درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان

اگر از دندان درد نمی دانید چه کنید؟ مطالب ذیل را مطالعه نمایید زیرا به روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان اشاره نموده ایم..مسلما دندان درد از جمله دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل کرد و در صورتی که بهبود نیابد می تواند سبب تغییرات کوچک و بزرگ در [...]

اگر از دندان درد نمی دانید چه کنید؟ مطالب ذیل را مطالعه نمایید زیرا به روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان اشاره نموده ایم..مسلما دندان درد از جمله دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل کرد و در صورتی که بهبود نیابد می تواند سبب تغییرات کوچک و بزرگ در روند زندگی گردد.

لذا از آنجایی که اغلب افراد شرایط مراجعه به کلینیک دندانپزشکی را ندارند به دنبال سریع ترین راه درمان دندان درد هستند به همین دلیل به برخی راه های خانگی کاهش درد دندان آسیب دیده بزرگسالان اشاره نموده ایم..بنابراین توصیه می کنیم مطالب ذیل را از دست نداده و با ما همراه باشید.

موثر ترین روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان

در این بخش از توضیحات درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان، به برخی روش های موثر برای کاهش درد دندان اشاره نموده ایم، لازم به ذکر است که این روش ها می توانند به صورت کوتاه مدت و موضعی درد دندان را کاهش دهند، بنابراین توصیه می شود در اسرع وقت حتما از دندانپزشک متخصص کمک بگیرید.

بدین جهت می توانید برای بهره مندی از خدمات دندانپزشکی عرشیان کلینیک برای درمان دندان درد با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

1.روغن میخک

از جمله متداول ترین روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان، روغن میخک می باشد. این روغن می تواند به آرام شدن و کاهش درد دندانی کمک کند خصوصا اگر درد دندان از عصب باشد زیرا ضد باکتریایی بوده و با استفاده از چند قطره از این روغن شاهد کاهش درد دندان خود باشید.

کافیست یک تکه کوچک پنبه را با روغن مخلوط کرده و آن را در محلی که دندان درد می کند برای مدت زمانی کوتاه قرار دهید..این روش در پاسخ به سوال برای خونریزی دندان کشیده چی خوبه؟ هم کاربرد داشته و می تواند خونریزی محل دندان کشیده را کاهش دهد.

2.محلول آب گرم و نمک

این ترکیب هم به عنوان درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان بسیار تاثیرگذار می باشد زیرا خاصیت ضدعفونی کننده داشته و در صورتی که دندان درد ناشی از عفونت و..باشد می تواند به کاهش درد دندان کمک بسیاری کند.

می توانید برای استفاده از این محلول، یک الی دو قاشق غذاخوری نمک را در آب جوش ریخته، ترکیب کرده و به شست و شوی آن در دهان به طول مدت حداکثر 20 الی 30 ثانیه پرداخت..سعی شود به هنگام شست وشو، محلول را  در دهان خود چرخاند. این روش علاوه بر کاهش درد دندان می تواند سبب کم شدن التهاب لثه ها گردد..

پیشنهاد می شود چند بار در روز این روش را تکرار کنید.

3.کمپرس یخ برای درد دندان

از دیگر روش های درمان درد دندانی برای بزرگسالان نیز استفاده از کمپرس یخ می باشد.

می توانید به طور غیر مستقیم و با استفاده از پارچه از کمپرس یخ به عنوان درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان استفاده کنید، کمپرس یخ را بر روی صورت و نزدیک به محل درد دندان قرار داده و حداکثر 15 دقیقه آن را در نزدیک آن ناحیه نگه دارید.

می توانید سه الی چهار بار در طول روز از این روش برای آرام شدن درد دندان استفاده کنید ولیکن حتما به صورت غیر مستقیم اینکار را انجام دهید.

4.سیر برای درمان درد دندان

یکی از قدیمی ترین روش های درمان خانگی درد دندان استفاده از سیر می باشد. شاید این سوال پیش آید که چرا سیر می تواند به کاهش درد دندان کمک کند؟ زیرا سیر دارای ماده شیمیایی آلیسین بوده و دارای خاصیت آنتی بیوتیکی است.

می توان در طول روز حداکثر سه بار، سیر خام را با دندانی که درد می کند بجوید، این نیز به شما در کاهش و بهبود درد دندان کمک می کند..همچنین می توانید به له کردن سیر پرداخته و آن را با کمی نمک مخلوط کنید، در نهایت آن را بر روی محل درد دندان قرار دهید.

5.نعناع

چای نعناع از دیگر روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان می باشد.

می  توانید یک قاشق چای خوری از برگ نعناع که خشک شده را با یک لیوان آب جوش دم کنید، فرضا حداکثر 20 دقیقه اجاره دهید نعناع با آب جوش دم بکشد.

در نهایت پس از سرد شدن چای نعناع، پیش از خوردن، آن را در دهان خود بچرخانید تا به تسکین درد دندان کمک کند.

لازم به ذکر است برخی افراد به هر دلیلی شرایط خوردن نعناع را ندارند به همین سبب توصیه می شود پس از اینکه چای را در دهان خود چرخاندید، آن را بیرون بریزید.

توصیه می شود در صورتی که دندان درد دارید حتما در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید..

زیرا علت درد دندان باید توسط دندانپزشک متخصص بررسی شده و سپس به درمان آن پرداخت، درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان تنها می تواند برای کوتاه مدت این درد را کاهش دهد و به صورت ریشه ای و کاملا این درد را آرام نمی کند..زیرا ممکن است با گذشت زمان درد شدیدتری در ناحیه درد دندان بروز کند.

6.بره موم

در صورتی که درد دندان از عصب باشد می توان از کپسول بره موم استفاده نمود. کافیست کپسول را باز کرده و پودر آن را داخل آب گرم بریزید و به شست و شوی دهان خود بپردازید.

7.عصاره وانیل

روش دیگر درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان، استفاده از عصاره وانیل می باشد.

از آنجا که این عصاره با الکل همراه است، می تواند کمک کند نواحی اطراف محل درد دندان بی حس شوند. می توانید این عصاره را روی تکه ای پنبه ریخته و بر روی محل درد دندان قرار دهید، این نیز می تواند باعث از بین رفتن میکروب ها گردد ولیکن مجدد یادآور می شویم که بهترین روش درمان دندان درد مراجعه به دندانپزشک متخصص می باشد.

8.دارچین

از دیگر موادی که برای کاهش دندان درد موثر است دارچین می باشد.

می توانید دارچین را با عسل ترکیب کرده و برای تسکین درد دندان استفاده کنید. تنها لازم است پودر دارچین را به اندازه یک قاشق چای خوری، به همراه سه قاشق چای خوری عسل به خوبی ترکیب کرده و آن را بر روی محل درد دندان قرار دهید.

9.ژل آلوئه ورا

با استفاده از ژل آلوئه ورا می توان به آرام سازی التهاب لثه یا درد عصب دندان کمک نمود، لذا می توان برای کاهش درد دندان ژل خالص آن را به صورت مستقیم بر روی دندان قرار داد.

10.روغن درخت چای

این روغن ضد باکتری بوده و به همین سبب استفاده از آن برای درمان درد دندان عصب سبب می گردد باکتری های موجود در دهان نیز از بین روند، تنها نکته مهمی که در استفاده از روغن درخت چای به عنوان روش درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان؛ لازم است به آن توجه نمود نیز این است که به هیچ عنوان نباید از این روغن به صورت مستقیم بر روی محل درد دندان استفاده نمود زیرا بسیار قوی بوده و ممکن است آسیب و درد بیشتری را به همراه داشته باشد.

می توانید این روغن را با روغن نارگیل، ترکیب کرده و بر روی لثه ای که دچار التهاب است قرار دهید.

بسیار مهم است که تمامی موادی که از روغن درخت چای باقی می ماند را سریعا از دهان خارج کرده و به هیچ عنوان این روغن را نبلعید.

11.زردچوبه

می توان برای درمان دندان درد از زردچوبه استفاده نمود، کافی است پودر زردچوبه را با میزان کمی آب ترکیب و مخلوط کرده و زمانی که با این ترکیب خمیری به دست آمد، این خمیر را بر روی محل درد دندان بمالید.

از دیگر روش های موثر درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان با زردچوبه این است که آن را با کمی عسل مخلوط و بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

12.مسکن و ژل بی حس کننده

می توان از مسکن های متعددی اعم از استامینوفن یا ایبوپروفن و..برای کاهش درد دندان استفاده نمود که بدون نسخه بوده و می توان از داروخانه تهیه کرد ولیکن توصیه می شود با مشاورین داروخانه در خصوص میزان مصرف این مسکن ها با توجه به وضعیت جسمانی خود سوال شود.

همچنین می توان از ژل های بی حس کننده استفاده نمود کافیست این ژل را از داروخانه تهیه کنید زیرا استفاده از آن به بی حس شدن محل درد دندان کمک می کند.

و..

درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان

به طور کل روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان بسیار زیاد می باشند ولیکن بهترین روش برای تسکین دائمی درد دندان، مراجعه به دندانپزشک متخصص است که نباید اهمیت معاینه دندانپزشکی را نادیده گرفت.

می توانید برای بهره مندی از خدمات ترمیم دندان آسیب دیده و درمان دندان درد با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایید.