همه چیز در مورد عصب‌ کشی دندان | مراحل به همراه تصویر

همه چیز در مورد عصب‌ کشی دندان | مراحل به همراه تصویر

برای دریافت نوبت ویزیت عصب کشی کلیک کنید عصب‌ کشی دندان: زمان‌بندی، فرایند، و آنچه انتظار دارید عصب‌ کشی دندان، که به‌طور رسمی به عنوان درمان ریشه نامیده می‌شود، یک روش دندان‌پزشکی است که با هدف حذف بافت آسیب‌دیده و عفونی از داخل ریشه دندان انجام می‌پذیرد. این فرآیند می‌تواند به حفظ ساختار دندان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

عصب‌ کشی دندان: زمان‌بندی، فرایند، و آنچه انتظار دارید

عصب‌ کشی دندان، که به‌طور رسمی به عنوان درمان ریشه نامیده می‌شود، یک روش دندان‌پزشکی است که با هدف حذف بافت آسیب‌دیده و عفونی از داخل ریشه دندان انجام می‌پذیرد. این فرآیند می‌تواند به حفظ ساختار دندان کمک کند و از نیاز به کشیدن دندان جلوگیری نماید. در ادامه زمان‌بندی، فرایند، و انتظاراتی که از عصب‌ کشی دندان باید داشته باشید را توضیح میدهیم.

همه چیز در مورد عصب کشی دندان 1

همه چیز در مورد عصب کشی دندان

زمان‌بندی

تشخیص نیاز به عصب‌ کشی دندان معمولاً بر اساس شدت درد، شکستگی دندان، یا وجود عفونت در نواحی کانال ریشه انجام می‌شود. دندانپزشک شما با انجام آزمایش‌ها و تصویربرداری‌هایی مانند رادیوگرافی، زمان مناسب برای این عمل را تعیین می‌کند.

فرایند

تشخیص و برنامه‌ریزی:

مرحله تشخیص و برنامه‌ریزی برای عصب‌ کشی دندان دندان یک مرحله کلیدی است و به شرح زیر می‌باشد:

تشخیص

1. معاینه بالینی:

دندانپزشک با معاینه دهان و دندان‌ها، علائمی که بیانگر آسیب دندان یا عفونت هستند را جستجو می‌کند. این علائم می‌توانند شامل تورم، درد هنگام جویدن، تغییر رنگ دندان و حساسیت به دما باشند.

2. آزمایش‌ها:

دندانپزشک ممکن است آزمایش‌هایی را از قبیل ضربه زدن به دندان یا اعمال سرما برای تعیین واکنش عصبی انجام دهد.

3. تصویربرداری:

معمولاً با استفاده از رادیوگرافی، دندان‌پزشک از شرایط داخلی دندان و کانال ریشه آگاه می‌شود. تصاویر رادیوگرافی می‌توانند نشان‌دهنده پوسیدگی شدید، عفونت‌های انتهای ریشه ، ضخامت استخوان حمایت‌کننده دندان و اشکالات مربوط به کانال ریشه باشند.

خدمات عصب کشی دندان کلینیک دندانپزشکی عرشیان

همه چیز در مورد عصب کشی دندان 2

همه چیز در مورد عصب کشی دندان

برنامه‌ریزی

1. گزینه‌های درمانی:

بر اساس شدت آسیب یا عفونت، دندانپزشک گزینه‌های درمانی مختلفی را مطرح خواهد کرد. در صورت امکان، حفظ دندان با عصب‌ کشی دندان اولویت دارد، اما گاهی اوقات کشیدن دندان می‌تواند تنها گزینه باشد.

2. بررسی سلامت عمومی:

دندان‌پزشک شما ممکن است در مورد سابقه پزشکی شما سؤالاتی بپرسد تا از عدم وجود موانعی برای انجام عصب‌ کشی دندان، مانند برخی شرایط پزشکی خاص یا داروهایی که ممکن است بر فرآیند درمان تأثیر بگذارد، اطمینان حاصل کند.

3. برنامه زمان‌بندی:

بسته به پیچیدگی مورد، ممکن است عصب‌ کشی دندان در یک یا چند جلسه انجام شود. دندانپزشک زمان‌های لازم را برای مراحل مختلف درمان، از جمله حذف عفونت، پاک‌سازی و پر کردن کانال‌ها، و اقدامات بازسازی پس‌از‌عصب‌ کشی دندان تعیین خواهد کرد.

با این بررسی اولیه، بیمار به خوبی آگاه می‌شود که چه انتظاراتی از فرآیند درمان داشته باشد و دندانپزشک کلینیک عرشیان برنامه درمانی مناسبی را طراحی می‌کند که به بهترین نحو نیازهای بیمار را برآورده سازد.

عصب‌ کشی دندان

همه چیز در مورد عصب کشی دندان

بی‌حسی موضعی:

بی‌حسی موضعی یکی از مراحل مهم در فرآیند درمان‌های دندان‌پزشکی مانند عصب‌ کشی دندان است. هدف از این مرحله این است که بیمار در طول عمل درمانی هیچ دردی احساس نکند. در زیر نحوه انجام بی‌حسی موضعی و موارد مرتبط به آن را توضیح می‌دهم:

انواع بی‌حس‌ کننده‌ها

1. بی حسی موضعی:

داروهای بی‌حسی که مستقیماً به بافت نرم اطراف دندان تزریق می‌شوند تا عصب دندان را بی‌حس کنند. معمول‌ترین داروی استفاده شده لیدوکائین است.

2. بی حسی سطحی:

قبل از تزریق آنستزی موضعی، گاهی اوقات از ژل‌ها یا اسپری‌های بی‌حس‌کننده بر روی پوست یا مخاط استفاده می‌شود تا درد ناشی از فرو رفتن سوزن تزریق به حداقل برسد.

فرآیند تزریق

1. ضدعفونی سازی: ناحیه مورد نظر برای تزریق با محلول ضدعفونی‌کننده پاک می‌شود.

2. کاربرد بی حسی سطحی: در صورت نیاز، یک بی حسی سطحی بر روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود تا احساس سوزن کمتر شود.

3. تزریق: سپس سوزن به آرامی و با دقت در ناحیه بی‌حس‌کننده قرار داده می‌شود. داروی بی‌حسی آرام و با کنترل در ناحیه تزریق شده و بافت‌ها را بی‌حس می‌کند.

4. انتظار برای اثر: پس از تزریق، معمولاً چند دقیقه صبر می‌کنند تا دارو اثر کند و ناحیه کاملاً بی‌حس شود.

5. تست بی‌حسی: پیش از شروع درمان، دندان‌پزشک به آرامی ناحیه درمان را تست می‌کند تا مطمئن شود که بیمار احساسی ندارد.

در مورد عصب کشی دندان در سایت های مرجع: درمان کانال ریشه

مراقبت‌های پس از تزریق

بعد از تزریق بی‌حسی موضعی، بیمار ممکن است تا چند ساعت احساس بی‌حسی در ناحیه دهان و گاهی اوقات در صورت داشته باشد. در این زمان باید از گاز گرفتن به‌طور ناخواسته به ناحیه که بی‌حس شده، خودداری کرد.

عوارض جانبی احتمالی

گرچه بی‌حسی موضعی در دندانپزشکی به‌طور گسترده‌ای امن است، اما ممکن است در موارد نادر منجر به عوارضی مانند حساسیت‌های دارویی یا مشکلاتی نظیر تند شدن ضربان قلب شود. اگر بیمار هر گونه واکنش غیرمعمولی نشان دهد باید فوراً به دندان‌پزشک خود در کلینیک عرشیان در فرم ارائه شده یادداشت کنید تا اطلاع داده شود.

بی‌حسی موضعی اجازه می‌دهد تا فرآیندهای پیچیده دندان‌پزشکی مانند عصب‌ کشی دندان با حداقل ناراحتی برای بیمار انجام شود، افزایش دهنده راحتی بیمار در طی درمان و کاهش اضطراب مرتبط با درد احتمالی است.

دسترسی به کانال ریشه:

دسترسی به کانال ریشه یکی از مراحل اصلی در فرایند عصب‌ کشی دندان است که هدفش رسیدن به بافت آسیب‌دیده و عفونی درون دندان است تا آن را تمیز کرده و سپس پر کنند. در ادامه، مراحل دسترسی به کانال ریشه را توضیح می‌دهم:

مراحل دسترسی

1. آماده‌سازی:

پس از اینکه ناحیه دندان بی‌حس شد، دندانپزشک با استفاده از روکش محافظتی (دم بَریِر) که ممکن است شامل یک لایه لاتکس یا ماده‌ای مشابه باشد، دهان بیمار را پوشش می‌دهد تا از صاف بودن ناحیه کار و محافظت در برابر عفونت‌های احتمالی اطمینان حاصل شود.

2. ایجاد سوراخ دسترسی:

دندانپزشک با استفاده از مته‌های مخصوص دندانپزشکی، یک سوراخ در بالای دندان ایجاد می‌کند. برای دندان‌های جلویی، این سوراخ معمولاً در پشت دندان قرار می‌گیرد، در حالی که برای دندان‌های پشتی، سوراخ روی قسمت جونده دندان ایجاد می‌شود.

3. خارج کردن بافت آسیب‌دیده:

پس از ایجاد سوراخ، دندان‌پزشک ابزارهای دقیقی مانند فایل‌های کانال ریشه را برای برداشتن بافت عصب و پالپ آسیب‌دیده از داخل کانال ریشه و اتاقک پالپ استفاده می‌کند.

4. شکل‌دهی کانال:

در این مرحله، دندان‌پزشک کانال‌های ریشه‌ای را پاک‌سازی کرده و شکل می‌دهد تا برای مرحله پر کردن آماده‌سازی شوند. این کار سبب افزایش اثربخشی درمان ریشه و کاهش احتمال بازگشت عفونت می‌شود.

اهمیت دسترسی به کانال ریشه

این مرحله برای موفقیت کلی درمان ریشه بسیار حائز اهمیت است. دسترسی صحیح به کانال‌های ریشه اجازه می‌دهد تا تمام بافت‌های آسیب‌دیده و مواد عفونی به طور کامل خارج شود. انجام دقیق این مرحله کلیدی است زیرا ناکافی یا خطا در دسترسی می‌تواند منجر به عدم حذف کامل عفونت، درد بعدی و حتی نیاز به تکرار درمان شود.

حذف بافت آسیب‌دیده:

حذف بافت آسیب‌دیده یا عفونی در داخل کانال ریشه یک جزء حیاتی از فرآیند عصب‌ کشی دندان است. این مرحله به دقت انجام می‌گیرد تا از بین بردن تمام بافت‌های مرده یا عفونی شده، میکروب‌ها و سایر عوامل مسبب بیماری مطمئن شویم. در زیر مراحل حذف بافت آسیب‌دیده را شرح می‌دهیم:

مراحل حذف بافت آسیب‌دیده

    1. دسترسی به کانال ریشه: همانطور که در مرحله قبلی توضیح داده شد، پس از ایجاد دسترسی به کانال ریشه، دندانپزشک آمادگی لازم برای حذف بافت متورم یا عفونی را دارد.

    2. استفاده از ابزار دقیق: دندانپزشک از فایل‌ها و سوزن‌های خاصی برای خارج کردن بافت آسیب‌دیده از کانال‌ها استفاده می‌کند. این فایل‌ها با ابعاد و انعطاف‌پذیری‌های مختلفی وجود دارند تا به دندانپزشک امکان دسترسی و تمیز کاری کانال‌های ریشه با انحناهای متفاوت را بدهند.

    3. تمیزکاری کانال: در حین فرآیند حذف، کانال‌ها با محلول‌های ضدعفونی‌کننده شستشو داده می‌شوند تا از حضور هرگونه باقی‌مانده بافت و میکروب‌ها اطمینان حاصل شود.

    4. شکل‌دهی کانال ریشه: پس از تمیزکاری اولیه، دندانپزشک فرآیند شکل‌دهی کانال را ادامه می‌دهد تا بتواند مواد پرکننده را در جلسات بعدی یا در همان جلسه به طور موثر در کانال‌ها قرار دهد.

اهمیت حذف بافت آسیب‌دیده

تمیز کردن کامل کانال ریشه برای جلوگیری از عفونت‌های آتی و تأمین موفقیت درمان بلند مدت عصب‌ کشی دندان ضروری است. هرگونه بافت یا باکتری آسیب‌دیده باقی‌مانده می‌تواند منجر به شکست درمان، درد مجدد و نیاز به تکرار عمل عصب‌ کشی دندان شود.

پس از اینکه تمامی بافت آسیب‌دیده حذف و کانال‌ها به دقت تمیز و شکل‌دهی شدند، آن‌ها برای مرحله پایانی عصب‌ کشی دندان یعنی پر کردن و بازسازی دندان آماده خواهند بود.

شست‌وشو و استریلیزاسیون:

مرحله شست‌وشو و استریلیزاسیون یک بخش حیاتی از فرایند عصب‌ کشی دندان است که به دنبال حذف بافت آسیب‌دیده درون کانال ریشه انجام می‌شود. هدف از این مرحله از بین بردن هرگونه میکروارگانیسم یا باقی‌مانده بافتی است که ممکن است منجر به عفونت مجدد شود. در ادامه، فرآیند شست‌وشو و استریلیزاسیون را بیشتر توضیح می‌دهم:

مراحل شست‌وشو و استریلیزاسیون

1. مقدمه: پس از حذف بافت آسیب‌دیده، کانال‌های ریشه معمولاً حاوی خرده‌های ریز بافتی، باکتری‌ها و سایر مواد می‌باشند.

2. شستشو با محلول‌های آنتی‌میکروبیال: دندانپزشک محلول‌های آنتی‌میکروبیال مانند هیپوکلریت سدیم (NaOCl)، EDTA یا کلرهگزیدین را به داخل کانال‌ها تزریق می‌کند. این محلول‌ها باکتری‌ها را نابود کرده و بافت‌های نکروزه را حل می‌کنند.

3. فعال‌سازی محلول‌ها: برای بهبود تاثیر محلول‌های شستشو، دندانپزشک ممکن است از تکنیک‌هایی برای فعال‌سازی محلول‌ها استفاده کند. به عنوان مثال، از نوسانات فوق‌صوتی یا لیزر برای این کار استفاده می‌شود تا مواد ضدعفونی‌کننده به طور موثر در کانال پخش شوند.

4. آب‌کشی نهایی: بعد از شستشوی کافی با محلول‌های ضدعفونی‌کننده، کانال‌ها با آب استریل یا یک محلول آب‌نمکی استریل شسته می‌شوند تا هرگونه باقی‌مانده محلول آنتی‌میکروبیال پاک‌سازی گردد.

5. خشک کردن کانال ریشه: پس از اطمینان از پاک‌سازی کامل کانال و به منظور آماده‌سازی برای پر کردن کانال، دندانپزشک با استفاده از ورقه‌های کاغذی یا مواد دیگری که جذب کننده رطوبت هستند، کانال را خشک می‌کند.

اهمیت شست‌وشو و استریلیزاسیون

شست‌وشو و استریلیزاسیون دقیق کانال ریشه برای جلوگیری از عفونت‌های بعدی و از بین بردن هرگونه باکتری مقاوم به باقی‌مانده است. این مرحله مهم است زیرا موفقیت عصب‌ کشی دندان و پیشگیری از عود مجدد بیماری را تضمین می‌کند. بدون یک شست‌وشو مناسب، ممکن است برخی از میکروارگانیسم‌ها در کانال‌ها باقی بمانند و احتمال شکست درمان افزایش یابد.

پر کردن کانال ریشه:

پر کردن کانال ریشه یکی از مراحل نهایی در فرایند عصب‌ کشی دندان است که پس از برداشتن پالپ آسیب‌دیده، تمیز و شکل دادن و استریل کردن کانال‌های ریشه انجام می‌گیرد. در این مرحله، فضای تخلیه شده داخل دندان پر می‌شود تا از ورود مجدد میکروب‌ها و تشکیل عفونت جلوگیری شود. در اینجا به توضیح مراحل پر کردن کانال ریشه می‌پردازیم:

مراحل پر کردن کانال ریشه

1. آماده‌سازی: پس از اطمینان از خشک بودن کامل کانال‌ها، کانال‌های ریشه برای فرایند پر کردن آماده می‌شوند.

2. مواد پر کننده: متداول‌ترین ماده‌ای که برای پر کردن کانال‌های ریشه استفاده می‌شود، گوتا پرکا نام دارد. گوتا پرکا یک ماده لاستیکی است که در واکنش به گرما یا مواد شیمیایی خاصی منبسط شده و فضای داخل کانال‌ها را پر می‌کند.

3. فرایند پر کردن: دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوصی به نام نبتیزر، نوارهای گوتا پرکا را در کانال‌های تمیز و شکل داده شده قرار می‌دهد. سپس با اعمال حرارت یا استفاده از مواد شیمیایی، گوتا پرکا را منبسط کرده و فضای کانال را به طور کامل پر می‌کند.

4. اظهار و استحکام: دندانپزشک ممکن است مواد اضافی را برداشته و سطح پر شده دندان را صاف کند تا از دوام و استحکام پر کردن اطمینان حاصل شود.

5. قرار دادن ماده موقت یا دایمی: پس از انجام پر کردن کانال ریشه، دندانپزشک روی سوراخ دسترسی به کانال را با ماده‌ای ترمیمی پوشش می‌دهد که می‌تواند موقت یا دایمی باشد.

اهمیت پر کردن کانال ریشه

پر کردن کانال ریشه حائز اهمیت است زیرا:
جلوگیری از عفونت: این کار از تجمع مجدد باکتری‌ها و تشکیل عفونت‌های جدید جلوگیری می‌کند.
تقویت ساختار دندان: پر کردن فضای خالی ناشی از عصب‌ کشی دندان به تقویت دندان کمک می‌کند و از شکستن آن جلوگیری می‌کند.
تسکین درد: با پر کردن و مهر و موم نهایی کانال‌های ریشه، علائم درد و ناراحتی ناشی از عفونت کاهش می‌یابد.

در نهایت، بیمار برای ترمیم کامل دندان ممکن است به پروتز (تاج) روی دندان عصب‌ کشی دندان شده نیاز داشته باشد. این تاج ، که اصطلاحاً کَپ نامیده می‌شود، به بازگشت دندان به عملکرد کامل و ظاهر طبیعی کمک می‌کند.

بازسازی دندان:

بازسازی دندان یک فرآیند دندان‌پزشکی است که با هدف بازگرداندن ساختار و عملکرد دندانی که به دلیل پوسیدگی، شکستگی، ترمیم‌های قدیمی شکسته یا آسیب دیده از بیماری‌های دهانی آسیب دیده شده، انجام می‌گیرد. در ادامه، به برخی از روش‌های بازسازی دندانی اشاره می‌کنم:

پر کردن دندان

این یک روش معمول برای ترمیم دندان‌هایی است که دچار پوسیدگی شده‌اند. پزشک موادی مانند آمالگام، کامپوزیت رزین، سرامیک یا طلا را برای پر کردن حفره‌ها استفاده می‌کند.

روکش دندان (کراون)

روکش یک “کلاهک‌” است که برای پوشاندن دندانی که دچار آسیب دیدگی زیاد شده ایجاد می‌شود. روکش‌ها می‌توانند از موادی مثل سرامیک، پرسلین متصل به فلز یا تمام فلز ساخته شوند.

ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت‌ دندان برای جایگزینی دندان‌هایی که از دست رفته‌اند به کار می‌روند. ایمپلنت‌ها شامل پیچ‌های تیتانیومی هستند که در استخوان فک جایگذاری شده و بالای آنها یک تاج یا روکش قرار می‌گیرد.

بریج یا پل (پروتز ثابت)

بریج‌ها برای پر کردن فضای خالی ناشی از دندان‌های از دست رفته از طریق ایجاد یک ‘پل’ مابین دندان‌های باقی‌مانده استفاده می‌شوند. این پل معمولاً از دو روکش دندان که به دندان‌های مجاور متصل می‌شوند تشکیل شده است.

ونیرها

ونیرها لایه‌های نازکی از مواد سرامیکی یا کامپوزیت هستند که بر روی قسمت جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این روش عمدتاً برای اصلاح ظاهر دندان‌های جلویی به کار می‌رود.

اینلی‌ها و انلی‌ها

این‌ها ترمیم‌های ساخته شده از لابراتوار هستند که برای پر کردن حفره‌های نسبتاً بزرگ یا بخش‌هایی از دندان که آسیب دیده‌اند، استفاده می‌شوند. این موارد معمولاً از طلا، کامپوزیت یا پرسلین ساخته می‌شوند.

ترمیم‌های پس از عصب‌ کشی دندان

پس از عصب‌ کشی دندان، دندان ممکن است نیاز به بازسازی یا تقویت بیشتری داشته باشد. این می‌تواند شامل استفاده از پست داخلی (یک قطعه فلزی که درون دندان قرار می‌گیرد) و سپس یک روکش برای بازسازی دندان باشد.

انجام هر یک از این فرایندهای بازسازی بستگی به وضعیت دندان و نیازهای کلینیکی بیمار دارد. دندانپزشک با توجه به وضعیت سلامت دهان و دندان‌های بیمار و نیز ترجیحات زیبایی‌شناسی فرد، راهکار مناسب را توصیه می‌نماید.

پس از درمان

پس از انجام عمل عصب‌ کشی دندان، ممکن است کمی درد و تورم تجربه کنید که با مراقبت‌های منزل و دارو قابل کنترل است. حفظ بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندان پس از عصب‌ کشی دندان ضروری است.

نتیجه‌گیری

عصب‌ کشی دندان فرصتی برای نجات دندان‌هایی است که در غیر این صورت باید کشیده می‌شدند. با وجود شایعاتی در مورد دردناک بودن این عمل، با روش‌های مدرن و به کارگیری بی‌حسی مناسب، بیشتر بیماران گزارش می‌دهند که عصب‌ کشی دندان درد کمتری نسبت به درد دندان قبل از درمان داشته است.

سوالات متداول در مورد عصب کشی دندان

آیا دندان عصب‌کشی شده عمر طولانی دارد؟1402/11/25 15:20:30

در صورت مراقبت صحیح، دندان عصب‌کشی شده می‌تواند تا سال‌ها عمر کند. برای مراقبت از دندان عصب‌کشی شده، باید به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا می‌توان دندان عصب‌کشی شده را سفید کرد؟1402/11/25 15:19:00

بله، دندان عصب‌کشی شده را می‌توان سفید کرد. اما روش سفید کردن دندان عصب‌کشی شده با دندان‌های طبیعی متفاوت است. دندانپزشک می‌تواند بهترین روش سفید کردن دندان را به شما پیشنهاد دهد.

آیا درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده دردناک است؟1402/11/25 15:17:43

امروزه با استفاده از تکنیک‌های نوین دندانپزشکی، درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده بدون درد انجام می‌شود. دندانپزشک قبل از شروع درمان، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا از احساس درد جلوگیری کند.

هزینه درمان پوسیدگی دندان عصب‌کشی شده چقدر است؟1402/11/25 15:16:56

هزینه درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده به عوامل مختلفی مانند نوع درمان، دندانپزشک، و محل زندگی شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه درمان، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟1402/11/25 15:16:16
  • اگر هر یک از علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان را مشاهده کردید، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • همچنین، اگر دندان شما درد می‌کند، حتی اگر علائم دیگری مانند حساسیت یا تغییر رنگ دندان را مشاهده نکردید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
چگونه می‌توان از پوسیدگی دندان و به عصب رسیدن آن جلوگیری کرد؟1402/11/25 15:15:44
  • بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کنید.
  • به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از رژیم غذایی سالم استفاده کنید.
  • از مصرف دخانیات خودداری کنید.
درمان دندان پوسیده عصب‌کشی شده چیست؟1402/11/25 15:15:16

درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده به شدت عفونت و میزان تخریب دندان بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است با عصب‌کشی و پر کردن دندان مشکل حل شود. اما در موارد شدیدتر، ممکن است نیاز به روکش دندان یا حتی کشیدن دندان باشد.

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟1402/11/25 15:14:06

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد، عفونت ایجاد می‌شود. این عفونت می‌تواند باعث درد شدید، تورم، و آبسه دندان شود. در موارد نادر، عفونت می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند.

علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان چیست؟1402/11/25 15:13:29
  • درد شدید و ناگهانی
  • حساسیت به گرما و سرما
  • تغییر رنگ دندان
  • بوی بد دهان
  • تورم و التهاب لثه
  • ایجاد حفره یا سوراخ در دندان
  • لق شدن دندان
علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان1402/11/25 15:12:44

زمانی که پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و به عاج دندان می‌رسد، به عصب دندان نزدیک شده است. عاج، لایه زیرین مینای دندان است که به عصب دندان متصل است. در این مرحله، ممکن است علائمی مانند درد، حساسیت و تیر کشیدن دندان را تجربه کنید.

عصب کشی دندان درد زیادی به همراه دارد؟1402/10/19 17:47:18

زمانی که میزان پوسیدگی یا عفونت دندان بیش از حد بوده و عمیق شده باشد درد بسیاری داشته و حتی به مراتب پس از عصب کشی دندان هم این درد تا حدودی همراه بیمار خواهد بود که با مشورت از دندانپزشک متخصص می توان در صورت عدم بروز عفونت یا مشکلی دیگر بر دندان، راهکار مناسبی برای کاهش میزان درد پس از عصب کشی دندان به دست آورد.

علت اهمیت مراجعه به دندانپزشک متخصص برای عصب کشی دندان چیست؟1402/10/19 15:55:58

بسیار مهم است که افراد جهت عصب کشی دندان های خود به دکتر دندانپزشک مجرب و متخصص مراجعه نمایند زیرا ایشان به سبب تجارب و مهارتی که در این امر دارد از بروز هرگونه احتمال که در محتوا به آن ها اشاره شد جلوگیری می نماید.

آیا عصب‌کشی مجدد نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد؟1402/10/19 15:54:29

بله زیرا در این هنگام میزان شدت درد و افزایش عفونت و..دندان بیش از پیش گشته و نیاز است که زمان بیشتری برای درمان و عصب کشی مجدد دندان صرف شود.

آیا بعد از عصب کشی دندان، دندان می‌افتد؟1402/10/4 20:21:47

با انجام صحیح عصب کشی دندان، دندان به طور معمول نمی‌افتد. با این حال، اگر عصب کشی دندان به درستی انجام نشود، ممکن است دندان دچار عفونت شود و در نهایت بیفتد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/4 20:21:13

هزینه عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع دندان، میزان آسیب دندان، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه عصب کشی دندان، از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 13:49:15

هزینه سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند روش انتخابی، موقعیت جغرافیایی، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، بیشتر از سفید کردن دندان در خانه است.

آیا سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب است؟1402/10/4 13:48:47

سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که دارای دندان‌های حساس یا بیماری لثه هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

سفید کردن دندان تا چه مدت ماندگار است؟1402/10/4 13:48:15

ماندگاری سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع روش سفید کردن دندان، مراقبت‌های بعد از سفید کردن دندان، و عادات غذایی و زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی، سفید کردن دندان می‌تواند تا چند سال ماندگار باشد.

سفید کردن دندان چه مدت طول می‌کشد؟1402/10/4 13:47:46

مدت زمان سفید کردن دندان، به روش انتخابی بستگی دارد. سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، معمولاً 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. سفید کردن دندان در خانه، معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند؟1402/10/4 13:47:13

عوامل مختلفی مانند مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی، سیگار کشیدن، و پوسیدگی دندان، می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

مدت زمان عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/3 19:28:28

مدت زمان عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند میزان آسیب دندان و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، عصب کشی دندان، معمولاً طی دو جلسه انجام می‌شود که هر جلسه حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟1402/10/3 19:26:40

در حین عصب کشی دندان، دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد را کاهش دهد. با این حال، ممکن است برخی افراد در ناحیه جراحی احساس ناراحتی داشته باشند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top