بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ +ماندگاری

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ +ماندگاری

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ چرا؟ یکی از سوالات رایج بین افرادی که تمایل دارند دندان های خود را بلیچینگ کنند این است که ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ به همین سبب قصد داریم در راستای ارائه توضیحات لازم در خصوص بلیچینگ، به اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ اشاره کنیم.. منظور از بلیچینگ دندان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ چرا؟

یکی از سوالات رایج بین افرادی که تمایل دارند دندان های خود را بلیچینگ کنند این است که ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ به همین سبب قصد داریم در راستای ارائه توضیحات لازم در خصوص بلیچینگ، به اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ اشاره کنیم..

منظور از بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از روش های بسیار مناسب برای سفید ساختن دندان ها بدون نیاز به تراشیدن دندان ها، بلیچینگ دندان می باشد که با این روش می توان به صورت کاملا طبیعی دندان های خود را سفید ساخت.

از آنجایی که بلیچینگ دندان روشی دائمی نیست و می توان به صورت موقتی دندان ها را با استفاده از آن سفید نمود، این سوال که بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ بر ذهن افراد خطور می کند..جالب توجه است که نمی توان دندان ها را تنها در یک جلسه درمانی بلیچینگ نمود و نیاز است که با بهره مندی از تعداد جلسات مورد نظر به بلیچینگ کردن دندان ها پرداخت.

چرا دندان های خود را بلیچینگ کنیم؟

همانطور که بیان نمودیم یکی از بهترین روش ها که بدون تراشیدن دندان ها می توان با آن، دندان ها را سفید نمود، بلیچینگ دندان می باشد..

زمانی که دندان ها دچار زردی و بدرنگی می شوند، طبیعتا در صورت عدم توجه به این مساله میزان بدرنگی دندان ها افزایش یافته و در صورتی که به دلیل عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان این اتفاق صورت گیرد، دندان ها دچار پوسیدگی شده و سلامت دندان ها هم به خطر می افتد..بنابراین یکی از عللی که می تواند سبب گردد دندان های خود را بلیچینگ کنیم، زردی و بدرنگی دندان ها می باشد.حال چرا دندان ها دچار زردی می شوند؟ در این بخش به آن ها اشاره می کنیم..

  • زردی دندان ها بر اثر مصرف نوشیدنی های رنگی اعم از قهوه و چای و..
  • زردی دندان ها بر اثر مصرف مواد غذایی رنگی
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی
  • افزایش سن
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • و..

بنابراین به سبب زردی و بدرنگی دندان ها نیاز است که به فکر سفیدی دندان ها با پرداخت هزینه ای مناسب بود به همین سبب می توان با بلیچینگ کردن دندان ها زردی و بدرنگی دندان ها را از بین برد.

البته همانطور که بیان نمودیم در صورتی که دندان ها پیش از زردی، دچار پوسیدگی و سیاهی شده باشند نیاز است که پیش از بلیچینگ، ابتدا پوسیدگی دندان ها درمان شده و برطرف شوند.

در ادامه به برخی مزایا و معایب و اینکه روش بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ اشاره می کنیم.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

  • با بلیجینگ کردن دندان ها دچار آسیبی نمی شوند فرضا به مانند سایر روش ها مثل لمینت سرامیکی، در این روش نیاز به تراشیدن دندان ها نیست.
  • میزان هزینه و قیمت بلیچینگ دندان در مقایسه با سایر روش های سفیدسازی دندان ها بسیار به صرفه تر و مناسب تر می باشد.
  • بلیچینگ دندان از جمله روش هایی است که انجام آن راحت می باشد.
  • بلیچینگ دندان در رو روش به انجام می رسد، آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ..آفیس بلیجینگ در مطب دندانپزشکی انجام شده و هوم بلیچینگ توسط فرد در منزل، اما بهترین روش می تواند ترکیب آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ می باشد
  • مدت زمان سفیدی دندان ها طولانی نمی باشد
  • و..

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟

پیشتر اشاره نمودیم که بلیچینگ دندان دائمی نمی باشد و می توان به صورت موقتی به سفیدسازی دندان ها پرداخت.

وقتی می گوییم بلیچینگ دندان دائمی نیست، منظور عدم ماندگاری مطلوب این روش نیست بلکه در صورت رعایت کامل مراقبت های لازم می توان از سفیدی دندان ها به خوبی لذت برد.

چنانچه در پاسخ به سوال بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ باید بگوییم که بلیچینگ دندان حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال می تواند دوام داشته باشد که این میزان دوام ممکن است متغیر بوده و وابستگی زیادی به میزان رعایت مراقبت های لازم دارد..

این نکته قابل بیان است که اگر میزان سفیدی دندان ها در طی زمان کمرنگ شد می توان مجددا به بلیچینگ کردن دندان ها پرداخت..

البته زمانی که جنس دندان های افراد خوب باشد و پس از بلیچینگ، تنها بر اثر گذر زمان دندان هایشان رو به زردی برود، این زردی کم بوده و سفیدی دندان ها تا حد مناسبی باقی می ماند ولیکن می توان مجددا به بلیچینگ کردن دندان ها پرداخت.

  1. بنابراین در پاسخ به سوال اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ باید بگوییم حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال را می توان برای سفیدی دندان ها در نظر داشت البته این نیز به عواملی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

چه عواملی بر ماندگاری بلیچینگ موثر هستند؟

همانطور که اشاره شد ماندگاری بلیچینگ دندان وابسته به برخی عواملی هستند که قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم..

1.اهمیت به بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن البته به صورت کاملا صحیح بسیار مهم می باشند

2.رژیم غذایی

کاهش مصرف نوشیدنی های رنگی اعم از نوشابه و چای و..توصیه می گردد پس از مصرف بلافاصله دندان ها را مسواک زده و در صورت عدم شرایط، دندان ها را آبکشی نمود.

کاهش مصرف مواد غذایی رنگی نقش مهمی در ماندگاری بلیچینگ دندان دارد بنابراین توصیه می گردد میزان مصرف مواد غذایی رنگی تا حد امکان کاهش یابد.

3.تخصص دندانچزشک

مراجعه به دندانپزشک متخصص زیرا هر چه دندانپزشک از تخصص بالایی بهره مند بوده و از مواد با کیفیتی استفاده کند میزان دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان افزایش می یابد.

و..

معایب بلیچینگ دندان چیست؟

درست است که بلیچینگ دندان دارای مزایای بسیاری است اما این روش هم به مانند سایر روش های سفیدسازی دندان ها دارای برخی معایب است که قصد داریم به آن ها اشاره کنیم..

  • موقتی بودن سفیدی دندان ها
  • در صورتی که دندان ها به صورت ارثی دچار زردی بوده و یا میزان سن افراد و لکی دندان ها زیاد باشند ممکن است نتیجه کاملا مناسبی حاصل نگردد البته این نیز با توجه به تشخیص دندانپزشک متخصص تایید می شود زیرا نیاز است که ابتدا دندان ها توسط دندانپزشک متخصص معاینه  و بررسی شوند.
  • ممکن است برخی افراد پس از بلیچینگ کردن دندان های خود دچار حساسیت های دندانی شوند
  • بلیچینگ کردن دندان ها دارای محدودیت هایی می باشد فرضا نوجوانان زیر 16 سال نمی توانند دندان های خود را بلیچینگ کنند، بانوانی که باردار هستند، افرادی که دندان های پوسیده ای دارند و افرادی که دچار بیماری های لثه مثل التهاب و تورم لثه می باشند و..نمی توانند به بلیچینگ کردن دندان های خود بپردازند زیرا نیاز است که ابتدا عیوب و مشکلات دندان ها و لثه خود را اصلاح و ترمیم نموده و سپس به بلیچینگ کردن دندان ها پرداخت.
  • برخی افرادی که از هوم بلیچینگ استفاده می کنند ممکن است به هر دلیلی فرایند سفید سازی دندان های خود را به اشتباه پیش ببرند و این نیز بر نتیجه بلیچینگ تاثیرگذار است بنابراین توصیه می گردد جهت کاهش احتمال اشتباه بهتر است از ترکیب جلسات آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ استفاده برد تا بتوان از راهنمایی های تخصصی دندانپزشک در تمامی جلسات استفاده نموده و نتیجه بخشی بلیچینگ را بهتر ساخت.

در خصوص اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ صحبت نمودیم، حال آنکه اگر قصد سفید سازی دندان های خود را با پرداخت هزینه ای مناسب دارید می توانید تماص حاصل نمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه