فواید و عوارض بلیچینگ دندان

فواید و عوارض بلیچینگ دندان

فواید و عوارض بلیچینگ دندان چیست؟ بلیچینگ یکی از جدیدترین روش های سفید و زیباتر کردن دندان ها می باشد که به سبب اینکه دندان ها را به صورت کاملا طبیعی شفاف می سازد بسیار محبوبیت یافته است. به همین سبب قصد داریم به فواید و عوارض بلیچینگ دندان اشاره کنیم بنابراین اگر قصد دارید [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

فواید و عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ یکی از جدیدترین روش های سفید و زیباتر کردن دندان ها می باشد که به سبب اینکه دندان ها را به صورت کاملا طبیعی شفاف می سازد بسیار محبوبیت یافته است.

به همین سبب قصد داریم به فواید و عوارض بلیچینگ دندان اشاره کنیم بنابراین اگر قصد دارید دندان های خود را بلیچینگ کنید توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ همراه ما باشید.

منظور از بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که اشاره نمودیم بلیچینگ دندان از جمله بهترین روش ها برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی و شفاف می باشد و افرادی که قصد سفید کردن دندان های خود را به صورت موقت دارند می توانند دندان های خود را بلیچینگ کنند.

البته با این وجود خوب است که افراد پیش از بلیچینگ کردن دندان های خود از فواید و عوارض بلیچینگ دندان مطلع باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

فواید و عوارض بلیچینگ دندان

مزایا و فواید بلیچینگ دندان چیست؟

1.هزینه مناسب

یکی از بهترین مزایای بلیچینگ کردن دندان ها هزینه مناسبی است که دارد..چه بسا افراد می توانند با پرداخت هزینه ای مناسب و به صرفه دندان های خود را به خوبی سفید کرده و زیبایی را به دندان هایشان هدیه دهند.

بنابراین بدون اینکه هزینه بسیار زیادی را جهت سفید کردن دندان های خود پرداخت کنید می توانید با پرداخت هزینه ای به صرفه دندان هایتان را به خوبی سفید سازید.

2.عدم نیاز به تراشیدن دندان

در بلیچینگ کردن دندان هایتان نیازی نیست که دندان هایتان تراشیده شوند..فرضا در روش هایی مثل نصب لمینت سرامیکی نیاز است که جهت سفید کردن دندان ها، مینای دندان تراشیده شود ولیکن در نصب بلیچینگ دندان ها تراشیده نشده و با قرارگیری مواد مورد نظر، می توان به سفید سازی دندان ها پرداخت.

3.حفظ سلامت دندان ها

دندانپزشک متخصص قبل از بلیچینگ کردن دندان های مراجعین، جرم های دندانی را از بین می برد چرا که با تجمع این جرم ها بر روی دندان میزان احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد به همین سبب دندانپزشک متخصص جهت بلیچینگ دندان، ابتدا جرم ها را از بین می برد تا میزان احتمال بروز آسیب بر دندان ها کاهش یابد.

4.ماندگاری مطلوب

اگر افراد بتوانند نکات مراقبتی بلیچینگ دندان را به خوبی رعایت کنند می توانند از ماندگاری مناسب بلیچینگ دندان لذا ببرند ولیکن اگر نکات مراقبتی به خوبی فرا گرفته نشوند سفیدی دندان ها پس از بلیچینگ در طی مدت زمان کمی کاهش می یابد و نیاز است که مجددا دندان ها بلیچینگ شوند.

5.امکان بلیچینگ کردن دندان در خانه

جالب توجه است که از مزایا و فواید خاص بلیچینگ دندان، امکان بلیچینگ کردن دندان ها در خانه می باشد..در ادامه به این مساله اشاره می کنیم..

6.طبیعی بودن سفیدی دندان ها

طبیعتا افرادی هستند که دلشان می خواهد سفیدی دندان هایشان نه خیلی شفاف و نه خیلی کمرنگ باشد بلکه در حد تعادل و زیبا دندان هایشان سفید گردد، لذا این افراد می توانند با بلیچینگ کردن دندان های خود از این امر بهره مند گردند.

7.افزایش میزان اعتماد به نفس

از آنجایی که اغلب افراد به دلیل بد رنگی دندان هایشان علاقه کمی به خندیدن و لبخند زدن دارند می توانند با بلیچینگ کردن دندان های خود اعتماد به نفس بیشتری برای خندیدن داشته باشند و از سفیدی و زیبایی دندان های خود لذت کافی را ببرند.

فواید و عوارض بلیچینگ دندان

معایب و عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

1.احتمال حساسیت زایی

گاهی اوقات ممکن است افراد به سبب بلیچینگ کردن دندان های خود دچار حساسیت شوند..اگر حساسیت دندانی افراد در چند روز به طول بیانجامد طبیعی می باشد ولیکن اگر میزان حساسیت دندان ها بیش از چند روز طول بکشد و زیاد باشد نیاز است که افراد مجددا به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند.

چه زمانی افراد دچار حساسیت می شوند؟ زمانی که میزان غلظت مواد بلیچینگ متناسب با نوع دندان های فرد نباشد یا مینای دندان مراجعه کننده ضعیف باشد و همچنین مواد بلیچینگ بیش از حد مناسب بر روی دندان ها قرار گیرند و..افراد دچار حساسیت می شوند بنابراین مهم است که به دندانپزشک متخصص و مجربی مراجعه نمود.

2.احتمال عدم تاثیر بر رفع برخی لکه ها

لکه های دندانی شدید با بلیچینگ دندان رفع نمی شوند و تنها می توان با این روش لکه های جزئی را برطرف نمود.

3.موقتی بودن سفیدی دندان ها

بلیچینگ دندان به صورت دائمی نیست و دندان ها به طور موقتی سفید و شفاف هستند چه بسا اگر افراد به نکات مراقبتی از بلیچینگ توجه داشته باشند می توانند شاهد ماندگاری بیشتر سفیدی دندان های خود باشند.

4.عدم امکان پیش بینی نتیجه

نمی توان نتیجه بلیچینگ دندان را پیش بینی نمود چرا که نوع و جنس دندان، سن اشخاص و..بر سفیدی و زیبایی دندان های بلیچینگی تاثیر دارد به همین سبب توصیه می کنیم که جهت بلیچینگ دندان های خود به دندانپزشکی مجرب مراجعه نمایند زیرا مراجعه به دندانپزشک متخصص می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر روی نتیجه بلیچینگ داشته باشد.

5.عدم تناسب برای همه دندان ها

نمی توان از بلیچینگ برای همه دندان ها استفاده نمود لذا اگر میزان زردی دندان ها زیاد نباشد می توان با بلیچینگ، دندان ها را سفید نمود ولیکن اگر میزان لکه های دندانی زیاد و دندان ها تیره باشند نمی توان با بلیچینگ دندان، دندان ها را سفید نمود.

تفاوت هوم و آفیس بلیچینگ چیست؟

قصد داریم در راستای صحبت از فواید و عوارض بلیچینگ دندان، اطلاعاتی را در خصوص هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ ارائه دهیم..

منظور از هوم بلیچینگ، بلیچینگ دندان ها در خانه توسط افراد می باشد که با تهیه مواد بلیچینگی از کلینیک دندانپزشکی معتبری به بلیچینگ کردن دندان ها پرداخته می شود.

چه بسا آفیس بلیچینگ همان بلیچینگ کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی می باشد که توسط دندانپزشک متخصص انجام می گیرد و میزان کیفیت مواد دندانی بیشتر از کیفیت مواد هوم بلیچینگ می باشد.

چه بسا آفیس بلیچینگ میزان هزینه بیشتری نسبت به هوم بلیچینگ دارد ولیکن افراد می توانند به صورت ترکیبی از هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ بهره مند گردند که بدین جهت کافی است با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود و از میزان قیمت بلیچینگ دندان در مطب یا مواد هوم بلیچینگ مطلع گردید.

نکات مراقبتی بلیچینگ دندانی

  • بسیار مهم است که تا 24 ساعت پس از بلیچینگ کردن نیز به نکات ذیل توجه داشته باشید:
  • از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی های رنگی که سبب بروز لک بر روی دندان ها می شوند اجتناب نمایید.
  • از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی و گازدار پرهیز نمایید چرا که فرضا سیگار سبب بروز لکه بر روی دندان ها می گردد.
  • از خمیر دندان های رنگی برای مسواک زدن استفاده نکنید همچنین استفاده از دهانشویه را تا مدتی به تعویق بیاندازید.
  • و..

چه بسا مهم است که نکات مراقبتی نیز همگی به خوبی از جانب دکتر متخصص کسب گردد تا میزان بروز لکه ها و آسیب های احتمالی پس از بلیچینگ دندان کاهش یابد.

پس از بلیچینگ دندان چه غذاهایی مصرف کنیم؟

خوب است که در 24 ساعت اول پس از بلیچینگ مواد غذایی و نوشیدنی های ذیل را مصرف نمود که نتیجه بلیچینگ دندان مطلوب و رضایت بخش باقی بماند.

از جمله برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

  • ماست سفید کم چرب
  • سفیده تخم مرغ
  • برنج سفید
  • مرغ بدون پوست و بوقلمونی که چربی نداشته باشد
  • پنیر سفید
  • لیموی سفید
  • شیر بدون چربی
  • آب بدون گاز
  • ماهی سفید
  • موز
  • سیب زمینی پخته شده
  • و..

باید و نبایدهای بلیچینگ دندان ها

بسیار مهم است که پس از بلیچینگ به خوبی نکاتی را مد نظر قرار داد که بیش از 24 ساعت ابتدایی و تا مدت زمان دوام بلیچینگ باید به آن ها توجه داشت تا بتوان ماندگاری سفیدی دندان ها را بیشتر نمود..

1.رعایت بهداشت دهان و دندان ها به طور مکرر

مهم است که در طی روز چندین مرتبه دندان ها را مسواک زده و به رعایت بهداشت آن ها اهمیت داد.

2.بهره گیری از نی برای مصرف نوشیدنی

بهره گیری از نی می تواند سبب کاهش احتمال برخورد مواد نوشیدنی های رنگی و گازدار با دندان ها به هنگام مصرف نوشیدنی شود.

3.بهره گیری از خمیر دندان سفید کننده

این خمیر دندان ها می توانند سبب کاهش و برطرف شدن لک بر روی دندان ها پس از بلیچینگ شود.

4.بهره گیری از رژ لب ضد لک

از آنجا که مواد برخی رژ لب های عادی بر روی دندان ها قرار می گیرند سبب تغییر رنگ دندان ها می شود از این رو خوب است که جهت حفظ سفیدی دندان ها بانوان از رژ لب های ضد رنگ استفاده نمایند.

5.کاهش استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی

استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی و گازدار به مرور میزان دوام بلیچینگ را کاهش می دهند.

و..

می توان جهت بلیچینگ کردن دندان های خود و کسب اطلاعات تخصصی بیشتر درباره فواید و عوارض بلیچینگ دندان با ما در تماس باشید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه