درد دندان بعد از عصب کشی

میزان درد دندان بعد از عصب کشی یکی از متداول ترین نگرانی های افرادی که قصد دارند دندان های خود را عصب کشی کنند این است که میزان درد دندان بعد از عصب کشی چقدر است؟ یا اینکه آیا درد زیادی را حس خواهند کرد؟ یا این درد در حد نرمال است و اذیت کننده [...]

میزان درد دندان بعد از عصب کشی

یکی از متداول ترین نگرانی های افرادی که قصد دارند دندان های خود را عصب کشی کنند این است که میزان درد دندان بعد از عصب کشی چقدر است؟ یا اینکه آیا درد زیادی را حس خواهند کرد؟ یا این درد در حد نرمال است و اذیت کننده نمی باشد!؟

به همین سبب قصد داریم در ادامه به این مسئله بپردازیم تا افراد پیش از عصب کشی دندان قیمت مناسب خود در عرشیان کلینیک اطلاعات لازم را در خصوص میزان درد دندان بعد از عصب کشی نیز کسب نمایند.

درد دندان بعد از عصب کشی

آیا پس از عصب کشی دندان درد داریم یا خیر؟

به طور کل اگر بخواهیم از نظر تخصصی به این موضوع نگاه کنیم پس از عصب کشی و درمان ریشه دندان، نباید دردی حس گردد مگر درد اندکی که پس از عصب کشی نیز در روزهای ابتدایی پس از درمان ریشه طبیعی است.

ولیکن اگر این درد به طور مداوم ادامه یابد و زندگی فرد را به سبب درد دندان مختل سازد نیاز است که افراد با دندانپزشک خود تماس گرفته و در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی که در آن مکان به عصب کشی دندان پرداخته است مراجعه نماید.

چه بسا باید توجه داشت بهتر است پس از عصب کشی دندان، مدت زمان احتمالی تجربه درد را از دکتر دندانپزشک پرسید تا به سبب درد طبیعی دندان سریعا نگران نشد..

بنابراین بسیار مهم است که پس از درمان ریشه دندان تمامی موارد مهم از سوی دندانپزشک به افراد ارائه داده شوند تا ایشان دوران پس از درمان ریشه دندان را به خوبی پشت سر بگذارند.

رایج ترین علل درد دندان پس از عصب کشی

• التهاب و تورم لثه
  • عفونی بودن اطراف استخوان قسمت ریشه دندانی
  • عفونی بودن کانال دندان

راه هایی برای آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی

• عدم ورزش کردن
  • عدم استعمال دخانیات
  • آرام جویدن غذا
  • استراحت پس از درمان ریشه دندان
  • بهره گیری از کیسه یخ
  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • اهمیت به نکات و الزامات پس از عصب کشی از جانب دندانپزشک

ورزش نکردن

با توجه به نظر تخصصی دندانپزشک نیاز است که افراد پس از عصب کشی دندان ورزش نکرده و استراحت کنند زیرا ممکن است میزان درد دندان بعد از عصب کشی افزایش یابد..بنابراین بهتر است افراد حداقل چند روز نیز پس از درمان ریشه دندان استراحت کنند.

عدم استعمال دخانیات

باید توجه داشت که مواد شیمیایی که درون سیگار و..وجود دارد سبب می گردد روند بهبودی و درمان ریشه دندان مختل گردد و دیرتر از مدت زمان لازم نیاز به بهبودی یابد.

بنابراین نیاز است که افراد تا چندین روز پس از عصب کشی دندان های خود از مصرف سیگار و..صرف نظر کنند..ایشان می توانند از مشاوره دندانپزشک متخصص در خصوص این مورد بهره برده و حتما به نظر تخصصی ایشان عمل نمایند.

آرام جویدن غذا

جهت کاهش میزان درد دندان بعد از عصب کشی نیاز است که افراد حتما در نحوه خوردن و جویدن غذا دقت و احتیاط لازم را داشته باشند.

بسیار مهم است که تا پس از اتمام و برطرف شدن بی حسی دندان چیزی میل نکرد..لذا از آنجا که که دندان نیز بی حس است ممکن است نتوان به خوبی غذا را جوید و به اشتباه زبان یا گونه را نیز گاز گرفت.

پس از مشورت با دکتر دندانپزشک متخصص نیاز است که پس از ترمیم کامل و برطرف شدن عفونت دندان نیز غذاهای نرم میل نمود.

توصیه می گردد افراد پس از ترمیم همچنان از غذاهای ترد استفاده نکرده و یا به هنگام خوردن غذاهای ترد احتیاط کنند زیرا این ترد بودن ممکن است سبب گردد مواد دندانی که جهت رفع عفونت دندان به کار گرفته شده اند خرد شده یا بشکنند.

بنابراین بهتر این است که پس از ترمیم کامل دندان با دندانی که عصب کشی بر روی آن انجام گرفته غذایی را نجوید.

استراحت

بسیار مهم است که افراد به استراحت کردن پس از درمان ریشه دندان خود اهمیت دهند و این دوره را از سر نگذرانند.

تنها عصب کشی جهت بهبود عفونت دندانی کافی نبوده و نیاز است که حتما به مراقبت های پس از عصب کشی دندان توجه نمود، بدین گونه میزان بهبودی عفونت دندانی و حتی درد بعد از عصب کشی دندان بسیار بهتر و سریع تر پیش می رود.

توصیه می گردد حداقل چندین روز هیچ کاری انجام نداده و سرعت کارها نیز کاهش یابد..

میزان خواب کافی بسیار مهم بوده و نیاز است که علاوه بر مصرف داروهایی که دندانپزشک متخصص دستور به مصرف آن ها داده، به خواب کافی و عدم فعالیت در دوران درمان و بهبودی توجه گردد.

کیسه یخ

با وجود درد دندان بعد از عصب کشی، ممکن است گونه و فک و..پس از عصب کشی متورم گردد بنابراین بهترین راه جهت کاهش این میزان ورم بهره گیری از کیسه یخ می باشد.

توصیه می گردد کیسه یخ را بر روی گونه و فک فشار نداده و به آهستگی سعی نمود کیسه یخ محل تورم را لمس نماید ولیکن نباید هیچ فشاری بر محل وارد گردد..این روش حتی می تواند میزان درد دندان بعد از عصب کشی را هم کاهش دهد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و نخ دندان در طی روز پس از درمان ریشه دندان الزامی می باشد.

لذا بسیار مهم است که توجه داشت سلامتی دندان عصب کشی شده نیز وابستگی زیادی به سلامت دیگر دندان ها و لثه ها دارد بنابراین نیاز است که افراد حتما به این مسئله توجه نمایند.

اهمیت به الزامات پس از عصب کشی

اغلب دندانپزشک پس از درمان ریشه دندان نکات لازم پس از درمان را یادآوری می نماید بسیار مهم است که افراد به این نکات توجه نموده و عمل نمایند.

چه بسا در صورتی که افراد پس از درمان ریشه دندان مکررا دچار درد و احساس ناراحتی در ناحیه دندان عصب کشی شده باشند می توانند با دندانپزشک خود تماس گرفته و یا با مراجعه نزد وی جویای علت این درد و آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی گردد.

لذا در صورتی که افراد قصد دارند دندان های خود را عصب کشی کنند و به دنبال کلینیک دندانپزشکی هستند که به صورت کاملا تخصصی به عصب کشی دندان بپردازد می توانند با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند و پس از کسب اطلاع از هزینه عصب کشی دندان از خدمات عصب کشی در عرشیان کلینیک بهره مند گردند.