عصب کشی دندان قسطی

عصب کشی دندان قسطی

منظور از عصب کشی دندان قسطی چیست؟ یکی از بهترین روش ها برای درمان پوسیدگی دندان به جای حذف و برداشتن آن عصب کشی دندان میباشد که به آن روت کانال میگویند. در ادامه قصد داریم به عصب کشی دندان اشاره بیشتری کنیم چه بسا از آنجایی که اغلب افراد جویای اطلاع از [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

منظور از عصب کشی دندان قسطی چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای درمان پوسیدگی دندان به جای حذف و برداشتن آن عصب کشی دندان میباشد که به آن روت کانال میگویند.

در ادامه قصد داریم به عصب کشی دندان اشاره بیشتری کنیم چه بسا از آنجایی که اغلب افراد جویای اطلاع از میزان قیمت عصب کشی هستند خوب است این خبر را بدهیم که میتوان به عصب کشی دندان قسطی در کلینیک دندانپزشکی عرشیان پرداخت.

از آن جهت که میزان هزینه این روش درمانی را میتوان به صورت اقساطی در کلینیک پرداخت کرد و افراد میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند

منظور از عصب کشی دندان چیست؟

هر یک از افراد به دلایل متعدد نیز دچار آسیب هایی بر دندان‌شان شوند فرضا دندان‌شان دچار پوسیدگی گردد که این پوسیدگی و آسیب به ( پالپ ) دندان میرسد و زمانی که پوسیدگی دندان تا این حد شدید باشد یکی از بهترین راه ها برای درمان آن عصب کشی می‌باشد.

با عصبی کشی دندان دیگر نیازی به کشیدن دندان نیست مگر اینکه عصب کشی بسیار دیر انجام شده و ( پروسه )عصب کشی توسط دندان پزشک متخصص انجام نگیرد.

با استفاده از عصب کشی نیز عفونتی که وارد ( پالپ ) دندان شده است از آن خارج شده و با موادی دندان را پر میکنند که این نیز باعث میشود پوسیدگی به خوبی درمان شود و دیگر نیاز به کشیده شدن دندان نباشد و نیاز است که به این جهت به دندان پزشک متخصص مراجعه نمود..

زیرا که اگر دندان پزشک در خارج کردن عفونت اشتباه کند و مقداری از عفونت در ( پالپ )دندان باقی بماند و به عصب کشی بپردازد میزان درد و آسیب به دندان بیشتر شده و تنها راهی که باقی میماند کشیدن دندان می‌باشد

عصب کشی دندان قسطی

مراحل عصب کشی دندان اقساطی چیست؟

یکی از راه های تشخیص وجود عفونت در ( پالپ ) دندان استفاده از اشعه ایکس می‌باشد که دندانپزشک متخصص جهت تایید تشخیص پوسیدگی دندانی نیز از این اشعه ایکس استفاده میکند و در صورت وجود عفونت در ( پالپ ) دندان از عصب کشی استفاده مینماید

چه بسا مراحل عصب کشی دندان عبارتند از :

  1. تزریق بی حسی
  2. برداشتن عفونت
  3. پاکسازی به صورت کامل
  4. پر کردن دندان و در نهایت روکش دندان

مراحل عصب کشی دندان عبارتند از:

جهت عصب کشی دندان نیز مراحلی طی می گردد که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • اولین قدم بی حس کردن دندانی می باشد که نیاز است عصب کشی شود
  • دندانپزشک متخصص پس از بی حسی بر روی تاج دندان سوراخی را ایجاد می نماید تا بدین طریق بتواند به پالپ دندان نیز دسترسی پیدا کند.
  • دندانپزشک متخصص شروع به تخلیه محفظه پالپ می کند که این نیز با استفاده از ابزارهایی مخصوص مثل دریل و..انجام می گیرد.
  • مهم است که دیواره های محفظه پالپ و همچنین ریشه و نوک ریشه دندان تراشیده و تمیز شوند که این نیز به دقت بسیار نیاز دارد.
  • پس از اینکه هسته دندان به طور کامل تراشیده شد نیاز است که دندانپزشک به پر کردن دندان ها بپردازد بدین جهت دندانپزشک با موادی مخصوص به پر کردن دندان تمامی بخش پالپ می پردازد و سپس به مهر و موم کردن دندان پرداخته و از نفوذ مجدد باکتری ها جلوگیری می کند.
  • در مرحله آخر نیز نیاز است که دندان با دقت بالا روکش شود بدین معنی که تاجی مصنوعی بر روی دندان قرار می گیرد به طوری که دندان را احاطه می کند. لذا با قرار دادن تاج مصنوعی نیز دیگر فشاری بر تاج واقعی دندان وارد نمی گردد و میزان احتمال شکستگی تاج واقعی دندان کاهش می یابد.

چه زمان باید به عصب کشی دندان ها پرداخت؟

پیشتر بیان نمودیم که زمانی که ( پالپ ) دندان دچار عفونت شود یا دچار التهاب گردد از عصب کشی دندان جهت درمان استفاده میگردد.

یکی از بهترین راه ها جهت حفظ ساختار در دندان ها از بین بردن ( پالپ ) دندانی است که عفونت کرده یا آسیب دیده

چنانچه در این بخش قصد داریم به برخی علل نیازمندی به عصب کشی دندان اشاره کنیم.

  1. پوسیدگی عمیق دندان ها به سبب عدم درمان سوراخ های ایجاد شده
  2. شکستن دندان یا وارد شدن هرگونه آسیبی بر دندان ها در هر حادثه ای
  3. انجام چندین روش درمانی دندانپزشکی برروی یک دندان
  4. ترک خوردن دندان
  5. نشست کردن پرکردگی قدیمی که سبب میگردد زیر مواد دندانی پوسیدگی ایجاد گردد و سایر علل که با توجه به تشخیص و تأیید دندان پزشک افراد نیازمند بهره مندی از عصب کشی دندان قسطی در کلینیک دندانپزشکی عرشیان میگردد.

چه مراقبت هایی پس از عصب کشی دندان الزامی است؟

طبیعتاً پس از از بین رفتن اثر بی حسی پس از عصب کشی دندان در ناحیه عصب کشی شده درد وجود دارد چه بسا علاوه بر دندان ممکن است لثه هم دچار درد و تورم گردد از آنجایی که این امر طبیعی میباشد دندان پزشک متخصص داروهایی را برای کاهش درد دندان و لثه برای مراجعین تجویز میکند..

چه بسا از جمله سایر مراقبت های لازم پس از عصب کشی دندان عبارتند از :بسیار مهم است که از جویدن مواد غذایی و اشیاء سفت خودداری گردد ، نیاز است که حتما مسواک زده و از نخ دندان استفاده نمود ، حتما از خمیر دندان حاوی فلوراید برای شست و شوی دندان ها استفاده کنید.

اگر میزان درد دندان و لثه بیش از چند روز طول کشید حتما به دندان پزشک متخصص مراجعه نمایید چرا که در اغلب مواقع این اتفاق زمانی میفتد که در عصب کشی اولیه عفونت به طور کامل از ( پالپ ) دندان خارج نشده و نیاز است که مجدداً به عصب کشی و کشیدن دندان پرداخت.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

در حین پروسه عصب کشی نیز مراجعین هیچگونه دردی را احساس نمیکنند ولیکن از آنجایی که عصب کشی و پرکردگی دندان اتفاق افتاده است پس از از بین رفتن اثرات بی حسی نیز افراد دردی را در ناحیه دندان عصب کشی شده و یا حتی لثه تجربه میکنند که گاهن ممکن است لثه دچار تورم گردد..

این میزان درد در طی چند روز اولیه پس از عصب کشی دندان کاملا طبیعی میباشد ولی همانطور که بیان شد اگر این درد بیش از چند روز طول بکشد نیاز است که حتما به دندانپزشک مراجعه شود.

میزان عمر و دوام دندان عصب کشی شده چقدر است؟

از آنجا که عفونت از ( پالپ ) دندان عصب کشی شده خارج شده است و مواد جایگزین برای دندان قرار گرفته اند کهدبه آن پرکردگی دندان می‌گویند این دندان از سایر دندان های افراد عمر کوتاه تری دارد فرضا ۱۰ الی ۱۵ سال عمر میکند.

ولیکن میتوان با بهره‌گیری از روش روکش دندان میزان دوام و ماندگاری دندان عصب کشی شده را بیشتر نمود با این وجود توصیه میگردد حتما از جلسات مشاوره متخصصین دندان پزشکی عرشیان بهره مند گشت.

عصب کشی دندان قسطی

میزان هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

عوامل متعددی بر میزان هزینه عصب کشی دندان اقساطی موثر هستند که عبارتند از : میزان شدت خرابی دندان و پوسیدگی و تعداد کانال هایی که نیاز به عصب کشی دارد.

چه بسا هرچقدر تعداد ریشه ها بالاتر باشد میزان هزینه و قیمت عصب کشی دندان بیشتر میگردد فرضا میزان هزینه عصب کشی دو کانال یا دو ریشه بیشتر از عصب کشی تک کانال میباشد همچنین این مسئله حائز اهمیت است که از آنجایی که دندان های عقب دسترسی سخت تری دارند میزان هزینه عصب کشی این دندان ها بیشتر از دندان های جلویی میباشد..

چنانچه افراد قصد دارند دندان هایشان را به صورت اقساطی عصب کشی کنند میتوانند با کلینیک عصب کشی عرشیان تماس حاصل نمایند..

علائم عفونت پالپ دندان چیست؟

  1. به هنگام غذا خوردن یا مصرف نوشیدنی نیز دندان به گرما یا سرما حساسیت نشان می دهد
  2. دندان لق می شود
  3. به هنگام جویدن دندان درد می گیرد
  4. و..

برطرف شدن درد دندان نشانه چیست؟

برخی افراد تصور می کنند اگر پس از چند روز متوالی دندان درد، این درد بهتر شود یعنی دیگر نیازی به عصب کشی دندان نیست در حالی که در صورتی که میزان عفونت پالپ دندان شدید گردد دیگر علائم و نشانه ای ایجاد نشده و عصب ها پیامی را ارسال نمی کنند زیرا پالپ نابود شده است:

  • تورم لثه در اطراف دندان عصب کشی شده
  • درد دندان به هنگام جویدن
  • تورم صورت
  • رنگ دندان تیره می شود
  • بروز ترشحات چرکی از دندان

و..چه بسا باید بیان داریم درد دندانی که دچار عفونت شده خود به خود بهبود نمی یابد و اگر آن را به حال خود بگذارید وضعیت دندان ها بدتر و شدیدتر می گردد.

با شدت گرفتن وضعیت دندان عفونت دیده نیز دندان ها و استخوان مجاور در معرض خطر قرار می گیرند و بدین نحو عصب کشی نمی تواند عفونت دندان را برطرف ساخته و تنها راهی که می توان عفونت را از پالپ دندان خارج نمود همانطور که بیان گردید کشیدن دندان می باشد.

می توان جهت عصب کشی دندان قسطی یا سایر خدمات دندانی فرضا کامپوزیت دندان قسطی و.. با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه