درمان دندان درد با دارچین

روش های متعددی برای درمان دندان درد وجود دارد که برخی از آن ها در کلینیک دندانپزشکی و برخی از آن ها به صورت خانگی است.. لذا یکی از روش های درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان نیز درمان دندان درد با دارچین است که قصد داریم به توضیحاتی درباره آن اشاره کنیم. آیا درمان [...]

آیا درمان دندان درد با دارچین موثر است؟

شاید این سوال ایجاد گردد که دارچین چطور می تواند به درمان دندان درد کمک کند؟

لازم به ذکر است که دارچین از موادی به دست آمده که ضد میکروب و التهاب بوده و به سبب خاصیت آنتی اکسیدان می توان برای درمان دندان درد نقش موثری داشته باشد.

در ادامه نیز به توضیحات کامل تری در خصوص درمان دندان درد با دارچین می پردازیم.

روش های درمان دندان درد با دارچین

پیشتر بیان نمودیم که ادویه دارچین خاصیت ضد التهاب، ضد میکروبی و..داشته و از آنجایی که اکثر دردهای دندانی هم ناشی از بروز عفونت و التهاب لثه و..هستند، درمان دندان درد با دارچین می تواند در روند بهبود و کاهش این دردها کمک کننده باشد.

1.پودر دارچین

بنابراین با استفاده از پودر دارچین می توان میزان التهاب و درد دندان را کاهش داد البته استفاده از پودر دارچین نباید بیش از حد بوده و در طول روز هم باید تنها یک بار از پودر دارچین استفاده نمود.

لازم به ذکر است که درمان دندان درد با دارچین، تنها به کاهش درد عفونت و التهاب دندان کمک کرده و نمی تواند به صورت ریشه ای درد را از بین ببرد..

به همین سبب لازم است که جهت درمان دندان درد حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود، به همین سبب کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

2.ترکیب عسل، زنجبیل و دارچین

می توانید کمی دارچین را با عسل و زنجبیل ترکیب کرده و مقدار کمی از آن را حداکثر 20 دقیقه بر محلی که دندان درد می کند قرار دهید.

از دیگر روش های درمان دندان درد با دارچین، این است که یک قاشق از پودر دارچین را با کمی عسل ترکیب کرده و در نهایت آن را بر روی محل درد دندان به صورت مستقیم نگه دارید.

این روش قاتل دندان درد بوده و می تواند در مدت زمان کوتاهی سبب کاهش و از بین رفتن درد دندان گردد.

مجدد یادآور می شویم که درمان دندان درد با دارچین، درمان قطعی برای درد دندان نبوده و لازم است که حتما به متخصص مراجعه نمود.

3.خمیر دارچینی

می توانید از دارچین به صورت خمیری بهره گیرید کافیست با ترکیب حداکثر پنج قاشق چای خوری از عسل و یک قاشق چای خوری ادویه دارچین نیز این خمیر را ایجاد کرده و سپس آن را بر روی محل درد دندان قرار داد.

4.جویدن دارچین

روش دیگری که می توان با استفاده از دارچین درد دندان و لثه را کاهش داد، جویدن چوب دارچین می باشد‌.

البته لازم به ذکر است که روش های ذکر شده برای درمان دندان درد با دارچین نیز طبق مطالعات به دست آمده و نمی توان به طور قطع میزان تأثیرگذاری این روش ها برای کاهش درد دندان و لثه را تایید نمود.

دارچین برای عفونت دندان خوب است؟

شاید این سوال پیش آید که آیا درمان دندان درد با دارچین برای دندانی که به سبب عفونت دچار درد شده است موثر است یا خیر؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، از آنجایی که این ادویه خاصیت ضد میکروبی و..دارد می تواند باعث کاهش درد دندان ناشی از عفونت شود..بنابراین در صورتی که با خود گفتید دندان درد شدید دارم چیکار کنم؟ می توانید به درمان دندان درد با دارچین بپردازید.

رابطه جنگ و گریز دارچین و عفونت دندان

در این بخش قصد داریم به این مسأله اشاره کنیم که دارچین چطور می تواند میزان درد دندان ناشی از عفونت را کاهش دهد! بیان شد که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی است..این خاصیت باعث می شود دارچین بتواند در برابر باکتری ها مقاومت خوبی داشته باشد.

به همین سبب دارچین به دلیل برخورداری از سینامالدهید، لینالول، سینامیک اسید و..می تواند تاثیر بسیاری بر روی کاهش درد دندان ناشی از عفونت باشد.

بنابراین می توانید به درمان دندان درد با دارچین پرداخته و میزان درد دندانی را کاهش داد.

ولیکن از آنجایی که درد دندان به علل متعددی مثل پوسیدگی، عفونت و..ایجاد می گردد مهم است که علاوه بر استفاده از روش های خانگی برای تسکین فوری دندان درد، حتما اهمیت معاینه دندانپزشکی را جدی گرفته و در اسرع وقت از خدمات دندانپزشکی بهره مند گشت، بدین جهت کافیست با عرشیان کلینیک تماس حاصل گرفت.

درمان دندان درد با دارچین

چرا از دارچین برای درمان درد دندان استفاده کنیم؟

در این بخش به برخی از خواص ادویه دارچین که برای درمان سه سوته دندان درد مناسب هستند اشاره می کنیم.

• دارچین سبب خوشبو شدن دهان می گردد
  • می تواند به جرمگیری دندان کمک کند
  • ضد التهاب و ضد عفونت است
  • از پوسیده شدن دندان ها پیشگیری می کند
  • ضد اکسیدان بسیار قوی

همچنین فارغ از درمان دندان درد با دارچین، از خواص درمانی دارچین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• نقش موثری در بهبود بیماری های قلبی دارد
  • به بهتر شدن بیماری های عصبی کمک می کند
  • برای افرادی که دچار دیابت هستند مناسب می باشد

درمان دندان درد با دارچین

چرا درمان دندان درد مهم است؟

برخی افراد با روش درمان دندان با دارچین و سایر روش های درمان خانگی دندان درد آشنایی دارند و به هنگام بروز درد در لثه ها و دندان های خود از این روش ها استفاده می کنند.

ولیکن به درمان تخصصی دندان های خود نمی پردازند.

به طور قطع بهره گیری از روش های درمان خانگی دندان درد می تواند برای مدت زمانی موقت و کوتاه درد دندان را از بین ببرد ولیکن چرخه دندان درد به مرور مجدد تکرار می شود‌.

لذا می دانیم که دندان درد در اکثر اوقات به دلایل متعددی مثل پوسیدگی دندان، عفونت دندان، خرابی دندان و..ایجاد می گردد‌.

در صورتی که درد دندان و لثه به صورت تخصصی درمان نگردد این مشکلات به مرور زمان شدت بیشتری پیدا کرده و آسیب بسیاری به دندان وارد می سازد حتی به دندان های مجاور دندانی که درد می کند!

بنابراین توصیه می شود پس از درمان دندان با دارچین و سایر روش های درمان خانگی، حتما در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

سایر روش های درمان خانگی دندان درد

تا به اینجا از درمان دندان درد با دارچین صحبت کردیم، حال ممکن است زمانی که درد دندان بیش از حد کلافه تان کرده است، به هر دلیلی در منزل دارچین نداشته باشید، به همین سبب می توانید علاوه بر این ادویه از روش های دیگری برای درمان دندان در خانه استفاده کنید.

1.علف گندم

علاوه بر دارچین نیز می توان از علف گندم برای درمان دندان درد استفاده نمود، زیرا این ماده هم به مانند دارچین ضد التهاب بوده و می تواند به درمان دندان در خانه پرداخت.

2.عسل

علاوه بر درمان دندان درد با دارچین، می توان از عسل که از دیگر راه های خانگی کاهش درد دندان آسیب دیده استفاده نمود.

عسل هم ضد التهاب و ضد میکروب بوده و می تواند به خوبی به کاهش درد دندانی کمک کند، بدین سبب لازم است میزان کمی عسل را بر روی دندانی که درد می کند مالیده و صبر کنید تا درد دندان آرام شود.

3.کمپرس سرد

از دیگر راه های تسکین فوری دندان درد در خانه نیز استفاده از کمپرس سرد می باشد، لازم است به صورت غیر مستقیم و با بهره گیری از پارچه، حوله و..حداکثر 20 دقیقه کیسه یخ را بر روی محل درد دندان قرار دهید.

این نیز می تواند به کاهش درد دندان کمک کند.

4.آویشن

درمان دندان درد با دارچین، آویشن و..می توانند به صورت موقت به بهبود وضعیت دندان و کاهش درد کمک کنند ولیکن لازم است جهت درمان قطعی و کامل به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

لازم به ذکر است در استفاده از آویشن برای درد دندان، لازم است یک قطره از روغن آویشن با میزان کمی آب ترکیب شده و به صورت دهانشویه استفاده گردد.

همچنین می توان با استفاده از رقیق کردن اسانس آویشن با روغن حامل نیز به مالیدن محل درد دندان پرداخت.

5.مصرف مسکن

می توان برای کاهش دندان درد از مسکن استفاده نمود ولیکن مهم است که با تجویز دندانپزشک متخصص به استفاده از مسکن برای دندان درد استفاده کرد زیرا ممکن است درد دندان ناشی از عفونت و..بوده و نتوان از هر نوع مسکنی برای کاهش درد استفاده نمود زیرا احتمال افزایش درد و آسیب بیشتر به دندان یا حتی بدن و..بیشتر گردد.

بنابراین توصیه می گردد علاوه بر امتحان کردن درمان دندان درد با دارچین و سایر روش های درمان خانگی حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود، بدین سبب کافیست با عرشیان کلینک تماس گیرید.