوصا اگر پیش از بلیچینگ لثه های حساسی داشته اید این احتمال با وضعیت شدیدتری رخ می دهد.
  • مسئولیت بلیچینگ دندان در این روش بر عهده شخص خودتان است چرا که دندانپزشک هیچ نظارتی بر روی شما ندارد.
  • احتمال دارد که برخی محصولات بلیچینگ و سفید کننده دندان در خانه برای مینای دندان افراد مضر باشند که در نهایت سبب از بین رفتن آن ها شوند.
  • اگر از پلاک آماده استفاده می شود احتمال دارد که پلاک اندازه دندان های شما نباشد و سبب گردد که ژل بلیچینگ تا میزانی از دندان خارج شده و با لثه تماس پیدا کند و این نیز سبب حساسیت لثه یا تاول زدن آن می شود.
  • سفیدی دندان ها در این روش فوری نیست و نیاز است که درمان تا چند هفته به طول بیانجامد.

چه کسانی می توانند هوم بلیچینگ کنند؟

در پاسخ به این سوال در راستای اشاره به مزایا و معایب بلیچینگ دندان، خوب است بیان داریم:

بلیچینگ دندان در خانه برای افرادی که دندان های زردی دارند مناسب می باشد چه بسا اگر افراد دارای دندان های قهوه ای و تیره فرضا بنفش و خاکستری می باشند بلیچینگ نتیجه مطلوبی برایشان نخواهد داشت.

به همین سبب مهم است که پیش از بلیچینگ کردن دندان های خود حتما از جلسه مشاوره ای بهره مند گردید که بدین جهت می توانید با کلینیک دندانپزشکی عرشیان تماس حاصل نمایید.

بلیچینگ دندان در خانه

از کدام روش هوم بلیچینگ استفاده کنیم؟

نیاز است که دندانپزشک متخصص با در نظر داشتن فرم و حالت دندان های شما مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

چرا که فرضا از آنجایی که اگر پلاک دندانی توسط دندانپزشک متخصص ساخته شود میزان احتمال بیرون زدگی ژل به لثه بسیار کمتر می گردد چرا که پلاک دندانی متناسب و مخصوص فرم دندان های شما می باشد‌.

دندانپزشک متخصص هرگز ژل و مواد بی کیفیتی را برای هوم بلیچینگ به مراجعین توصیه نمی کند و نکات بلیچینگ دندان در خانه را به خوبی با مراجع در میان می گذارد تا کوچک ترین مشکلی پیش نیاید.

جهت ارائه بهترین روش هوم بلیچینگ، دندانپزشک ابتدا دندان های شما را بررسی و معاینه می کند تا از مناسب بودن روش درمانی مورد نظر مطمئن گردد.

اگر با بررسی های دندانپزشک، بلیچینگ روش مناسبی برای سفید شدن دندان های شما نبود دندانپزشک روش هایی مثل لمینت یا کامپوزیت را پیشنهاد می دهد.

مدت زمان دوام بلیچینگ چقدر است؟

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم بلیچینگ دندان سفیدی موقتی دارد و دندان ها به طور دائم سفید نیستند چه بسا اگر نکات مراقبتی پس از بلیچینگ کردن دندان ها به خوبی رعایت شوند حداقل چند ماه و حداکثر چند ماه، دندان ها پس از سفیدی موقتی مجددا دچار تغییر رنگ و لکه می شوند.

نکات مراقبتی پس از هوم بلیچینگ

مهم است که به نکات ذیل خصوصا در ۲۴ ساعت اول پس از بلیچینگ دندان توجه نمود تا میزان احتمال بروز آسیب به لثه و دندان کاهش یابد و شاهد نتیجه مطلوبی از بلیچینگ دندان در خانه بود.

  • در ۲۴ ساعت اول به هیچ عنوان نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی را مصرف نکنید اعم از چای، قهوه و…به مرور زمان پس از چند روز می توان از مواد و نوشیدنی های رنگی به میزان کمی استفاده نمود‌.
  • از استعمال دخانیات و همچنین مصرف نوشیدنی های گاز دار و الکلی پرهیز گردد چرا که سبب بروز لک و تغییر رنگ دندان ها می شوند.
  • از خمیر دندان های رنگی و دهانشویه تا مدتی استفاده نگردد. خوب است که از خمیر دندان های سفید کننده استفاده نمود.
  • نیاز است که به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی داد و چندین مرتبه در روز دندان ها را مسواک زد.
  • به هنگام مصرف نوشیدنی ها برای اینکه دندان با مواد رنگی نوشیدنی تماس پیدا نکند توصیه می گردد از نی بهره گرفته شود.
  • خوب است که بانوان از رژ لب های ضد لک استفاده نمایند چرا که مواد برخی رژ لب ها ممکن است با سطح دندان تماس پیدا کنند و سبب تغییر رنگ دندان ها شوند به همین سبب استفاده از رژ لب ضد لک نیز گزینه خوبی برای این امر می باشد.

کلینیک دندانپزشکی عرشیان

از آنجایی که نتایج هوم بلیچینگ به اندازه آفیس بلیچینگ برای دندانپزشک متخصص و مراجعین مهم است نیاز است که مواد بلیچینگ و حتی ساخت پلاک دندان توسط دندانپزشکی متخصص انجام گیرد که بلیچینگ دندان در خانه نتیجه مطلوبی داشته باشد چرا که نتیجه بلیچینگ غیر قابل پیش بینی می باشد.

از این رو به سبب تخصص و مهارت بالای متخصصین عرشیان کلینیک، افراد می توانند جهت مشاوره، ساخت پلاک دهان و تهیه مواد بلیچینگ در خانه و..با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

می توان با کلیک بر روی لینک، از میزان قیمت بلیچینگ دندان مطلع گردید و از هوم بلیچینگ با تهیه مواد انحصاری از مطب دندانپزشکی یا آفیس بلیچینگ در عرشیان کلینیک بهره مند گردید.

تنها کافیست به سلامت دندان ها علاوه بر زیبایی شان اهمیت زیادی نیز داده شود..

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه