قیمت پر کردن دندان

قیمت پر کردن دندان

دریافت وقت ویزیت رایگان پر کردن دندان لیست قیمت پر کردن دندان قیمت پر کردن دندان 1403 یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه به کلینیک دندان‌پزشکی پوسیدگی دندان است. این مشکل تقریباً در تمام افراد جامعه دیده می‌شود. بعضی از مردم پوسیدگی دندان بالایی دارند و باید از پر کردن [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

قیمت پر کردن دندان 1403

یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه به کلینیک دندان‌پزشکی پوسیدگی دندان است. این مشکل تقریباً در تمام افراد جامعه دیده می‌شود. بعضی از مردم پوسیدگی دندان بالایی دارند و باید از پر کردن دندان استفاده نمود و ترمیم شود. شاید متداول‌ترین سؤالی که در این زمینه پرسیده می‌شود قیمت پر کردن دندان‌ یا قیمت پر کردن دندان است. در این مقاله, ما به طور خلاصه هزینه پر کردن دندان را برآورد کرده و هزینه پر کردن دندان با آمالگام و کامپوزیت را بررسی می‌کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پر کردن دندان

برداشتن پوسیدگی دندان و پر کردن آن با کمک برخی از مواد استاندارد مانند آمالگام. کامپوزیت پر کردن دندان نامیده می‌شود. گاهی دندان به حدی نابود می‌شود که علاوه بر احیای اصلی, باید با مواد خاص بیلداپ یا با مواد مخصوص بازسازی شود. برای درمان پوسیدگی دندان, دندان‌پزشک بخش‌های پوسیده شده دندان شما را حذف می‌کند و سپس حفره را با مواد پر کننده خاص پر می‌کند تا استحکام و عملکرد دندان را حفظ کند. پر کردن دندان برای ترمیم شکستگی و ترک های دندانی هم انجام می‌شود.

نیز برای ترمیم دندان‌های کهنه فرسوده از جمله دندان‌هایی که به دلیل دندان قروچه آسیب دیده اند از مواد پر کننده دندان استفاده می شودالبته اگر پوسیدگی دندان بالا باشد, روکش دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه پر کردن دندان بر اساس میزان پوسیدگی متفاوت است

مراحل پر کردن با توجه به هزینه پر کردن دندان

در ابتدا، دندان‌پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. تا در هنگام پر کردن دندان احساس درد نداشته باشید. با دریل دندانپزشکی، دستگاههای هوا برش یا لیزر بخشهای پوسیده دندان تراشیده می شوند. سپس با دریل دندانپزشکی و دستاگه های برش لیزر یا هوا برش قسمت های پوسیده دندان تراش داده می شود. تعرفه پر کردن دندان 1403 بر اساس لیزر نیز متغیر است

در مرحله بعد دندان‌پزشک به کمک میله مدرج پروب تا مشخص شود که آیا همه بخش پوسیده دندان برداشته شده‌اند یا نه. پس از حذف همه پوسیدگی دندان، برای از بین بردن باکتری‌ها و ذرات خارجی دندان  تمیز می‌شود و آماده است تا پر شود.

اگر پوسیدگی در نزدیکی ریشه دندان نزدیک باشد، یک لایه از ریشه یونومر شیشه و یا رزین کامپوزیت برای حفاظت بیشتر پر می شود. چرا که در داخل ریشه عصب قرار دارد که بسیار آسیب‌پذیر است. مواد پر کننده در حفره دندان قرار داده می‌شود. در نهایت، دندان‌پزشک دندان را پولیش می‌دهد. حال زمانی ست که تعرفه پر کردن دندان مشخص می شود

چند مرحله ی دیگر باید طی شود تا دندان با مواد همرنگ پر شوند، چرا که شکل و ساختار دندان متفاوت است. و به همین صورت نحوه ی پر کردن دندان های مختلف با مواد هم مختلف است. به وسیله لایه درون دندان قرار داده می‌شود. هر لایه با نور ویژه‌ای سخت شده‌ است. و سپس لایه بعدی بر روی آن قرار داده می‌شود. در انتها مواد شکل داده می شوند. و مواد اضافی از روی دندان تراش داده می شوند.

قیمت پر کردن دندان

قیمت پر کردن دندان بر اساس مواد

قیمت پر کردن دندان متفاوت است. چرا؟ انواع مختلفی از مواد پر کننده برای ترمیم دندان و یا پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع موادی که برای پر کردن دندان از آن ها استفاده می شود با توجه به نوع پوسیدگی و عوامل دیگری مانند حساسیت داشتن فرد متفاوت است. رایج ترین موادی که برای ترمیم و پر کردن دندان به کار برده می شوند عبارت‌اند از:

پر کردن دندان با مواد فلزی:

این نوع پر شدن دارای طول عمر طولانی هستند. طلا و نقره دو نوع رایج از موادی هستند که برای ترمیم و پر کردن دندان‌های پوسیده به کار می‌روند. البته، قیمت پر کردن دندان با طلا و فلزات تقریباً گران است.

آمالگام:

آمالگام یکی  از رایج‌ترین و پرکاربردترین ترمیم کننده ها در دندان‌پزشکی است که هزینه پر کردن دندان در آن به صرفه است. زمانی که حفره های دندانی به دلایل مختلفی دچار پوسیدگی می شوند، یا اینکه می شکنند باید ترمیم می شوند. برای ترمیم پوسیدگی و شکستگی دندانی از ماده‌ای به نام آمالگام استفاده می شود. آمالگام تنها مدت زمان کوتاهی نرم می ماند بنابراین این امکان را می دهد تا حجم‌های نامنظم دندان پر شوند، آمالگام پس از قرارگیری درم حل مورد نظر سفت می شود.

برای انتقال آمالگام به محل مورد نظر از ابزاری به نام آمالگام کریر استفاده می شود، آمالگام کریر انعطاف‌پذیری بالایی دارد  و قابلیت قرار دادن در اتوکلاو را دارد. قبل از هر بار استفاده باید آمالگام کریر حتماً استریل شود سپس برای انتقال آمالگام به حفره دندانی از آن استفاده شود.  اغلب آمالگام کریر ها از جنس پلاستیک هستند تا انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و به راحتی در دهان و حفره های مختلف دندانی قرار گیرند.

کامپوزیت دندان‌پزشکی:

کامپوزیت دندان گونه‌ای از مواد پر کننده است که تقریباً همرنگ دندان است . قیمت پر کردن دندان با مرکب از دندان‌پزشکی بالا است و دوام آن کم‌تر است. پر کردن دندان با کامپوزیت

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

سرامیک:

پر کردن با مواد تمام سرامیک به افرادی توصیه می شود که به زیبایی دندان هایشان اهمیت زیادی می دهند. تعرفه پر کردن دندان 1403 با توجه به موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، متفاوت است.

عوامل مؤثر بر قیمت پر کردن دندان 1403

قیمت پر کردن دندان‌ به چند عامل بستگی دارد که مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

  • مرکزی که پر کردن دندان در آن انجام می شود.
  • دندان‌پزشک که کار پر کردن دندان را انجام می دهد.
  • نوع بیمه دندان‌پزشکی شما، بیمه دندان‌پزشکی هزینه‌های اضافی مربوط به پر کردن کامپوزیت را پوشش نمی‌دهد. تعرفه پر کردن دندان بر این اساس تغییر عمده ای دارد
  • تعداد دندان هایی که به پر شدن نیاز دارند. به عنوان مثال، یک دندان ممکن است تنها یک سطح آسیب‌دیده یا پوسیده باشد. در حالی که یک دندان دیگر ممکن است یک یا همه سطوح  آن آسیب‌دیده یا خراب شده باشد.

چه کسانی باید برای پر کردن دندان اقدام کنند؟

نشانه‌هایی وجود دارد که به محض برخورد با آن‌ها باید به یک متخصص ترمیم دندان برای پر کردن دندان مراجعه کنید. برخی از این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • دندان هایی که سوراخ شده اند.
  • نقطه‌های تیره و عمیقی روی دندان‌ها وجود داشته باشد.
  • پوسیده شدن دندان از طرفین و گیر کردن مواد غذایی داخل دندان.
  • شکسته شدن دندان
  • لب پر شدن دندان
  • وجود حساسیت نسبت به غذاهای داغ و سرد و نوشیدنی‌ها
  • یک یا چند حفره کوچک در دندان

 اگر به هر کدام از موارد بالا مبتلا هستید و از آن رنج می برید، شما به پر کردن و ترمیم دندان نیاز دارید. البته قبل از انجام هر کاری باید یک دندان‌پزشک ماهر و متخصص مراجعه کنید. پر کردن دندان به نوعی ترمیم دندان است. و باید برای پر کردن دندان به متخصص زیبایی و ترمیم دندان مراجعه کنید. مشکلات دندان و پوسیدگی دندان گاهی اوقات مدت ها وجود دارند. اما در مدت کوتاه دچار درد شدیدی می شوند. به طوری که نمی توان آن را تحمل کرد. به همین دلیل دندانپزشکی شبانه روزی وجود دارند تا شما بتوانید در هر ساعت از شبانه روز برای ترمیم و پر کردن دندان مراجعه کنید.

قیمت پر کردن دندان با مواد کامپوزیت

کامپوزیت‌ها به رنگ دندان هستند و رنگ طبیعی دارند. بنابراین انتخاب خوبی برای پر کردن دندان هایی هستند که دیده می شوند. مانند دندان های جلویی. برای پر کردن دندان با مواد کامپوزیت، دندان‌پزشک سطح کمی از دندان را تراش می دهد. و داخل دندان را با مواد کامپوزیت پر می‌کند. سپس آن را با کمک یک نور آبی خاص روی دندان ثابت می‌کند.هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت دو برابر آمالگام است. علت این امر کیفیت بالاتر کامپوزیت نسبت به آمالگام است.

قیمت پر کردن دندان

قیمت پر کردن دندان با مواد آمالگام

آمالگام ماده ای نقره ای رنگ که از نیکل، روی و نقره و مقدار کمی جیوه تشکیل شده است. و برای پر کردن دندان در دندان پزشکی کاربرد دارد. پس از بی حسی دندان پزشک قسمت آسیب دیده دندان را تراش می دهد. و به جای آن از آمالگام برای پر کردن دندان استفاده می کند. آمالگام در مقایسه با سایر موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شوند قیمت کمتری دارد. پس از استفاده از امالگام برای پر کردن دندان باید تا مدت مشخصی که توسط دندان پزشک گفته می شود، از مواد غذایی سفت استفاده نکنید. در غیر این صورت آمالگام شکسته می شود و نیاز به مراجعه دوباره به دندان پزشک برای ترمیم مجدد دارد. هزینه پر کردن و ترمیم دندان در سال 1403 در دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان بین ۱،۱۰۰،۰۰۰ تا ۲،۸۹۰،۰۰۰ تومان است.

مراقبت های مورد نیاز پس از پرداخت قیمت پر کردن دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از مشکلات دندان بسیار مؤثر است. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل موارد زیر می شود:

  • هر روز به صورت مرتب مسواک بزنید.
  • از نخ دندان برای تمیز کردن حفرات بین دندانی استفاده کنید.
  • از آب نمک و فلوراید که هر دو دهان شویه هستند استفاده کنید.
  • هر 6 ماه یکبار برای چکاپ به دندانپزشکی مراجعه کنید

اگر به هر دلیلی نیاز به پر کردن و ترمیم دندان دارید برای اینکه قیمت پر کردن دندان کاهش پیدا کند، حتماً مراقبت های پس از پر کردن دندان را رعایت کنید. تا دوباره نیاز به پر کردن دندان نداشته باشید. اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود، نیاز دوباره به دندان پزشکی و پر کردن دوباره دندان خواهید داشت. این مراقبت ها عبارت‌اند از:

  • تا یک ساعت پس از پر کردن دندان چیزی نخورید و تا 8 ساعت پس از پر کردن دندان با سمت دیگر غذا بخورید.
  • آرام غذا بخورید مواد غذایی شیرین ، چسبناک و سفت نخورید
  • 3 تا 5 هفته دندان نسبت به سرما و گرما حساس است به همین دلیل غذاهای خیلی داغ یا خیلی سرد نخورید
  • برای جرم گیری دندان به صورت منظم مراجعه کنید.

مزایا و معایب مواد گران قیمت پر کردن دندان

پر کردن دندان با طلا و یا آمالگان، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این بخش درباره این مزایا و معایب بیشتر میگوییم.

مزایا و معایب حالت گران تعرفه پر کردن دندان

  • این مواد بسیار بادوام هستند و حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می کند.
  • طلا زنگ نمی زند و خورده نمی شود.
  • پرکننده طلا استحکام و دوام بالایی دارد و نیازی به نگرانی در مورد فشار فک نیست.
  • برخی از مردم زیبایی طلا را دوست دارند.
  • طلا بیش‌ترین پر هزینه ترین پر کننده در دندان‌ پزشکی است و بیش از ۱۰ برابر آمالگام  قیمت دارد.
  • اگر می خواهید دندانتان را با طلا پرکنید باید حداقل دو جلسه برای پر کردن دندان مراجعه کنید.
  • اگر طلا در مجاورت یک دندان پر از آمالگام است، ممکن است سبب درد شدیدی در دندان به خاطر شوک الکتریکی شود. برهمکنش میان فلزات در پر کننده فلزی و بزاق باعث جریان الکتریکی می‌شود، اگرچه این اتفاق نادر است.
  • بسیاری از مردم رنگ طلایی دندان خود را دوست ندارند و رنگ نقره رنگی را ترجیح می‌دهند.

مزایا و معایب پر کردن دندان با آمالگام:

  • مهم‌ترین فایده آن دوام بالا است. آمالگام معمولاً بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال عمر میکند که بسیار طولانی‌تر از عمر یک کامپوزیت است.
  • آمالگام دارای مقاومت بالایی است و به راحتی فشار فک بالایی را تحمل می‌کند. بنابراین، آمالگام یک گزینه خوب برای دندان‌های پیشین است که باید فشار زیادی را تحمل کند.
  • بزرگ‌ترین عیب، رنگ نقره‌ای است که باعث می‌شود دیگران متوجه پر شدن شما شوند. بنابراین برای دندان‌های جلو مناسب نیست.
  • برای پر کردن یک دندان با آمالگام، بخش بزرگ‌تری از دندان باید اصلاح شود. به این معنی که مقدار کمی از دندان سالم نیز باید اصلاح شود. تا فضای کافی برای مواد پر کننده باقی بماند.
  • درصد کمی از مردم (حدود یک درصد) به جیوه در آمالگام حساسیت دارند. توجه داشته باشید که جیوه در مخلوط به گونه‌ای نیست که برای عموم مردم مشکل سلامتی ایجاد کند. از آنجا که مقدار انتشار در شکل بخار که می‌توان آن را استنشاق کرد و توسط ریه‌ها جذب شود بسیار کوچک است. قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد بخار جیوه با عوارض مغزی و کلیوی مرتبط است. اما تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده‌ است. هیچ ارتباطی بین پر کردن آمالگام و بروز مشکلات سلامتی وجود ندارد. با این حال، به عنوان یک احتیاط توصیه می‌شود که کودکان زیر ۶ سال از کودکان استفاده نکنند.

هزینه پر کردن دندان با توجه به نوع دندان، میزان پوسیدگی، موادی که برای پر کردن دندان به کار می روند و تخصص و مهارت دندان پزشک متفاوت است. با توجه به اینکه دندان ها توانایی رشد و ترمیم دوباره را ندارند، مراقبت و رعایت بهداشت آن ها ضروری است.

سوالات متداول پر کردن دندان

آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31

بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب است؟1402/11/13 11:06:19

پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب نیست. در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی یا شرایط دندان ها، پر کردن فاصله دندان جلو امکان پذیر نباشد. برای اطمینان از اینکه پر کردن فاصله دندان جلو برای شما مناسب است یا خیر، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو دائمی است؟1402/11/13 11:05:31

ماندگاری پر کردن فاصله دندان جلو به روش درمان و مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. ارتودنسی می تواند به طور دائمی فاصله بین دندان ها را از بین ببرد. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی ممکن است بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند. روکش دندان می تواند تا 15 سال یا بیشتر عمر کند.

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو باید به چه نکاتی توجه کرد؟1402/11/13 11:04:44

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ضروری است.
  • مراجعه منظم به دندانپزشک: برای معاینه و بررسی وضعیت دندان ها باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • جلوگیری از خوردن غذاهای سفت و چسبنده: خوردن غذاهای سفت و چسبنده می تواند به مواد پرکننده دندان آسیب برساند.
آیا پر کردن فاصله دندان جلو درد دارد؟1402/11/13 11:03:44

معمولاً پر کردن فاصله دندان جلو دردناک نیست. در روش های ارتودنسی و کامپوزیت ونیر، هیچ دردی احساس نمی شود. در روش های لمینت سرامیکی و روکش دندان، ممکن است نیاز به تراشیدن دندان باشد که می تواند کمی دردناک باشد.

کدام روش برای پر کردن فاصله دندان جلو بهتر است؟1402/11/13 11:02:00

بهترین روش برای پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

میزان فاصله بین دندان ها: اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، ارتودنسی یا روکش دندان ممکن است بهترین گزینه باشد.
سلامت دندان ها: اگر دندان ها سالم باشند، کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی می تواند گزینه مناسبی باشد.
بودجه: هزینه روش های مختلف پر کردن فاصله دندان جلو متفاوت است.

چه روش هایی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد؟1402/11/13 11:01:06

روش های مختلفی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد، از جمله:

ارتودنسی: ارتودنسی می تواند دندان ها را به موقعیت صحیح خود جابجا کند و به این ترتیب فاصله بین آنها را از بین ببرد.
کامپوزیت ونیر: کامپوزیت ونیر یک ماده همرنگ دندان است که می تواند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شود.
لمینت سرامیکی: لمینت سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و می توانند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شوند.
روکش دندان: روکش دندان می تواند برای پوشاندن کل دندان و پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده شود.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

هزینه پر کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 20:04:19

هزینه پر کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع پر کردن، میزان آسیب دندان، و دندانپزشک مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، هزینه پر کردن دندان، بین … تا … هزار تومان است.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان چیست؟1402/10/4 20:03:42

برای جلوگیری از آسیب دیدن پر کردن دندان، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید:

از مصرف غذاهای سفت و چسبنده تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه پر شده دندان تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مراحل پر کردن دندان چگونه است؟1402/10/4 20:03:07

دندانپزشک، دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

قسمت آسیب دیده دندان را تراش می دهد تا فضای کافی برای قرار دادن مواد پر کننده ایجاد شود.

مواد پر کننده را در حفره دندان قرار می دهد.

مواد پر کننده را با استفاده از اشعه ایکس تنظیم می کند.

دندان پر شده را صیقل می دهد.

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان داریم؟1402/10/4 20:02:35

نیاز به پر کردن دندان، در مواردی که دندان دچار پوسیدگی، شکستگی، یا ترک خوردگی شده است، احساس می شود. پوسیدگی دندان، یک بیماری عفونی است که در اثر تجمع پلاک دندانی ایجاد می شود. پوسیدگی دندان، می تواند باعث ایجاد حفره در دندان شود. اگر حفره دندان درمان نشود، می تواند باعث گسترش پوسیدگی به ساختارهای داخلی دندان شود.

شکستگی دندان، می تواند در اثر حوادث، یا به دلیل پوسیدگی شدید دندان ایجاد شود. ترک خوردگی دندان، می تواند در اثر فشار وارد شده به دندان ایجاد شود.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

انواع پر کردن دندان کدامند؟1402/10/3 19:01:23

پر کردن آمالگام: پر کردن آمالگام، یک نوع پر کردن فلزی است که از ترکیب جیوه، نقره، مس، و قلع ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و مقرون به صرفه است.

پر کردن رزین کامپوزیت: پر کردن رزین کامپوزیت، یک نوع پر کردن پلاستیکی است که از ترکیب رزین و فیلر ساخته می شود. این نوع پر کردن، شبیه به رنگ دندان طبیعی است و مقاومت بیشتری نسبت به پر کردن آمالگام دارد.

پر کردن سرامیک: پر کردن سرامیک، یک نوع پر کردن چینی است که از ترکیب اکسید آلومینیوم و سیلیکون دی اکسید ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و زیبا است.

پر کردن دندان چیست؟1402/10/3 18:58:28

پر کردن دندان، یک روش درمانی است که برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا پوسیده انجام می شود. در این روش، دندانپزشک با استفاده از مواد پر کننده، قسمت آسیب دیده دندان را ترمیم می کند.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top