برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

طبیعتا پس از کشیدن دندان، مقداری خون از دندان کشیده شده خارج می شود ولیکن در اغلب مواقع ممکن است خونریزی دندان قطع نشود به همین سبب این سوال ایجاد می گردد که برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ عموما از روش های متعددی می توان برای قطع این خونریزی استفاده نمود که در ادامه [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

طبیعتا پس از کشیدن دندان، مقداری خون از دندان کشیده شده خارج می شود ولیکن در اغلب مواقع ممکن است خونریزی دندان قطع نشود به همین سبب این سوال ایجاد می گردد که برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ عموما از روش های متعددی می توان برای قطع این خونریزی استفاده نمود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

در صورتی که پس از کشیدن دندان با خونریزی بیش از حد و بسیاری رو به رو شدید اولین توصیه مان این است که حتما این مساله را با دندانپزشک خود در میان بگذارید..

لذا در صورتی که خونریزی ناشی از علتی پزشکی و تخصصی بوده باشد دندانپزشک به رفع آن می پردازد، بنابراین اهمیت معاینه دندانپزشکی در این زمان را نادیده نگیرید، لذا در صورتی که هیچ دلیل خاص پزشکی برای خونریزی وجود نداشته باشد، خوب است که از روش هایی که در ادامه در پاسخ به سوال برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ بیان نمودیم، استفاده شود.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

1.کمپرس سرد

به صورت غیر مستقیم از کمپرس سرد استفاده کنید، کمپرس سرد را بر روی محلی که دندان کشیده شده است به صورت غیر مستقیم قرار دهید..به هیچ عنوان به صورت مستقیم اینکار را انجام ندهید بلکه استفاده از پارچه و..به صورت غیر مستقیم از کمپرس استفاده کنید تا میزان شدت خونریزی کاهش یابد.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

2.خودداری از فعالیت های سنگین

در پاسخ به برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ لازم است به عدم انجام فعالیت های شدید و سنگین اشاره کنیم.

توصیه می شود تا 72 ساعت پس از کشیدن دندان به هیچ عنوان فعالیت ورزشی و خانگی سنگین انجام ندهید چرا که این عوامل سبب می گردند میزان شدت خونریزی دندان کشیده شده بیشتر گردد زیرا خون به سبب پمپاژ سریع قلب به هنگام فعالیت سنگین نیز لخته می شود.

بنابراین پس از کشیدن دندان چند روزی را به خود آسان گرفته و پس از گذشت چند روز فعالیت های خود را آغاز کنید..می توانید جهت کشیدن دندان به صورت کاملا حرفه ای با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایید.

3.استفاده از چای کیسه ای

مطابق با مقاله انگلیسی How To Stop Bleeding After Tooth Extraction در پاسخ به سوال برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ می توان از چای کیسه ای استفاده نمود..لازم است که چای کیسه ای را حداکثر 3 دقیقه در آب جوش دم کرد، پس از دم کردن خوب است مدت زمان کوتاهی اجازه داد تا چای خنک شود..

حال چای کیسه ای را به صورت مستقیم بر روی محل خونریزی لثه و دندان به مدت 5 دقیقه قرار می دهید.

4.بالا نگه داشتن سر

پس از کشیدن دندان و خونریزی، خوب است که سر خود را بالا نگه دارید، چرا که اگر سر را به صورت مستقیم نگه دارید میزان شدت خونریزی محل دندان کشیده شده بیشتر می گردد، بنابراین از راه هایی که برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ پیشنهاد می شود بالا نگه داشتن سر می باشد که می توانید با استفاده از بالشت اینکار را انجام دهید.

5.عدم استفاده از نی

برای صرف نوشیدنی های اسموتی که برای دریافت مواد مغذی پس از کشیدن دندان خوب هستند، از نی استفاده نکنید.. در صورت استفاده از نی، نیروی مکش زیادی وارد دهان شده و این میزان شدت خونریزی را افزایش می دهد.

همچنین ممکن است هوا وارد سوراخ دندان کشیده شده برود و این نیز میزان درد و ناراحتی پس از کشیدن دندان را افزایش می دهد.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

6.عدم استعمال دخانیات

تا 72 ساعت از استعمال دخانیات، سیگار و قلیان خودداری کنید زیرا سبب خونریزی بیشتر دندان کشیده شده می شوند. همچنین از تف کردن اجتناب ورزید زیرا درد و خونریزی محل دندان کشیده شده بیشتر می شود.

7.غرغره آب نمک

این روش از جمله روش های خانگی برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ می باشد..می توان با آب نمک گرم به شست و شو و غرغره کردن دهان پرداخت.

این راه علاوه بر اینکه به کاهش خونریزی محل دندان کشیده شده کمک می کند، بلکه سبب می گردد میزان احتمال بروز عفونت کاهش یابد..سعی کنید به آرامی آب نمک را در دهان خصوصا محل دندان کشیده شده بچرخانید، به آهستگی آب داخل دهان را تف کنید و چندین بار این کار را انجام دهید

8.زیاد صحبت نکردن

سعی کنید پس از کشیدن دندان، در چند ساعت اولیه از زیاد صحبت کردن اجتناب کنید تا هوا وارد سوراخ دندان کشیده شده نشود و میزان شدت درد و خونریزی را افزایش ندهد.

9.عدم لمس محل دندان کشیده شده

به هیچ عنوان نه با زبان نه دست، محل دندان کشیده شده را لمس نکنید زیرا این کار علاوه بر بروز درد و خونریزی، احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد.

10.روغن میخک

در راستای بررسی برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ می توان به استفاده از روغن میخک که از دیگر روش های خانگی کاهش خونریزی دندان است، اشاره نمود.

روغن میخک سبب می گردد میزان تورم لثه پس از کشیدن دندان کاهش یابد و محل درد دندان کشیده شده را بی حس کند.

حال شاید این سوال ایجاد گردد که چطور از روغن میخک برای خونریزی پس از کشیدن دندان استفاده کنیم؟ مطابق با مقاله ای که پیشتر به آن اشاره شد، این روغن دارای خاصیت ضدعفونی کننده و درد می باشد که می توان آن را با چند قطره زیتون مخلوط نمود، اما این مقدار نباید زیاد باشد و در ظرف کوچکی به این کار پرداخت.

در ادامه یک پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و برای حداکثر دو دقیقه آن را بر روی محل دندان کشیده شده نگه داشت.

چرا که این روش سبب می گردد روغن میخک به خوبی در لثه جذب شده و به کاهش خونریزی دندان کشیده شده کمک می کند.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

11.مسکن برای خونریزی پس از کشیدن دندان

بسیار مهم است که با تجویز دندانپزشک متخصص از مسکن برای خونریزی دندان کشیده شده استفاده شود زیرا به سبب خونریزی و..ممکن است مسکن برای بدن نیاز نبوده یا نتیجه عکس داشته باشد و سبب بروز آسیب های بدتر و بیشتری گردد..

بنابراین توصیه می شود حتما با تجویز دندانپزشک متخصص به مصرف مسکن پرداخت. فرضا مسکن برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ اعم از دیکلوفناک، بتامتازون و..هستند که بسیار قوی بوده و نیاز است حتما با دستور پزشک متخصص از این داروها استفاده نمود و از مصرف خودسرانه آن ها برای کاهش درد یا خونریزی جلوگیری نمود.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

آیا گوش درد بعد از کشیدن دندان طبیعی است؟

در راستای برای خونریزی دندان کشیده شده چی خوبه؟ به برخی روش های موثر درمانی اشاره نمودیم..

لازم به ذکر است، یکی از مشکلاتی که اغلب افراد پس از کشیدن دندان هایشان تجربه می کنند درد در ناحیه گوش می باشد که این مساله کاملا طبیعی است..لذا علاوه بر این ممکن است برخی افراد در ناحیه دهان و فک خود احساس درد کنند که این به علت باز بودن طولانی دهان حین کشیدن دندان می باشد.

بنابراین در صورتی که دچار درد در ناحیه گوش شدید نیاز به نگرانی نیست ولیکن اگر این درد طولانی مدت و بیش از حد بود حتما این مساله را با دنداپزشک متخصص یا پزشک در میان بگذارید.

مجددا تاکید می کنیم خودسرانه از مصرف مسکن پس از کشیدن دندان جلوگیری کنید و برای انجام هر روش کاهش درد یا خونریزِی، از دندانپزشک متخصص مشورت بگیرید.

برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟

کلینیک دندانپزشکی عرشیان

می توان برای کشیدن دندان به صورت کاملا حرفه ای توسط دندانپزشکان متخصص و مجرب، از خدمات دندانپزشکی عرشیان کلینیک بهره مند گشت، کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر فرضا هزینه کشیدن دندان شکسته و..تماس حاصل نمود.

منبع:

How To Stop Bleeding After Tooth Extraction

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه