کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت

برای دریافت نوبت ویزیت رایگان ایمپلنت کلیک کنید. برای دریافت قیمت ایمپلنت دندان کلیک کنید کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه انجام می شود؟ در گذشته به دلیل پیشرفت نکردن صنعت دندان پزشکی، بسیاری از افراد زمانی که به هر دلیل دندان خود را از دست می دادند تلاش برای پنهان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

در گذشته به دلیل پیشرفت نکردن صنعت دندان پزشکی، بسیاری از افراد زمانی که به هر دلیل دندان خود را از دست می دادند تلاش برای پنهان نگه داشتن دندان و لثه های خود می کردند و یا از دندان های مصنوعی استفاده می کردند که زیبایی و جلوه دندان طبیعی را نداشت. با گذشت زمان و پیشرفت علم دندانپزشکی، کاشت ها و ایمپلنت های دندان رواج پیدا کرد.

کاشت دندان بدون ایمپلنت یکی از روش های کاشت می باشد که دردسر بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت دندان دارد. گر رنگ دندان ها تغییر کرده باشد، فضای خالی بین دندان های جلو وجود داشته باشد، یا بیمار دندان هایش را در اثر حوادث مختلف از دست داده باشد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا می تواند از خدمات متنوعی که در کلینیک های زیبایی و توسط متخصصین ارائه می شود، بهره ببرید و دندان هایتان را مثل روز اول زیبا و مرتب کنید.

یکی از روش های پر کردن دندان کاشت دندان بدون ایمپلنت می باشد که یک روش نوین و جدید است. یکی از نکاتی که باید راجب به دندان ای از دست رفته بدانید این است که، در صورتی که جای دندان خالی را با ایمپلنت و یا کاشت پر نکنید ، مواد غذایی و … بین آن ها گیر کرده و به مرور زمان باعث عفونت لثه می ود.

کاشت دندان بدون ایمپلنت:

کاشت دندان یکی از روش های موثر برای پر کردن فضای خالی بین دندان هاست. در این روش با  اتصال پیچ های فلزی در داخل لثه به عنوان ریشه دندان مصنوعی انجام می شود، به این عمل ایمپلنت دندان می گویند که به دلیل مشابه بودن آن به دندان های طبیعی از نظر ظاهر و عملکرد، بیماران زیادی تمایل به انجام آن دارند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت یک روش نوین و تازه است که بسیاری از افراد از آن بی خبر بوده و با تکنیک های پزشکی صورت می گیرد. یکی از رایج ترین این روش ها، بریج دندان است که به آن پل ثابت هم گفته می شود. این روش در برخی موارد می تواند جایگزین خوبی برای ایمپلنت دندان باشد. در شرایطی که ایمپلنت دندان طبق تشخیص پزشک برای ساختار و سلامتی فرد ایجاد مشکل کند، از بریج دندان استفاده می شود.

کاشت دندان به صورت ایمپلنت به دلیل نداشتن درد و خونریزی ، یکی از روش های مورد استقبال افراد بوده اما هزینه بسیار بالایی دارد. ممکن است بعضی از افراد جامعه توان پرداخت مبالغ چند ملیونی را نداشته باشند به همین دلیل کاشت دندان به روش بریج را انجام می دهند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش بریج دندان:

در این روش دو دندان مجاور فضای خالی لثه، به عنوان یک تکیه گاه یا پلی برای قرار گرفتن پروتز مصنوعی روی لثه به کار گرفته می شوند که از این رو به بریج دندان، روش پل ثابت هم گفته می شود. شرط استفاده از بریج دندان، سالم بودن دندان های مجاور است که مقاومت و استحکام کافی برای نگهداشتن بریج دندان را داشته باشند.

جنس این بریج های دندان از سرامیک بوده و سه پروتز دندان بر روی یک پایه مصنوعی قرار می گیرد.  بریج دندان یکی از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت است که تا ده سال هم می تواند دوام داشته باشد.

کاشت دندان به روش بریج زمانی پیشنهاد می شود که شما به هر دلیلی شرایط انجام ایمپلنت دندان را ندارید به عنوان مثال، کهولت سن، عفونت یا ضعیف بودن لثه، مبتلایان به دیابت و سرطان و … از مواردی هستند که به دلیل مناسب نبودن شرایط فک و لثه، دندانپزشک استفاده از بریج یا پل ثابت را پیشنهاد می دهد.

بهترین روش کاشت دندان بدون ایمپلنت:

  • روش بریج : دندانپزشک با تهیه کردن قالب دندان برای فضای خالی، دندان های مصنوعی را توسط مواد مختلفی مانند سرامیک، شیشه و در صورت درخواست بیمار از طلا ساخته و سپس به صورت یک پل ثابت دو دندان کناری را به دندان وسط می چسباند.

این روش از نظر شباهت ظاهری به دندان های اصلی و عدم نیاز به برداشتن پل یا بریج برای تمیز کردن و شست و شو یکی از روش های پرمتقاضی به شمار می رود. در این روش لازم است که دندان های کناری سالم و عاری از پوسیدگی باشند تا بتوانند به عنوان پایه برای بریج دندان عمل کنند.

  • استفاده از دندان های مصنوعی: یکی دیگر از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش استفاده از دندان های مصنوعی است. در این روش معمولا با استفاده از اتصال یک پایه پلاستیکی مشابه با لثه های بیمار، چارچوبی برای اتصال دندان های مصنوعی ایجاد می شود.

این روش از نظر هزینه نسبت به سایر روش های کاشت دندان ارزان تر است، از نظر شباهت مانند دندان های اصلی خودتان می باشد و سریع ترین طول درمان را دارد، اما ممکن است دندان ها به ویژه دندان های پایینی در جای خود بلغزند، برای شست و شو باید آن ها را از دهان خارج کنید و در برخی موارد احساس ناراحتی و اذیت به بیمار دست می دهد.

مزایای کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش بریج دندان:

  • دوام و ماندگاری طولانی دندان ها: بریج دندان ها می توانند ساختار دائمی داشته و تا ده سال یا بیشتر دوام داشته باشند.
  • بهبود ظاهر: همانطور که در تصویر مربوطه نیز دیده می شود، این روش می تواند سبب زیباتر شدن ظاهر دندان ها و پرکردن فضاهای خالی بشود.
  • درمان سریع: بریج یا پل ثابت از روش های درمانی است که می تواند طی دو جلسه انجام شود ولی اگر کاشت دندان با ایمپلنت انجام شود، می تواند تا شش ماه طول بکشد.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

معایب روش بریج دندان:

  • این روش بیشتر برای کسانی که ۱ تا ۳ دندان خود را که به طور متوالی است، از دست داده اند مناسب می باشد.
  • در این روش لازم است تا دندان های کناری از نظر ساختاری عاری از پوسیدگی باشد. زیرا دندان های کناری به عنوان پایه برای بریج عمل می کنند.
  • ممکن است بعد از چند سال چسب اتصال دهنده دندان بریج از بین برود.
  • دندان های پایه می توانند در صورت عدم رعایت بهداشت پوسیده شوند.

روش دندان مصنوعی یکی از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت:

یکی دیگر از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش استفاده از دندان های مصنوعی است. در این روش برای کاشت دندان بدون استفاده از ایمپلنت معمولا با اتصال یک پایه پلاستیکی که همرنگ با لثه های شما است، چارچوبی برای اتصال دندان های مصنوعی ایجاد می شود. از ویژگی های این روش می توان به جابجایی آن دندان ها از دهان اشاره نمود که می تواند برای تمیز کردن انجام شود.

  • یکی از روش های ارزان برای جایگذاری دندان های جدیدی می باشد.
  • شما می توانید ظاهر دندان های خود را مانند اول تا حد زیادی بدست آورید.
  • سریع ترین طول دوره درمان را دارد.
  • احساس زیاد بودن دندان ها می تواند یکی از عیوب این روش باشد.
  • دندان های مصنوعی به خصوص در قسمت پایینی ممکن است در جای خود بلغزند.
  • ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در افراد تنها به آناتومی دهان و فک آنها وابسته است

ایمپلنت و زیبایی دندان

اگرچه در لیست درمانی جراحی‌های دندان، ایمپلنت دندان جزو عمل‌های جراحی مختص زیباسازی نیست ولی نتیجه‌ی آن بعد از کاشت دندان چه با روش کاشت دندان بدون ایمپلنت و چه جز آن، تأثیر چشمگیری بر زیبایی افراد خواهد گذاشت. جای خالی یکی دندان یا دندان‌های شکسته شده و پوسیده ظاهر دهان افراد را هنگام حرف زدن و خندیدن بد منظره می‌کند و بسیاری افراد از این معضل بسیار ناراحت هستند. ایمپلنت دندان‌ها بهترین راه برای بازیابی توأمان سلامت و زیبایی دهان و دندان است.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت در عرشیان کلینیک:

اگر شما از لحاظ مالی مساعد نبودید و شرایط انجام ایمپلنت را نداشتید از دندانپزشک خود بخواهید روش بریج را برای شما جایگزین ایمپلنت کند. قیمت بریج دندان به دلیل نوسانات ارز و مواد مصرفی متفاوت است و برای اطلاع دقیق از قیمت بریج دندان و انواع کاشت ها باید با مشاورین عرشیان کلینیک در تماس باشید و از تخفیف های ویژه استفاده نمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه